Nakon inicijativa iz Primorsko-goranske i Sisačko-moslavačke županije za ukidanjem naplate cestarina, mostarina i tunelarina na području tih županija, jučer je stigla još jedna takva inicijativa, i to iz Krapinsko-zagorske županije. Tamošnji SDP, stranka koja je na vlasti u toj županiji, uputila je prijedlog županu Željku Kolaru (SDP) i Županijskoj skupštini da Vladi predlože ukidanje cestarine na dionicama autoceste Zagreb – Macelj, kao što je to učinila Splitsko-dalmatinska županija u slučaju ukidanja tunelarine kroz tunel Sveti Ilija.
Zagorski SDP-ovci koje predvodi bivši ministar prometa Siniša Hajdaš-Dončić predlažu da se u potpunosti ukine naplata cestarine na dionicama Đurmanec – Krapina – Sveti Križ Začretje – Mokrice (Zabok), a da se cestarina i dalje naplaćuje na tranzitnoj relaciji Macelj – Zaprešić. Pri tome smatraju da sukladno Ugovoru o koncesiji za AZM Vlada može donijeti odluku o ukidanju cestarine.
Zagorski SDP-ovci podsjećaju da je Vlada u svojoj odluci o ukidanju tunelarine kroz Sv. Iliju navela kako je „uzela u obzir teške gospodarske prilike stanovništva tog područja, prvenstveno da bi se lokalnom stanovništvu olakšalo kretanje, te samim tim potaknula njihova gospodarska djelatnost, što bi pridonijelo i demografskom oporavku područja Imotske krajine“.
Zagorski SDP županu Kolaru predlaže da od Vlade zatraži da se isti kriterij primijeni i na stanovništvo Krapinsko-zagorske županije.
– Zakonski je naš prijedlog moguće provesti, pogotovo što 70 posto prihoda od cestarine na toj autocesti dolazi iz tranzita. Samo tražimo pravednost za cijelu Hrvatsku – kaže Hajdaš Dončić.
Ukidanje tunelarine kroz Svetog Iliju bio je povod i za traženje ukidanja naplate prelaska Krčkog mosta, prolaza kroz tunel Učku, zatim korištenja goranskih dionica autoceste kao i autoceste prema Sisku, a što su podržali i župani primorsko-goranski Zlatko Komadina (SDP) i sisačko-moslavački Ivo Žinić (HDZ). U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture pak kažu da je naplata cestarine AZM-u dio koncesijskog ugovora, da bi bilo kakva promjena ugovora imala značajne posljedice te bi zahtijevala pristanak kreditora tog koncesijskog projekta.
Navode i da stanovnici Krapinsko-zagorske županije imaju mogućnost izbora besplatne i to, kako kažu, vrlo kvalitetne državne ceste, koja ide paralelno s autocestom.
Što se ostalih zahtjeva tiče, u Ministarstvu ističu da Zakon o cestama propisuje uvođenje naplate cestarine na autocestama, dok se korištenje drugih državnih cesta, osim eventualno kao izuzetak za pojedine objekte na državnoj cesti, ne naplaćuje. Stoga, poručuju, nije usporedivo govoriti o naplati cestarine na autocesti Zagreb – Sisak i naplati tunela Sveti Ilija ili mosta Krk, koji su objekti na državnim cestama. Pritom podsjećaju da stanovnici Krka, Cresa, Raba, Lošinja i Suska ne plaćaju prijelaz preko krčkog mosta.
Isto tako Zagorci plaćaju prvu tj. najskuplju kategoriju obaveznog osiguranja vozila kao i Zagreb prema sigurnosnoj studiji iz, pazite sad, 60-ih godina. Kad već tjeramo pravdi, zašto se i to ne ujednači na razini države pa da se uzme neka srednja vrijednost i svi plaćamo jednako?! Lakše je udarati po sirotinji koja se ne buni i šuti, dok tajkunčići svoja osobna i teretna vozila ponosno voze na daruvarskim tablicama - pljuc