nestručno osoblje

Ophodari, vratari i portiri nam nadziru promet na autocesti

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Ophodari, vratari i portiri nam nadziru promet na autocesti
26.12.2013.
u 19:30
Nadzorni centri nisu ukinuti, ali šefovi u HAC-u ukinuli su radna mjesta u njima pa te poslove obavljaju drugi
Pogledaj originalni članak

Hrvatske autoceste - Održavanje i naplata cestarine u sklopu restrukturiranja ukinule su radna mjesta operatera u nadzornim centrima, ali nisu ukinuli te centre u kojima sad promet nadziru ophodari, vratari i portiri. Naime, nadzorni centri bi se trebali spojiti s upravljačkim centrima, no to još nije napravljeno. Stoga još ljudi moraju sjediti u tim nadzornim centrima i dojavljivati u upravljačke centre ako se što dogodi na autocesti. Sugovornici Večernjeg lista iz HAC-ONC-a upozoravaju da ophodari, vratari i portiri nisu educirani za nadzor prometa, a tvrde da postoji i nalog ophodarima da se javljaju na telefone i upravljaju prometom u centrima za održavanje i kontrolu prometa.

Dojave u upravljački centar

Usto, napominju da je ophodarima mjesto na cesti i da su za te poslove obučeni te da se oni boje raditi poslove koji su im nametnuti.

Koliko je nesistematski napravljeno restrukturiranje u HAC-ONC-u i otpuštanje viška radnika, naši sugovornici pokazuju na primjeru vratara jer su mogli ukinuti ta radna mjesta pa bi se rampe i vrata dizala iz centra i onda ne bi bilo problema s nestručnim nadzorom prometa. U HAC-ONC-u na naše pitanje je li točno da su dali nalog ophodarima da se javljaju na telefone i upravljaju prometom iz COKP-ova i kako to objašnjavaju, odgovaraju da su u sklopu reorganizacije, zbog ušteda, ukinuli radna mjesta operatera u nadzornim centrima, ali da nisu ukinuti centri.

– Oprema koja nadzire promet u nadzornim centrima i dalje je instalirana i u funkciji. Nadzorni centri bit će povezani s upravljačkim centrima, a dok to tehnički ne bude izvedeno, u nadzornim centrima će i dalje biti organizirana dežurstva – navode u HAC-ONC-u i dodaju da nadzorni centri, kako im i sama riječ govori, samo nadziru promet te javljaju u upravljački centar, koji dalje upravlja prometom.

HAC-ONC: To nije istina

U HAC-ONC-u naglašavaju da sigurnost prometa na autocestama tim promjenama nije smanjena i narušena.

Na pitanje je li istina da poslove operatera prometa obavljaju vratari i čuvari, kažu da su trenutačno u nadzornim centrima dežurni djelatnici čija je uloga isključivo praćenje videonadzora te uoče li neuobičajenu situaciju dojave to upravljačkom centru.

– Slijedom toga, za navedeni posao nisu potrebne posebne kvalifikacije – kažu u HAC-ONC-u i dodaju da nije točno da vratari i čuvari obavljaju poslove operatera prometa. No, naši sugovornici ističu da bi zbog poslova koje sad obavljaju ophodari, vratari i portiri, u nadzornim centrima bilo jako puno posla za državni inspektorat i inspekciju rada.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar Idler 3
Idler 3
22:28 26.12.2013.

Ministri nam inače imaju sve tražene kvalifikacije, a tek saborski zastupnici, čak i drugi čovjek Vlade moreš bit sa sudskim procesom....al nek su za sve krivi oni kaj metu ceste....tipično hrvatski !!!!

RO
Rooney
20:23 26.12.2013.

A koje su vam kvalifikacije da budete u Saboru ? Placa 17 tisuca sve besplatno, jedu za 5 kuna , ? Evo recimo Dragutin Lesar ima samo srednju skolu , a zaraduje kao da je doktor. Bitno je da se pljuje po malim ljudima, ispada znanstvena fantastika odrzavanje cesta, pa jos i u skolu treba ici. Vrijedate inteligenciju

NS
nemoralni sindikalac
08:39 27.12.2013.

Ovo je stara informacija koju su neki mediji prije dvadesetak dana objavili. Sva lutanja i promašaji u kadrovskoj politici HAC-a rezultat su smanjenja sigurnosti na autocestama . Naravno da za ovaj cirkus i lakrdiju postoje i pisani tragovi. Čisto sumnjam da će inspektorat odraditi bilo što jer tek su tamo politički poltroni i podobni. Uz političare veliki krivci za stanje u HAC-u su i čelnici sindikata. Promet na autocestama se odvija pri (relativno) visokim brzinama i greške, kako korisnika tako i djelatnika koji održavaju i upravljaju autocestama se skupo plaćaju. Većina učinjenog na autocestama u posljednje dvije godine je pogrešna tako da sve ovo što se događa je logična posljedica tih poteza