Volkswagen je prema pisanju njemačkih novinara toliko važan da njegovi problemi postaju problemi cijele zemlje. U njemačkim medijima se oštro kritizira vodstvo koncerna, ali i političare i sindikate.
Frankfurter Allgemeine Zeitung kaže: „Borba u koncernu Volkswagen (VW) omogućuje nam da naslutimo što čeka auto-industriju. Dobavljače zapljuskuju valovi štednje jedan za drugim, a situacija će se dodatno pogoršavati. Ne samo Volkswagen, već i BMW i Mercedes osjećaju da im nedostaje profit iz Kine, jer su lokalni konkurenti u električnoj mobilnosti stekli prednost. U Europi visoki troškovi energije i rada dodatno opterećuju situaciju, da ne spominjemo kaos oko prestanka proizvodnje automobila s unutarnjim izgaranjem", primjećuje frankfurtski list, a prenosi Deutsche Welle.
„Auto-koncern je u kratkom vremenu od rekordnih profita došao do pitanja opstanka", navodi Leipziger Volkszeitung i ističe: „U brojnim sporednim zgradama ove velike kuće uvijek se zarađivalo dovoljno pa se ignorirala potreba za rekonstrukcijom u starom dobrom sjedištu. Nedostatak konkurentnosti njemačkih lokacija tema je o kojoj se doslovno raspravlja desetljećima. Međutim, sve dok je kinesko tržište cvjetalo, dok je koncernov ogranak Audi briljirao s premium-strategijom, i dok je Porsche, usprkos šestoznamenkastim cijenama, obarao prodajne rekorde – moglo se izdržati."
Freie Presse iz Chemnitza podsjeća: „Ranije je kod Volkswagena uvijek važilo pravilo da se u kriznim vremenima rješenja traže zajedno sa predstavnicima radnika. Ovu strategiju konsenzusa izvršni direktor koncerna Oliver Blume već je okončao otkazivanjem zaštite radnih mjesta. Sada je uprava konačno krenula na kurs konfrontacije. Radničkim vijećima neće ostati ništa drugo nego da pruže što veći otpor planovima uprave. Jer ono što zabrinjava u tim planovima je to da se radi isključivo o defenzivnim mjerama. Ne nazire se strategija napredovanja kako bi se vratila stara tržišna snaga u Europi i Kini", kritizira Freie Presse.
Berlinski dnevni list Tageszeitung (taz) naglašava: „Više nego razumljivo je to što je oko 120.000 zaposlenih u Volkswagenu u Njemačkoj poprilično uznemireno. Oni trebaju ispaštati zbog pogrešnih menadžerskih odluka iz prošlosti. Samo skandal s dizel-motorima koštao je koncern do sada više od 32 milijarde eura. To što koncern do danas nije u stanju ponuditi električni automobil koji je dostupan široj populaciji, također nije odgovornost zaposlenih. Tko želi pročistiti koncern, trebao bi početi od vodstva. Međutim, nije poznato da gospodin Blume, koji je prošle godine zaradio skoro 9,7 milijuna eura, želi dati dobar primjer i odreći se dijela svog nerazmjerno visokog prihoda“, ističe Tageszeitung.
Pforzheimer Zeitung donosi analizu u kojoj se između ostaloga kaže: „Mnogi čimbenici igraju ulogu, a među njima su bez sumnje greške koje su napravljene na vrhu. Drugi problem je izuzetna moć industrijskog sindikata metalaca (IG Metall) i radničkog vijeća, kao i politike koja često sprječava nužne rezove. Kao dokaz, kancelar Olaf Scholz je jučer izjavio da moguće pogrešne menadžerske odluke ne bi smjele biti 'na teret zaposlenih'. Koliko god to bilo žalosno: na čiji teret bi to inače moglo ići? Na teret poreznih obveznika? Kancelarove riječi će naići na dobar prijem kod zaposlenih u Volkswagenu. Ali on potiče nade koje se ne mogu ispuniti. Osim toga, njegova 'semaforska' koalicija nije nevina u izbijanju požara kod Volkswagena i drugih proizvođača automobila“.
List Die Glocke iz gradića Oeldea na sjeveru Njemačke bilježi: „Najveći europski proizvođač automobila se zateturao – a s njim i Njemačka kao mjesto investicija. Fatalno je to što se ogromnim problemima i izazovima suprotstavlja vlada u rasulu, koja izgleda paralizirano i nesposobno za akciju. Tri koalicijske stranke su u teškoj svađi. Zemlja sebi ne može priuštiti stagnaciju do idućih izbora."
Dnevni list Kölner Stadt-Anzeiger o istoj temi piše: „Cijela zemlja – uključujući poduzeća – uživala je u uspjehu koji se zasnivao uglavnom na jeftinoj energiji, najnižim kamatama i globalizaciji u procvatu. Na toj osnovi politika pokušava transformaciju – i s iznenađenjem otkriva da bez svih tih sretnih okolnosti to nije tako lako. Primijenjeno na dva predstojeća 'samita' kod kancelara i ministra financija, to znači: ovakvih sastanaka je bilo dovoljno. Ono što nedostaje jest fokusiranost na prioritetna pitanja i njihovo rješavanje. Međutim, izgleda da je 'semaforska' koalicija manje nego ikad sposobna za to", primjećuje Kölner Stadt-Anzeiger.
GALERIJA Mehaničari otkrivaju 5 automobila s kojima nećete prijeći ni 160 tisuća kilometara
Mediji i politika su glavni krivac propast industrije u EU. Svi su pumpali tu zelenu religiju, radili hype od gluposti, pa pogledajte koliko EU novca se besmisleno troši iz fondova na razne zelene gluposti (sada i rodne). A onda na to dodajte enormnu birokratizaciju i zelene namete (stižu još i rodni)... Pa već dugo Njemačke firme stoje dobro na burzi isključivo zato jer imaju proizvodnju izvan EU-a, najviše u Kini. Već dugu se ništa ne isplati proizvoditi u EU, tvrtke su prisiljene raditi tvornice negdje drugdje u svijetu da bi išta mogle prodati na globalnom tržištu... Dovoljno je reći su politika, zeleni i birokracija totalno srozali EU, da je nekada EU držala preko 35% svjetskog BDP-a, a sada je na nešto malo iznad 15%, bez obzira na proširenje, EU već desetljećima nije dala niti jednog jedinog globalnog tehnološkog lidera. Sve je veći jaz između EU-a i Amerike, Azije... Najgore u svemu tome je da i dalje u EU parlamentu nema niti riječi o tome kako povećati konkurentnost, kako spasiti proizvodnju, kako napraviti bilo što. Samo urlaju neki aktivisti, političari samo gledaju kome podijeliti štampane novce da bi dobili još jedne izbore itd. Završavamo u nekom komunizmu ili totalnom raspadu...