NAJZAGUŠENIJA DIONICA

Odluka o proširenju autoceste Zagreb - Karlovac 2017.

Foto: Borna Filić/PIXSELL
autocesta
Foto: Borna Filić/PIXSELL
autocesta
Foto: Borna Filic/PIXSELL
HAC, autocesta
24.12.2016.
u 16:45
Postojeća infrastruktura smanjuje protočnost prometa, stvara usko grlo te nepovoljno utječe na razvoj turizma i gospodarstva
Pogledaj originalni članak

Potrebna dogradnja trećeg traka na dionici Zagreb – Karlovac tema je o kojoj se godinama govori, prvi korak da se ta ideja stručno razmotri počela je prije dvije godine izradom Masterplana za razvoj prometne infrastrukture na toj relaciji, a unutar njega je i predložena izrada studije izvodljivosti koja bi trebala biti gotova sljedeće godine i pokazati ima li potrebe ići u proširenje autoceste od Zagreba do Karlovca.

Ako studija i pokaže da potrebe za širenjem ima, početak radova očekuje se tek nakon 2020. godine, kaže direktor tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb Josip Šala.

Predstavnici ARZ-a s konzultantima su javno predstavili Masterplan u kojem su se identificirali glavni problemi na dijelu autoceste od Zagreba do Karlovca, a upućuju na to da postojeća infrastruktura utječe na smanjenje protočnosti prometa, stvaranje uskog grla te nepovoljno utječe na dostupnost i razvoj javnog prijevoza, turizam i gospodarstvo.

Pa zato treba ići u smjeru poboljšanja usluge, sigurnosti cestovnog prometa, povezanosti kontinentalne i jadranske Hrvatske te povećanje regionalne i lokalne dostupnosti i mobilnosti. Izrada projekta koštala je 1,9 milijuna kuna, a 85 posto je financirano iz sredstava EU, tj. Fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Promet od 2007. – 2013. godine.

Ako bi se išlo i na izradu šesterotračne autoceste između Zagreba i Karlovca, također bi se koristila sredstva iz fondova EU, po mogućnosti opet u najvećem mogućem iznosu od 85 posto vrijednosti projekta.

Ta dionica autoceste dugačka je 39 kilometara, dnevni promet na njoj je oko 30.000 vozila, a u vrijeme turističke sezone gotovo i dvostruko više. Taj je dio autoceste i najzagušeniji u zemlji, zbog čega i treba pronaći najbolje rješenje.

>> Od Zagreba do Karlovca možda i treći trak

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

DZ
dalmatinac-zg
17:56 24.12.2016.

Kakvim se glupostima bavite. Nije problem u trecoj traci nego u naplatnim kućicama. Umjesto da obilaznicu Zagreba (Zapresic-Sesvete) pretvore u auto-put i time bez prekida uspostave promet Madzarska granica-Jadran i Krsko-Bajakovo oni se hvataju neke trece trake. Umjesto da izlazak Lučko bude samo za zagrebcane oni s zg obilaznicom i tih nekih 39km lome promet i koče ga. Bolje da sagrade autoput oko Zg umjesto sto hrane stotinjak uhljeba sa naplatnih kucica.

BL
Blomberg
20:17 24.12.2016.

Ako bi EU dala 85% cemu onda cekati, ja sam bio u toj koloni i cuo sam ogorcene ljkude koji su pa i vikali - nikad vise ovamo- to ce nam se osvetiti. Istina je da su te guzve najvise u sezoni ,ali to treba pod hitno rjesavati. I onda isto vazno maknuti te naplatne kucice i uvesti VINJETE a ne slusati razne mudrace koji veze nemaju kako mora funkcionirati AUTOPUT.

GV
golub Vaso
01:27 25.12.2016.

problem je samo naplata u Lučkom, ali uvođenje vinjeta koje bi to riješile nije opcija zbog politickih uhljeba, zato se ide na daljnje sisanje državnih para uz dobru proviziju