U Ini kažu da je pregledom i nadzorom na lokaciji utvrđeno da je došlo do oštećenja, odnosno puknuća na mjestima spajanja platforme Ivane D s utemeljenim pilotima, dok cijevi koje vode iz bušotine do površinskog dijela platforme nisu pukle već su se savinule i nalaze se na dnu zajedno s površinskim dijelom platforme. Navode i da nije uočeno nikakvo propuštanje što potvrđuje da su svi sigurnosni sustavi odradili svoju funkciju.
- Održavanje se može isključiti kao uzrok ovog događaja, a daljnjom istragom utvrdit će se točni razlozi puknuća. Platforma je bila redovno održavana te pod inspekcijskim nadzorom - poručuju iz Ine i dodaju da je u listopadu ove godine obavljen posljednji koordinirani inspekcijski nadzor odobalnog eksploatacijskog objekta Ivana D te je objekt radio uz valjanu Svjedodžbu o sigurnosti za rad.
Pregled podvodnog dijela Ivane D napravljen je 2018. godine, uz prisutnost inspektora Hrvatskog registra brodova. Također, objekt je od strane Inine posade zadnji put pregledan 1. prosinca 2020., o čemu postoji zapis u dnevnom izvještaju, tvrde u Ini.
Orlić: Ivana D ne ugrožava promet brodova, nema ispuštanja plina
Plinska platforma Ivana D pronađena je na dnu mora, ne ugrožava promet brodova, nema ispuštanja plina, a nema straha ni od onečišćenja, izjavio je u četvrtak pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Siniša Orlić. Inina plinska platforma Ivana D nestala u nevremenu u subotu, a u četvrtak je pronađena na morskom dnu, potvrdili su ranije danas iz Ine i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Ministarstvo je u priopćenju navelo da je tijekom prijepodneva obavljen pregled morske površine i morskoga dna na poziciji Ivane D, da je pregled obavljen brodom i daljinski upravljanom robotskom ronilicom te je tom prilikom "utvrđeno kako se odobalni objekt Ivana D u cijelosti nalazi na morskome dnu".
Potvrdio je to u izjavi ispred Ministarstva i pomoćnik ministra Siniša Orlić, koji je kazao da je plinska platforma Ivana D pronađena je na istom mjestu gdje je bila i postavljena i sada se nalazi položena na dno.Trenutna je situacija da platforma ne ugrožava sigurnost plovidbe, rekao je Orlić.
Ivana D je, inače, na području zabrane plovidbe između dvije separacije, iznad nje je više od 25 metara, tako da, ako neki brod i dođe u to područje, nema opasnosti da će biti ugrožen. Orlić je istaknuo i kako nema opasnosti od onečišćenja.
"Zasad se ne zna zbog čega je platforma potonula, čeka se završetak istrage, zasad znamo da se monopod prekinuo i da je platforma položena na dno. Isto tako, plinske cijevi nisu ugrožene i nema ispuštanja plina", rekao je.
Na pitanje razmišlja li se već o izvlačenju platforme Ivana D, Orlić je odgovorio kako će se za početak dati nalog koncesionaru (Ina) da izvuče sve onečišćujuće tvari koje su eventualno pričvršćene za platformu kao što su akumulatori i sl., a tek onda će se razmišljati ili o izvlačenju ili nekim drugim opcijama.
Po podacima koje je iznio, podvodni dio platforme Ivane D zadnji je put pregledan 2018. godine, a sljedeći pregled joj je trebao biti 2023. godine. Inspekcijski pregled je napravljen u listopadu 2020., dok je Hrvatski registar brodova platformu pregledao u rujnu ove godine.
"Tako da se prati stanje, no istraga će pokazati što se dogodilo pa će se nakon toga revidirati stajališta i praćenja", rekao je Orlić.
Platforma je pronađena ronilicom koja odašilje sliku na brod, a išlo se brodom Brodospasa na kojem su bili istražitelji svih nadležnih tijela.
Kako su iz Ministarstva mora naveli u priopćenju, jutrošnjem pregled morske površine i morskog dna bili su nazočni predstavnici Ine, inspektor sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, predstavnik Koordinacije za sigurnost pri odobalnom istraživanju i eksploataciji ugljikovodika, te energetski inspektor za naftno rudarstvo Državnog inspektorata.
Inina nenastanjena platforma Ivana D nalazila se oko 50 kilometara sjeverozapadno od Pule. Komunikacija i vizualni kontakt s tom platformom izgubljeni su u subotu poslijepodne kada je to područje sjevernog Jadrana zahvatilo nevrijeme s jakim vjetrom i velikim valovima.
Iz Ine su ranije izvijestili da se na platformi aktivirao sustav za isključivanje u nuždi (ESD - Emergency Shut Down) te da nije bilo štete za okoliš.
Turizam je neusporedivo veći zagađivač od istraživanja i crpljenja ugljikovodika samo se svi prave blesavi i naivni.