'TRAŽIT ĆE ALTERNATIVE'

Visoke cijene na Jadranu izbezumile turiste, njemački mediji pišu: 'Došao je kraj raju kakvog znamo'

Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Hvar: Jutarnja gužva na gradskoj rivi i luci
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Split: Sunčano i ljetno prijepodne na Rivi
Foto: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Split: Sunčano i ljetno prijepodne na Rivi
10.08.2023.
u 21:18
Portal Kroati.de napravio je analizu cijena koje su ove godine dočekale turiste, navodeći kako je u provedenoj anketi čak 81 posto ispitanika odgovorilo kako je Hrvatska postala skupa destinacija
Pogledaj originalni članak

Osim domaćih, čini se kako su i turisti uočili kako su cijene u Hrvatskoj znatno porasle u posljednjih godinu dana. Tako su već u nekoliko navrata progovorili o astronomskim cijenama koje su morali platiti za pojedine usluge, a njemački mediji objavljuju naslove poput : ''Hrvatska: Raj za odmor bio je jučer – ovako su cijene porasle'', zbog čega je njemački portal Kroati.de napravio i podrobniju analizu stanja na Jadranu.

Između ostalog, portal je proveo i anketu na svom TikTok kanalu i postavili pitanje je li Hrvatska postala skupa, na što je od 700 korisnika čak 81 posto njih odgovorilo potvrdno. Portal navodi kako je rast cijena u gastronomiji rezultat ulaganja u infrastrukturu, kao i rastući troškovi te promjena valute. 

- Posjet restoranu postao je rijetko luksuzno iskustvo za mnoge mještane zbog politike cijena. Kao rezultat toga, većina objekata u turističkim područjima ograničava radno vrijeme na ljetne mjesece, što zauzvrat utječe na cijene. Iako su neka poduzeća kratkoročno imala koristi od povećanih cijena, mnogi se potrošači još uvijek bore držati korak s povećanim troškovima. Stoga ostaje za vidjeti daljnji razvoj industrije u narednim godinama - stoji u analizi portala. 

POVEZANI ČLANCI:

Što se tiče smještaja, portal navodi kako je on u nekim slučajevima naplaćen i do 50 posto više nego prethodne godine, i to bez značajnog poboljšanja usluga. - Ova iznenadna prilagodba cijena i razvoj izazvali su čuđenje i opravdali nezadovoljstvo mnogih turista. Iako su rani mjeseci 2023. bili dobro rezervirani za špicu sezone (od lipnja do rujna), vrtoglave cijene dovele su do vala otkazivanja. To je dovelo do nedovoljne popunjenosti smještaja do 10% u odnosu na prethodnu godinu. Kao odgovor na to, mnogi iznajmljivači ponovno su oštro smanjili cijene smještaja u kratkom roku kako bi smanjili praznine u rezervacijama - piše portal.

Također se navodi i kako su brojne namirnice daleko skuplje nego u Njemačkoj ili Austriji, a sve to zajedno vodi ka, navodi Kroati.de, ''trendu iseljavanja koji će se nastaviti povećavati''. 

- Turisti, s druge strane, Hrvatsku više ne vide kao jeftinu destinaciju za odmor, a tražit će i druge jeftinije alternative. Naravno, Hrvatska je još uvijek atraktivna, ali u vrijeme inflacije ključnu ulogu igraju i cijene. Prognoze za budućnost po našem mišljenju ne izgledaju dobro, ali ostajemo optimistični unatoč ogromnom povećanju cijena jer volimo Hrvatsku - zaključuju.

>> VIDEO Prekrasan prizor: Dupini oduševili kupače u uvali u Grebaštici

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 77

AR
Archangel711
23:01 10.08.2023.

Ljetujem u Gajcu na Pagu, Novalja u večernjim satima popunjena ali nema stajanja u redovima ispred restorana kao prije 2 godine. Na plaži čujem od par domorodaca kako cendraju oko klijantele koja je 80% partijanera koji su došli na Zrče, kako ništa ne troše po restoranima nego u Konzumu ili Plodinama kupe gajbu piva i navali. Često zazivaju zatvaranje Zrča a s time bi Pag postao pust ko površina mjeseca (što već izgledom i je)

Avatar Le-Freak
Le-Freak
22:20 10.08.2023.

Ja ne kupujem jeftini automobil nego kvalitetni. Njemci su podigli cijene svojih automobila za 30-50%. Tko želi lijep i kvalitetan odmor ne može to dobiti za siću tako da im je odmor jeftiniji nego da su ostali doma. Znam da su neke stvari kod nas bezobrazno poskupjele kao naprimjer novine. Ali se izgleda samo govori o turizmu. Mislim da su najbezobraznije cijene ipak podigli trgovački lanci i nije ok da strani trgovci misle da u HR moraju imati puno veće marže nego u njihovim domicilnim drzavama.

Avatar Sylphrena
Sylphrena
22:04 10.08.2023.

Neka. Vrijeme je za zaokret u turizmu i ekonomiji. Dok je išlo nitko nije htio ništa poduzimati iako smo svi znali da moramo i da se pretvaramo u jeftinu kloaku masovnog i pijanog turizma. Vrijeme je da poradimo na našoj kvaliteti i kvaliteti gostiju.