Obama zauzeo udarne TV-termine 30-minutnim oglasom

Foto: import
Obama zauzeo udarne TV-termine 30-minutnim oglasom
30.10.2008.
u 07:35
Pogledaj originalni članak

Demokratski kandidat za američkog predsjednika Barack Obama u srijedu navečer zauzeo je udarni termin na sedam američkih nacionalnih TV-mreža neuobičajenim 30-minutnim predizbornim oglasom, koji sadržava zaključne poruke i najupečatljvije trenutke iz njegove kampanje, s naglaskom na planu pomoći srednjoj klasi izloženoj udarima gospodarske krize.

Predizborni TV-oglas takve duljine, koji je u američkim medijima opisan kovanicom "infomercial", u kampanjama u SAD-u nije viđen od 1992. godine, kada je milijarder Ross Perot kao nezavisni kandidat imao seriju sličnih oglasa u glavnom večernjem terminu američkih TV-mreža.

- Ja neću biti savršen predsjednik, no ovo mogu vam obećati: uvijek ću vam reći što mislim i kakvo je moje stajalište - istaknuo je Obama u oglasu, s kojim je po ocjenama analitičara želio pridobiti neodlučne birače, ali i pokazati iznimnu financijsku snagu svoje kampanje, budući da je za oglas utrošeno četiri milijuna dolara.

U analizi CNN-a, koji je odbio emitirati oglas, postavljeno je pitanje kupuje li Obama zapravo izbore pokazujući takvu financijsku nadmoć, koja se održava i u tome što posljednjih dana kampanje Obama po broju emitiranih TV-oglasa dvostruko nadmašuje Johna McCaina.

U oglasu se portretiraju četiri obitelji koje govore o svojoj borbi s ekonomskim teškoćama, sa skupim zdravstvenim osiguranjem i drugim problemima običnih građana.

Objašnjavajući kako namjerava riješiti njihove probleme, Obama u oglasu naglašava svoje planove za postizanje energetske neovisnosti, ograničenje troškova u Iraku, ulaganja u medicinsku tehnologiju i prevenciju, smanjenje poreza za srednju klasu i povećanje potrošnje na obrazovanje.

- Vidjeli smo u posljednjih osam godina kako odluke predsjednika imaju dubok učinak na smjer povijesti i na živote Amerikanaca. No, mnogo je toga krivoga u našoj zemlji, a ide i dalje od toga. Desetljećima smo govorili o istim problemima i nikad ništa nije učinjeno da ih se riješi - kaže Obama.

- U posljednjih 20 mjeseci proputovao sam uzduž i poprijeko ove zemlje, supruga Michelle i ja sreli smo mnoštvo Amerikanaca koji traže stvarne i trajne promjene, koje će donijeti razliku u njihovim životima - dodao je.

U oglasu Obama poručuje Amerikancima da je došlo vrijeme za promjenu i poziva ih da tu promjenu osiguraju svojim glasovanjem za njega u utorak 4. studenoga.

Obamina kampanja angažirala je za 30-minutni TV-oglas, emitiran na televizijskim mrežama NBC-u, CBS-u, Foxu, MSNBC-u, BET-u, Univisionu i TV-u One, Davisa Guggenheima, izvršnog producenta Oscarom nagrađenog dokumentarca "Neugodna istina", bivšeg potpredsjednika SAD-a Ala Gorea.

(Hina)

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr