elektromotorni vlak

Novi HŽ-ov vlak juri 160 km/h i prima 419 putnika

Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
Foto: Žarko Bašić/Pixsell
HŽ, novi vlak
09.04.2015.
u 17:20
Nadamo se izvozu, ali ne možemo ga siliti. Zato idemo u zemlje srednje Azije, bivšeg sovjetskog saveza, oni imaju potrebe za ovakvim tehnologijama, kaže premijer Milanović
Pogledaj originalni članak

je danas pustio u promet prvi od od 16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz. Naime, HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom KONČAR Električna vozila d.d. u siječnju 2014. potpisao ugovor o gradnji 44 nova vlaka.

Prva vožnja bila je na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Koprivnica.

Vlak je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 kilometara na sat, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle.

Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koja su ugrađena jednosjedi i preklopna sjedala. Zahvaljujući dvostrukim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca.

– Ovo smo mi pratili cijelo vrijeme od potpisivanja ugovora do izgradnje. Rečeno učinjeno, Ovo je prvo od 44 vlaka koji će izači iz Hrvatske tvornice. Rezultat rada, razvoja , dizajna naših ljudi, financirano od strane putničkog prijevoza HŽ-a, HBOR-a, dakle potpuno Hrvatska priča. Trebalo bi to pokušati prodati u inozemstvu, ovakvi se vlakovi rade na moćda pet mjesta u Europi, ne više. Rezultat je to našeg znanja. Drago mi je da smo od prvog dana radili na ovome i rezultati se vide. Nadamo se izvozu, ali ne možemo ga siliti. Zato idemo u zemlje srednje Azije, bivšeg sovjetskog saveza, oni imaju potrebe za ovakvim tehnologijama – izjavio je premijer Zoran Milanović.

Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.

– Nismo znali da se vozimo u novom vlaku s vašim premijerom. Izgleda super. Vjerujemo da bi se i Cameron provozao njime da je u izbornoj godini – priznali su Caroline i Tom, britanski turisti na putu prema Budimpešti.

– Drago mi je da ima wi fi ali baš i nije brz, kao što ne vjerujem da će vlak na našim prugama moći doseći brzinu od 160 kilometra na sat – skeptičan je Marin iz Sokolovca, jedan od prvih putnika novog vlaka.

Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prometu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb GK – Koprivnica te Zagreb GK – Sisak – Sunja.

Tvrtka Končar Električna vozila d.d. gradi 32 elektromotorna vlaka, i to 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Vlakovi će u promet biti pušteni tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. Serije novih motornih vlakova grade se na platformi dvaju prototipova elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz koja su u promet puštena 2011. godine.

– Ovaj vlak je prije svega rezultat rada djelatnika Končara. Što se tiče udjela domaće industrije, ona je sudjelovala s oko 70 posto. Postoje određene komponente koje se uvoze jer u Europi postoji nekoliko proizvođača čije komponente svi koriste. To se tako radi zbog sigurnosti i pouzdanosti. Ovaj vlak spada u visoku tehnologiju, malo država u svijetu ovladava ovakvom tehnologijom – rekao je Darinko Bago, predsjednik uprave Končar Elektroindustrije.

Tijekom 2015. bit će isporučeno 17 niskopodnih motornih vlakova (16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 1 dizel-električni motorni vlak).

>> Zbog bojkota strojovođa umjesto vlakova za Split voze autobusi

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 69

Avatar mileudarcina 1
mileudarcina 1
16:18 09.04.2015.

Ajde šta cvilite, kao da su kineski bolji, vlakić izgleda sasvim pristojno, poslužiće....

ST
stefj
17:03 09.04.2015.

E super, sad još samo nedostaje pruga po kojoj će juriti...

OB
ObrenM
16:05 09.04.2015.

Zanima me tko je heroj koji ce sjesti u vlak koji ce prometati brzinom od 160 km/h,kada ima nezgoda,koje se dogadjaju pri brzini od sezdesetak kilometara.Pruge nam mogu izdrzati brzine do sto km,ali ne na svim dijelovima.Drugo-koliko ima nezasticenih pruznih prijelaza,koji su potencijalna opasnost za cestovna i zeljeznicka vozila?