U Dubrovniku je jučer potpisan ugovor o gradnji Pelješkog mosta. Svoje potpise na taj ugovor vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) stavili su predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija kineskih tvrtki koji predvodi China Road nad Bridge Corporation (CRBC) Zhang Xiaoyuan.
Arhitektonski biser
Na svečanosti potpisivanja ugovora sudjelovao je i premijer Andrej Plenković, koji se tom prigodom sastao s predstavnicima kineskog konzorcija – zajednice ponuditelja na čelu s predsjednikom uprave CRBC-a Luom Shanom. – Ova se suradnja odvija na temelju javnoga natječaja, ponude i kriterija koji su bili precizno i transparentno navedeni te na temelju referencija koje ima kineska kompanija China Road and Bridge Corporation. Ta će tvrtka na izgradnji angažirati i hrvatske radnike te hrvatske tvrtke kao partnere. Pelješki most arhitektonski je biser u infrastrukturi RH koji će izgledom i funkcionalnošću oplemeniti našu cestovnu i prometnu infrastrukturu, a stvorit će se i sinergija suradnje Kine i Hrvatske za koju je ovaj projekt uvod u širu i dugoročnu suradnju – kazao je premijer Plenković.
Sastanak premijera s predstavnicima CRBC-a potrajao je pola sata, a naši sugovornici kažu da su Kinezi bilo jako dobro pripremljeni te da su obećali da će dati sve od sebe da uspješno realiziraju ovaj projekt. No najavili su da će ići i na druge projekte u Hrvatskoj, primjerice one u željeznici. Koliko im je gradnja Pelješkog mosta bitna jer time ulaze na tržište EU, pokazuje i to što je na potpisivanje ugovora došla i kineska televizija. Plenković je na sastanku, među ostalim, kazao i da očekuje da angažiraju dio hrvatske operative na gradnji mosta, a predstavnici CRBC-a su, doznajemo, na to pozitivno reagirali i kazali da su već o tome započeli pregovore. CRBC bi s radovima na gradnji mosta trebao početi u roku od 100 dana, no očekuje se da će krenuti i prije.
Kineski veleposlanik Hu Zhaoming kazao je kako svjedočimo posebnom trenutku u hrvatskim i kineskim odnosima.
– Novo je poglavlje naših odnosa otvoreno. Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina – kazao je veleposlanik Zhaoming.
Kinezi su se obvezali da će most koji će spojiti Hrvatsku izgraditi u roku od tri godine od uvođenja u radove. Izgradnja mosta prva je od četiri faze projekta Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom, a za što je Hrvatska dobila bespovratna sredstva od EU u iznosu od 357 milijuna eura. Ukupna vrijednost cijelog projekta procijenjena je na 420 milijuna eura, a osim mosta, uključuje izgradnju pristupnih cesta i stonske obilaznice. O kako se velikom i važnom projektu radi, govore i podaci o količinama materijala koji će se ugraditi u most. Tako će, primjerice, biti potrebno 70.000 kubičnih metara betona, dok će za rasponsku konstrukciju trebati 34.727 tone čelika. Za pilote koji će se zabijati na dubinu od 40 do 45 metara bit će potrebna čak 31.000 tona čelika. Procjenjuje se da će na gradilištu Pelješkog mosta biti potrebno oko 1000 radnika, a svoju priliku da dobiju dio poslova na tom projektu vide i hrvatske tvrtke. Potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore Mirjana Čagalj zadužena za graditeljstvo, promet i veze pokrenula je inicijativu da hrvatske tvrtke zajedno nastupe u pregovorima s Kinezima oko poslova koje bi mogle dobiti na gradnji mosta. Mirjana Čagalj kaže da je s kineskim veleposlanstvom dogovoreno da se za dva do tri tjedna održi sastanak hrvatskih tvrtki s izvođačima radova na mostu. Suradnja se pri tome ne bi trebala odnositi samo na građevinsku operativu i prerađivačku industriju već i na niz ispitno-istraživačkih, pripremnih poslova, prijevoznih usluga, kao i mogućnostima smještaja i ugostiteljskim uslugama. Na gradilištima u hrvatskom susjedstvu na kojima je radio ili još uvijek radi CRBC – u Srbiji i Crnoj Gori – ta je kompanija dovela radnike iz Kine pa se očekuje da će tako biti i u hrvatskom slučaju. Samo je pitanje u kojem omjeru. U Crnoj Gori je tako na gradnji autoceste Bar – Boljare udio domaćih tvrtki i radnika bio 30 posto.
Dobra iskustva s Kinezima
U hrvatskim građevinskim krugovima pak može se čuti kako su najveći interes za suradnju s Kinezima na gradnji Pelješkog mosta dosad pokazali Dalekovod, Zagreb Montaža, splitsko brodogradilište, Holcin, Uljanik... Skladgradnja pak primjerice već je podizvođač radova CRBC-u na gradnji autoceste u Crnoj Gori. Neki od njih su i prije surađivali s kineskim tvrtkama i imaju dobra iskustva u tome jer uredno ispunjavaju ugovorene obveze. A kako će Kinezi izvoditi radove, nadzirat će konzorcij Instituta IGH, Centra za organizaciju građenja i Invest inženjeringa, koji je pobijedio na natječaju za nadzor nad izgradnjom mosta kopno – Pelješac s pristupnim cestama. U Dubrovniku je jučer potpisan ugovor i za taj posao, vrijedan 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).
Plenkovicu otiđi na B H portale pa vidi kako reagiraju njihovi političari i merhaba- bre- pučanstvo.Željko Komšic je na aparatima !!!!! Ja mislim da taj lik mrzi Hrvatsku više nego Vulin.