Biti drugačiji želja je mnogih, ali Ivica Repić iz Malog Bukovca sa stalnom ivanečkom adresom doista je jedinstven u svijetu automobila i elektronike u Varaždinskoj županiji. Taj 36-godišnji eletroničar zaposlen u ludbreškom Lukomu bit će zapamćen kao prvi majstor (inovator) iz Varaždinske županije koji je standardnog dizelaša pretvorio u elektromobil.
Godinama ‘lupao’ glavu
- Godinama sam razmišljao kako smanjiti izdatke za troškove prijevoza od kuće na posao. Tako sam najprije došao na ideju da napravim elektrobicikl. To je bilo više nego dobro dok sam stanovao u Malom Bukovcu, no kad sam se oženio i preselio u Ivanec bicikl mi više nije bio od velike pomoći za putovanje na posao do Ludbrega. Tako sam počeo razmišljati da napravim elektromobil. Za dvije tisuće kuna kupio sam rabljeni Citroen AX dizel iz 1994. godine i primio se posla. Tražio sam rješenja, te uz pomoć kolega koji su imali slične poduhvate došao do cilja. Izvadio sam dizelski motor i umjesto njega stavio motor od viličara snage 5 kW. Struja dolazi iz 24 Lifepo4 baterija kapaciteta 160 Ah i 72 V s kojima uz jedno punjenje mogu prijeći od 120 do 140 kilometara - ispričao nam je Repić.Baterije su najskuplji dio, a rabljene se mogu kupiti u Njemačkoj, za tri tisuće eura.
Novim baterijama vijek je trajanja oko dvije tisuće punjenja, čime se može prijeći i do 150 tisuća kilometara. Priča Ivice Repića je još jedna potvrda da svakodnevna potreba i velika ljubav rađaju velika djela. Naime, Ivica svaki dan do posla i natrag prijeđe i do sto kilometara, što je velika stavka u kućnom budžetu. Odlučio je stanje promijeniti i uspio je, tako da ga danas prijeđenih sto kilometara stoji tek šest kuna ako baterije puni noću ili 12 kuna ako ih puni danju.- Moj elektromobil nema zvuk i posve je neškodljiv za okoliš. Može startati iz treće ili četvrtke brzine i bez problema dostiže i do 85 kilometara na sat. Vidim da je to mnogima izazov. Automobil je atestiran u Centru za vozila Hrvatske te uredno registriran. Sigurnost je zajamčena. Ima još nekih stvari koje planiram doraditi na automobilu i želja mi je da na našim cestama bude što više ovakvih automobila. Veliki sam zagovornik čistih tehnologija i želja mi je usavršavati se na području elektrotehnike i elektronike. Daleko bih bio od uspjeha da nije bilo mojih učitelja, prijatelja i entuzijasta, koji su i sami napravili prve elektomobile u Hrvatskoj. Upravo uz njihovu pomoć izradio sam opsežan elaborat o preinaci vozila s dizelskog na elektro pogon, a nacrt za međuploču na kojoj je elektromotor izrađen je u ivanečkom ITAS-u - rekao je Repić.
Prvo za dimnjačara
Veliku potporu u realizaciji svojih ideja Ivica Repić ima u vodstvu tvrtke u kojoj je zaposlen na održavanju elektro-rasvjete.- Veseli nas što radi i predlaže naš zaposlenik Repić. Vrijedan je to radnik i razmišljamo čak da njegove ideje iskoristimo. Bilo bi dobro kad bi dio našega voznog parka pretvorili u elektromobile. Mislimo da će budući dimnjačar biti prvi koje će se voziti u elektromobilu - rekao je Igor Franolić, direktor Lukoma.
Ali to znači da je on za sve te novce mogao nabaviti novijeg dizelaša? 3000 eura za baterije, pa svi ti prepravci?