prvi u hrvatskoj

Osječkim osnovcima zadaća će od jeseni biti samo – iznimka

Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
Osječkim osnovcima zadaća će od jeseni biti samo – iznimka
25.02.2012.
u 08:00
Dosad su nastavnici mogli sami odlučiti hoće li djeci davati domaće zadaće ili ne, to je koristilo samo njih petina
Pogledaj originalni članak

Oni su odlučili – njima domaće zadaće ne trebaju! Zadaće će od jeseni u OŠ Vijenac u Osijeku biti iznimka, a ne pravilo. I po tome su, koliko znaju, jedinstveni u Hrvatskoj.

Ozloglašeni termin

Slažu se s time i nastavnici i roditelji, a najviše učenici. No, odluku su donijeli demokratski – proveli su anketu, održali radionice i parlaonicu. Zadaća je u ovoj školi praktično "ukinuta" još prije sedam godina. Ozloglašeni su termin, kažu, jednostavno odlučili izbjegavati. Učenicima su dali izbor, budu li radili punom parom na satu, bezbrižno će ići doma i odmarati se. Kod kuće će tek završavati ako nešto ne stignu na nastavi. Đaci su time rasterećeniji, ali i samostalniji i više se trude na satu.

– Dosad je na učitelju bio izbor hoće li davati zadaću. Nakon rasprave odlučili smo da će to biti model po kojem ćemo svi raditi – kaže ravnatelj Stjepan Sokol. Konačnu riječ ima Učiteljsko vijeće, no sudeći prema ozračju u školi, bit će to samo formalnost.

Tek petina nastavnika ove škole, pokazala je anketa, danas "propisuje" đacima zadatke koje nose kući. Učiteljica razredne nastave Inga Plaščak bila je zabrinuta kada se nedavno zaposlila u "Vijencu". Pitala se hoće li znati tako raditi. No, strah je ubrzo nestao.

– Kod svakog teksta iz hrvatskog koji radimo, đaci mogu, samo ako žele, naslikati nešto, istražiti ili napisati literarni rad, ovisno o tome što ih zanima. I takve zadaće sve češće dobijem na stol – kaže učiteljica. Ne bude ih, nastavlja, svaki dan, ali određeni ih učenici odrade dva-tri puta tjedno.

– Najviše su profitirali slabiji učenici. Prije su mi znali reći da su zaboravili zadaću pa dobiju minus, a zapravo je nisu znali napisati – kaže. Od zadaća nema koristi, ističu u školi, ako ih napišu "roditelji ili susjedi".

Ne žele "kamen u trbuhu"

– Nas je ionako malo u razredu pa se nastavnici mogu posvetiti svakome pojedinačno. Ne napišemo li zadaću, na nastavu dolazimo nepripremljeni i s kamenom u trbuhu. Ili ju prepišemo pa od toga nikakve koristi. Zato ona mora biti naš izbor – smatra osmašica Valentina.

– Zadaćom ne utvrđujemo gradivo, nego učenjem. Ako imamo puno zadaće, nemamo vremena za učenje – smatra Neven iz 3.b.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

DU
Deleted user
08:11 25.02.2012.

Svjetska mašinerija za zaglupljivanje naroda (koji ce onda raditi ono sto mu se kaze, jer nece biti sposoban misliti) radi sve bolje i bolje... Okitili su je titulama, a ustvari je glupa da moze cut travu kako raste... ukinuti zadace, da se doma odmara.... svaki visokoobrazovani radnik vrlo dobro zna da mu posao ne zavrsava izlaskom iz firme, nego o rjesenjima za poslove koji nas sutra ocekuju promisljamo cijeli dan, ponekad i ne spavamo (iznimke su retardi koji su kupili diplome i u glavi im je samo kako izigrati sustav)... Umjesto da se djecu od malena uci da ucenje nije samo opterecenje i briga, nego moze biti i zabava oni su postavili stvari kao da je ucenje najveca nevolja koja je snasla covjecanstvo i od toga trebamo \"osloboditi\" djecu...dobro je rekao Paar... bolonjski sustav je smisljen da bi imali debile sa titulama....

ND
new_day_yesterday
08:24 25.02.2012.

Tako je! Njihovo ustavno pravo je da budu neobrazovani i glupi! Što će domaće zadaće konobaricama, sobaricama i vozačima u EU?!?!?

IV
ivor
08:42 25.02.2012.

Ako zadaću napiše roditelj ili susjed zbilja od nje nema koristi, ali reći da su slabiji učenici profitirali ukidanjem zadaće je u najmanju ruku neobjašnjiva. Zar zbilja mislite, dragi učitelji, da slabijem učeniku ide na ruku da nema zadaću? Zar je zadaća dana samo da bude napisana u bilježnicu ili možda zato jer rješavanjem zadaće učenik uvježbava i automatizira gradivo? Zar zadaća nije signal učiteljima da posvete više vremena onima koji je ne znaju riješiti kako bi mogli savladati gradivo koje ne razumiju? Zar roditelji čine dobroj svojoj djeci ako im napišu zadaću? Zašto učitelj kojemu uopće nije teško prepoznati takve slučajeve ne pozove roditelje na razgovor i objasni im čemu zadaća služi? Zar su u toj školi zbilja svi učenici tako dobri da mogu savladati gradivo isključivo radeći na nastavnim satovima? Kako prvašići napreduju u uvježbavanju pisanje slova? Kakav se nivo znanja matematike postiže bez domaće zadaće? Ovo je škola u koju ja ne bih upisao svoje dijete jer smatram da bez domaće zadaće dijete ne stječe adekvatne radne navike i ne postiže svoj maksimum bez dodatnog rada van škole.