Pripremite se, na hrvatskom web-prostoru uskoro će “stara” zvijezda zablistati novim sjajem. Portal Večernjeg lista uskoro će osvanuti u novom ruhu izvana, a podržan moćnim osobinama “iznutra”. Porazgovarali smo s tvorcima ambicioznog projekta radnog naslova “novi Večernji” Ivanom Jozićem, voditeljem projekta redizajna Večernjeg, i Darijem Markasom, glavnim urednikom portala Vecernji.hr. Ipak ne žele otkriti baš sve ali ovo što su “priznali” doista obećava. Spojili su, tvrde, tradiciju brenda Večernji list, novine kojima čitatelji najviše vjeruju i najmoderniju tehnologiju na webu. Cilj je redizajna i približiti novi Večernji mlađim čitateljima.
– Ne radi se samo o vizualnom redizajnu nego i novom konceptu, inovativnoj prezentaciji sadržaja u kombinaciji s pojačanom komunikacijom s korisnicima, multimedijalnom portalu koji omogućava jednostavan pristup sadržaju sa svih platformi i uređaja... – ističe Ivan Jozić te dodaje:
– Kako bi se ispunili takvi zahtjevi, podrazumijevala se upotreba nove tehnologije. HTML5, CSS3, responsive u frontendu, kompletan backend razvijen u našem odjelu razvoja. Dizajn i frontend novog portala radila je tvrtka Trikoder.
Tehnološki broj 1
Večernji će tako postati prvi informativni portal u Hrvatskoj u responsive-tehnologiji, odnosno tehnološki broj 1 u Hrvatskoj i regiji – tvrdi Ivan Jozić. Konkurencija je u čitanosti portala dobrodošla, smatra Jozić, a kako se priča, svi vodeći portali potiho stvaraju nešto novo, redizajniraju pa će korisnici moći birati. Večernji će, kaže, zasigurno i dalje biti jedan od favorita publike.
– U kolovozu je, prvi put otkako mjerimo posjećenost portala, Vecernji.hr s mobilnih uređaja bilježio posjećenost od čak 25 posto! To više nije budućnost, već sadašnjost jer svaki četvrti korisnik čita vijesti s mobilne platforme. Otvoreno je novo borilište za portale jer čitateljima moramo biti dostupni uvijek i svuda. Ili to ili gubimo utrku – spremno kaže Ivan Jozić. A da bi čitatelji dolazili na Večernjakov portal, pobrinut će Dario Markas koji je upravljao onim najbitnijim – sadržajem.
– Vodili smo se dvjema postavkama. Prvo, da su čitatelji najvažniji kreator sadržaja i da im internet svakog dana daje sve veću moć. Drugo, da se stvara puno više multimedijalnog sadržaja te moramo pratiti taj trend i postati posve multimedijalni portal – kaže Dario Markas.
Sportska poslastica
Večernjakovci će otvoriti portal čitateljima i dati im još više prostora. Kako?
– Čitatelji će moći više komentirati. Primjerice, svi njihovi komentari bit će dio foruma u kojem ćemo objediniti sadržaj, pa i onaj s naših potportala. A usto će moći i sami postavljati teme i tražiti odgovore – objašnjava Markas. Što se tiče sadržaja koji kreiraju čitatelji, Vecernji.hr ide i korak dalje s novom naprednom stranicom.
– Čitatelji će komentarima, fotografijama, videom te angažmanom na društvenim mrežama moći sudjelovati u rješavanju nekog velikog problema. Oni će biti ti koji će davati rješenja, a mi ćemo učiniti da se to prikaže na atraktivan ali svima razumljiv način te da dođe sve do onih koji u Hrvatskoj donose odluke – objašnjava Markas.
Usto će Vecernji.hr informirati čitatelje o svemu bez dodatnog klikanja po webu. Portal će nuditi vrlo opsežne informacije o tome što večeras mogu pogledati u svom gradu, koju izložbu ili društveni događaj posjetiti, što je na popustu i gdje te mnogo drugih važnih i zanimljivih servisnih informacija.
Posebna poslastica na novom Večernjem bit će prezentacija sportskog sadržaja. Ljubitelji sporta, naime, moći će uživo pratiti rezultate utakmica i pregledavati veliku količinu statističkih podataka, najopsežniju na hrvatskom webu.
– Posebno smo ponosni što će svjetlo dana ugledati projekt koji mnogi nisu uspjeli provesti zbog njegove opsežnosti, a to je rubrika “regionalni sport”. U prvoj ćemo fazi pratiti nogomet, a dugoročno želimo pokriti praktički sve sportove u Hrvatskoj i sve regije – naglašava Markas.