AUTOMOBILSKI DIV

Od 2.400 do 9.500 eura: Evo kolike su plaće u Volkswagenu koji planira otpustiti tisuće radnika

Foto: Fabian Bimmer/REUTERS
FILE PHOTO: German Economy Minister Robert Habeck visits a Volkswagen plant in Emden
Foto: TIMM REICHERT/REUTERS
Volkswagen plant in Kassel Baunatal
Foto: Axel Schmidt/REUTERS
Employes walk following announcement of Volkswagen AG job cuts and closure of its few factories, at the company's headquarters in Wolfsburg
Foto: Julian Stratenschulte/REUTERS
Workers of Europe's largest carmaker Volkswagen AG gather during a briefing, in Wolfsburg
Foto: STEPHANE NITSCHKE/REUTERS
FILE PHOTO: FILE PHOTO: A general view of the Volkswagen plant in Wolfsburg
Autori Vecernji.hr, Hina
30.10.2024.
u 11:46
Kako pišu njemački mediji, većina zaposlenika u proizvodnji je u platnim razinama od 7 do 9. To odgovara plaći između 3.913,81 eura i 4.303,94 eura
Pogledaj originalni članak

Nakon što je objavljena vijest da njemačku automobilski koncern Volkswagen planira zatvaranje najmanje tri pogona u Njemačkoj i otpuštanje na desetke tisuća zaposlenih, ta je odluka naišla na oštre reakcije javnosti. Tu je vijest objavila predsjednica radničkog savjeta Volkswagena Daniela Cavallo. 

Uprava Volkswagena je odbila komentirati javne istupe predstavnice radničkog savjeta, ali je priopćila kako se VW nalazi "na prekretnici" i da je situacija "ozbiljna". Volkswagen već neko vrijeme bilježi financijske neuspjehe, prije svega zbog loše prodaje električnih automobila. Stručni mediji navode kako su električni modeli VW-a u usporedbi s kineskom konkurencijom preskupi i zastarjeli. Uprava je još u rujnu najavila mjere kako bi VW ponovno načinila konkurentnom. Volkswagen je tada priopćio kako koncern prodaje pola milijuna automobila godišnje manje od potrebnog.

Sada je objavljeno i kolike su plaće u ovom automobilskom divu. Većina radnika plaća se prema kolektivnom ugovoru koju su dogovorili VW i sindikat IG Metall. Važeći kolektivni ugovor sklopljen je 2022. godine na rok od 24 mjeseca. Sukladno tome, plaće na 1. razini počinju s bruto mjesečnom plaćom od 2.409,25 eura, piše Fenix magazin. 

Na razini 22, najvišoj klasifikaciji, mjesečna plaća trenutno iznosi 8.361,19 eura. U Plus tarifi plaće se penju do bruto mjesečnog iznosa od 9.494,09 eura. Osim toga, svi su radnici u više navrata dobili udio u dobiti posljednjih godina. Kako pišu njemački mediji, većina zaposlenika u proizvodnji je u platnim razinama od 7 do 9. To odgovara plaći između 3.913,81 eura i 4.303,94 eura.

Ovo su neke od plaća koje su zaposlenici VW-a naveli na stranici kununu.com, no treba ih gledati s oprezom jer nije jasno koliko su podaci aktualni. 

Monter: 49.600 eura bruto godišnje
Operater postrojenja: 56.500 eura bruto godišnje
Službenik: 68.500 eura bruto godišnje
Voditelj kvalitete: 69.400 eura bruto godišnje
Programer softvera: 72.000 eura bruto godišnje
Prodaja: 83.800 eura bruto godišnje
Inženjer: 84.100 eura bruto godišnje
Product manager: 89.600 eura bruto godišnje
Viši inženjer: 118.700 eura bruto godišnje
Odvjetnik: 130.900 eura bruto godišnje
Voditelj: 158.400 eura bruto godišnje

GALERIJA Ovo su najplaćenija zanimanja u Hrvatskoj

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Obilježen Me?unarodni dan borbe protiv siromaštva
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: Građevinski radnici odlaze na posao
Foto: Pixabay
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Kroja?ki obrt Šabi?
Foto: Boris Scitar/Vecernji list
Zagreb: Hrvatska kontrola zra?ne plovidbe
Foto: Josip Regovic/PIXSELL
Danas počinje druga faza popuštanja, frizerski saloni otvorili svoja vrata uz posebne mjere
Foto: Pixabay
Foto: Igor Soban/PIXSELL
Preporuka stožera je nošenje zaštitnih maski u zatvorenim prostorima
Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL
Zagreb: Članovi Vlade RH predstavili nove koeficijente
Foto: Dusko Mirkovic/Pixsell
Požega: Zgrada suda, ilustracija
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Danas je Dan grada Zagreba

NAJVEĆI EUROPSKI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA

Njemački mediji oštro o situaciji u Volkswagenu: 'Radnici ispaštaju zbog pogrešnih menadžerskih odluka'

Najveći europski proizvođač automobila se zateturao – a s njim i Njemačka kao mjesto investicija. Fatalno je to što se ogromnim problemima i izazovima suprotstavlja vlada u rasulu, koja izgleda paralizirano i nesposobno za akciju. Tri koalicijske stranke su u teškoj svađi. Zemlja sebi ne može priuštiti stagnaciju do idućih izbora, pišu mediji

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Kokodrilo
Kokodrilo
17:15 30.10.2024.

Nazalost, ali vec vidjeno. Po istom receptu je propala i jednom mocna americka auto industrija.