Gradnja Pelješkog mosta, projekta svih projekata kako ga naziva resorni ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, trebala bi krenuti krajem ove godine. Natječaj za izvođača radova na gradnji mosta bit će raspisan polovicom godine, a očekuje se veliki interes ne samo domaćih nego i brojnih stranih građevinski tvrtki za taj posao vrijedan 1,5 milijardi kuna odnosno 205 milijuna eura.
No, osim građevinskih tvrtki, od gradnje Pelješkog mosta profitirat će i brojni mještani tog poluotoka i to ne samo time što će mostom biti spojeni s ostatkom Hrvatske nego i financijski. Jer za gradnju mosta i pristupnih cesta potrebno je otkupiti zemljište, a s obzirom na veličinu projekta, tu se radi o desetinama milijuna kuna. Pelješčani, čije je zemljište na trasi pristupnih cesta za most i oko mosta će tako, prema podacima koje je prikupio Večernji list, u svoje džepove staviti najmanje 60 milijuna kuna. S obzirom na to da se Pelješki most već u nekoliko navrata počeo graditi, (2005. i 2007. godine) odnosno da su bili krenuli pripremni radovi, dio zemljišta za taj projekt je već otkupljen. A za to su Hrvatske ceste, koje su investitor u Pelješki most, već isplatile vlasnicima zemljišta 24,3 milijuna kuna.
Nastavkom gradnje mosta i pristupnih cesta, za otkup zemljišta predviđeno je još dodatnih 35 milijuna kuna. No taj iznos vrlo lako može biti i veći kad krenu službene procjene vrijednosti tog zemljišta. Kao i u svakom otkupu zemljišta, očekuje se da će brojni odvjetnički uredi ponuditi svoje usluge vlasnicima kako bi postigli što veću cijenu za svoje parcele koje su na trasi. Vlasnici zemljišta na Pelješcu tako će biti jedni od rijetkih u Hrvatskoj koji u zadnje vrijeme mogu utržiti svoju zemlju s obzirom na to da se već godinama slabo gradi po Lijepoj našoj.
Upućeni kažu da će taj novac dobiven od zemljišta vjerojatno biti iskorišten za daljni razvoj tog poluotoka nakon što se sagradi most i to kroz ponudu dodatnih turističkih sadržaja jer će lokalni stanovnici imati svjež kapital za ulaganja. U sklopu projekta Pelješkog mosta tako će se graditi spojna cesta Duboka – Šparagovići, duga 12,94 kilometara te obilaznica Stona od Šparagovića do Đonte Doli, duga 18,09 kilometara. Procijenjena vrijednost gradnje spojne ceste je 90 milijuna eura, a obilaznice 70 milijuna eura. Tako će cijeli projekt Pelješkog mosta, sa spojnom cestom, obilaznicom i ostalim troškovima koji uključuju zemljište, vođenje projekta... stajati oko 380 milijuna eura odnosno 2,8 milijardi kuna.
Vlada bi ovih dana trebala izraditi i poseban zakon o Pelješkom mostu kojim bi pojednostavila i ubrzala proceduru za ishođenje svih potrebnih dozvola, stoga je vrlo vjerojatno da će most biti pušten u promet krajem 2019. ili početkom 2020., ako radovi krenu krajem ove ili početkom sljedeće godine, jer je predviđeni rok trajanja radova za cjelokupni projekt tri godine od uvođenja izvođača u posao. A do tada oni koji su dobili novac za zemljište mogu odlučiti u što će ga točno uložiti.