Potrebna dogradnja trećeg traka na dionici Zagreb – Karlovac tema je o kojoj se godinama govori, prvi korak da se ta ideja stručno razmotri počela je prije dvije godine izradom Masterplana za razvoj prometne infrastrukture na toj relaciji, a unutar njega je i predložena izrada studije izvodljivosti koja bi trebala biti gotova sljedeće godine i pokazati ima li potrebe ići u proširenje autoceste od Zagreba do Karlovca.
Ako studija i pokaže da potrebe za širenjem ima, početak radova očekuje se tek nakon 2020. godine, kaže direktor tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb Josip Šala.
Predstavnici ARZ-a s konzultantima su javno predstavili Masterplan u kojem su se identificirali glavni problemi na dijelu autoceste od Zagreba do Karlovca, a upućuju na to da postojeća infrastruktura utječe na smanjenje protočnosti prometa, stvaranje uskog grla te nepovoljno utječe na dostupnost i razvoj javnog prijevoza, turizam i gospodarstvo.
Pa zato treba ići u smjeru poboljšanja usluge, sigurnosti cestovnog prometa, povezanosti kontinentalne i jadranske Hrvatske te povećanje regionalne i lokalne dostupnosti i mobilnosti. Izrada projekta koštala je 1,9 milijuna kuna, a 85 posto je financirano iz sredstava EU, tj. Fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Promet od 2007. – 2013. godine.
Ako bi se išlo i na izradu šesterotračne autoceste između Zagreba i Karlovca, također bi se koristila sredstva iz fondova EU, po mogućnosti opet u najvećem mogućem iznosu od 85 posto vrijednosti projekta.
Ta dionica autoceste dugačka je 39 kilometara, dnevni promet na njoj je oko 30.000 vozila, a u vrijeme turističke sezone gotovo i dvostruko više. Taj je dio autoceste i najzagušeniji u zemlji, zbog čega i treba pronaći najbolje rješenje.
Kakvim se glupostima bavite. Nije problem u trecoj traci nego u naplatnim kućicama. Umjesto da obilaznicu Zagreba (Zapresic-Sesvete) pretvore u auto-put i time bez prekida uspostave promet Madzarska granica-Jadran i Krsko-Bajakovo oni se hvataju neke trece trake. Umjesto da izlazak Lučko bude samo za zagrebcane oni s zg obilaznicom i tih nekih 39km lome promet i koče ga. Bolje da sagrade autoput oko Zg umjesto sto hrane stotinjak uhljeba sa naplatnih kucica.