Modernizacija pruga

Od Novske do Okučana brzinom od 160 kilometara na sat

Foto: Željko Gašparović/VLM
pruga, HŽ (1)
Foto: Željko Gašparović/VLM
pruga, HŽ (1)
Foto: Željko Gašparović/VLM
pruga, HŽ (1)
Foto: Željko Gašparović/VLM
pruga, HŽ (1)
27.03.2013.
u 13:52
Uz modernizaciju među kolodvorskog razmaka Okučani – Novska i za rekonstruiranje željezničkog kolodvora Okučani, uložiti će se oko 40 milijuna eura
Pogledaj originalni članak

Uz modernizaciju među kolodvorskog razmaka Okučani – Novska i za rekonstruiranje željezničkog kolodvora Okučani, uložiti će se oko 40 milijuna eura. Radovi na dvokolosječnoj pruzi između dvije postaje u dužini 17 kilometara, započeli su u rujnu prošle godine, a uređenje kolodvorske zgrade, 4. i 5 kolosijeka u Okučanima u dužini oko 3 kilometra je u tijeku.

Nakon obilaska radova, Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture, kazao je da su završeni radovi na sjevernom kolosijeku i pruga pušten u promet krajem veljače, a da traju radovi na tamponskom sloju južnog kolosijeka pruge, gdje je već postavljen jedan sloj tračnica u dužini 4 kilometra.

- Od lipnja kad se mijenja vozni red, očekujemo prve efekte. Na ovoj dionici do tada ćemo dignuti brzinu prometovanja do 100 km/sat. Krajnja je brzina 160 km/h, što bi trebalo biti polovicom slijedeće godine. Ovakvi radovi su u tijeku i na dionici pruge Zagreb – Klara i na drugim mjestima u Hrvatskoj. Modernizirati će se i signalni i telekomunikacijski uređaji čime se uspostavlja veća razina sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa na križanjima, izjavio je Peričić. Vlakovi voze smanjenom brzinom što produžava vožnju, a dok se brzina na poveća, putnicima će trebati još strpljenja. Kondukteri, Elizabeta i Zvonko, kazali su da većina putnika prihvaća situaciju i više ne prigovara

Željeznički promet godinama je sustavno zapostavljan te će trebati 5 godina da se vrati u prijašnje stanje. Na HŽ-u nakon modernizacije očekuju porast prometa, posebno na magistralnoj pruzi, 10. paneuropskom koridoru. Za rekonstrukciju dionice Novska – Okučani osigurano je, nepovratnih 85 posto sredstava, iz Europske unije, iz pretpristupnog fonda IPA dok ostatak osigurava Republika Hrvatske. Upitan o drugim projektima, Darko Peričić, navodi projekt pruge Dugo Selo – Križevci u dužini 42 kilometra za što će trebati 198 milijuna Eura, a radovi kreću u srpnju ove godine.

- Imamo tri natječaja prema Europskoj uniji u ovoj godini. U narednim godinama Europski fondovi neće imati toliko sredstava koliko ćemo mi imati projekata, pohvali se Peričić. Modernizacijom, grad Novska koji je s tri strane povezana prugama, te cijelo područje Sisačko moslavačke županije, kako su kazali Antun Vidaković,  gradonačelnik Novske i Andrija Rudić, zamjenik županice, koji navodi uređenje kolodvora Sisak i pruge Zagreb – Sisak – Sunja, očekuju da će se time unaprijediti gospodarstvo te značiti puno za razvoj cijelog kraja.

Inače, na obilazak radova, najavljeni Paul Vandoren, šef Delegacije EU-a u RH, Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture kao i.Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnog razvoja i fondova EU-a, nisu došli.

>> Studija osiguranja prijelaza još od 2010. stoji u ladici

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.