Kakvi HŽ trebamo

Okrugli stol: Hrvatske željeznice moraju na tržište

Foto: PIXSELL
Okrugli stol: Hrvatske željeznice moraju na tržište
23.11.2011.
u 08:00
Jedino bi se infrastruktura izdvojila iz Željeznica i vezala uz posebnu agenciju ili nadležno ministarstvo, stav je SDP-a
Pogledaj originalni članak

– Ne može se tržišno zarađivati, a dogovorno trošiti – sažeo je u jednoj rečenici jedan od glavnih problema današnjih Hrvatskih željeznica njihov predsjednik uprave Zlatko Rogožar na okruglom stolu “Kakve Hrvatske željeznice trebamo”, u organizaciji zagrebačkog Prometnog fakulteta i Sindikata željezničara

Gdje je strategija

Naime, jedan je od glavnih problema HŽ-a da ne postoji ozbiljna i dugoročna državna strategija razvoja Željeznice.

– Ne može država s jedne strane od nas tražiti da poslujemo po zakonima tržišta, a s druge strane nam nametati obveze nabave, recimo vlakova, od točno određenog proizvođača po cijeni koja je daleko veća od tržišne – požalio se Rogožar. Maćehinski odnos države prema HŽ-u potvrdio je i bivši prvi čovjek Hrvatskih željeznica Tomislav Josip Mlinarić, koji kaže da se strategija razvoja tako važnog sektora kao što su željeznice ne može mijenjati promjenom na svakim izborima ili čak i rekonstrukcijama u istoj vladi.

Da Hrvatske željeznice ovakve kakve jesu danas ne mogu opstati, složili su se i predstavnici svih političkih stranaka predvođenih SDP-ovcem Slavkom Linićem.

U glavnoj oporbenoj stranci smatraju da infrastruktura mora biti izdvojena iz HŽ-a i biti vezana uz specijaliziranu agenciju ili čak nadležno ministarstvo, a ostalo mora biti izloženo tržištu. Isto tako, u oporbi smatraju da cijeli sustav HŽ-a mora doživjeti rekonstrukciju koja bi uključivala ukidanje Vuče vlakova kao posebne tvrtke te prodaju svih netemeljnih djelatnosti

Strateška tvrtka

– HŽ je strateško poduzeće i sanacija nije upitna. No, zašto bi se iz proračuna trebao subvencionirati rad ugostiteljske tvrtke HŽ-a – kazao je Linić.

Njegov kolega Zvonimir Mršić najavio je velike investicije u infrastrukturu 2012. ako njegova politička opcija osvoji vlast.

Osim infrastrukture, koju sve političke opcije misle ostaviti u državnim rukama, i putnički bi promet bio predmet javnog interesa, ali u dogovoru i uz sufinanciranje lokalnih jedinica.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 37

PO
podravec
08:51 23.11.2011.

Milanoviću, ipak dolazi MMf ako slučajni pobijedite. Zatim Hrvatske vode i druga državna poduzeća.

UK
Ugo Kajvez
08:11 23.11.2011.

Kako okrugli stol, ...... koji su to biseri i po čijoj direktivi rade ? ................ ajde BISERI objasnite zašto Deutche Bahn nije u privatnim rukama !! ........ a tek kineske željeznice ?? ............ Još jedan pokušaj domaćih izdajnika pri uništavanju državno vlasništvo, ......... . BISERI, bolje bi vam blo da ste dali kinezima u konsesiju HŽ, .... rekli su da će podić i izgraditi željezničku infrastrukturu a HŽ bi ostao u vlasništvu svih nas ..............

ZV
zveket
09:10 23.11.2011.

hdz i sdp ista banda ali drugo pakovanje