U Hrvatskoj bi ove godine trebali započeti radovi na sedam infrastrukturnih projekta vrijednim više od milijarde eura. Tako veliki kolač građevinske tvrtke nisu u Hrvatskoj imale na raspolaganju još od početka gospodarske krize 2008. godine kad su svi infrastrukturni projekti stali zbog pomanjkanja novca.
Za razliku od perioda do 2008. godine kad su se uglavnom državna poduzeća zaduživala da bi se gradilo, od sedam projekata koji kreću u realizaciju ove godine samo će se dva financirati većim dijelom kreditima državnih tvrtki. Ostali će se sufinancirati iz EU fondova ili će troškove snositi privatni koncesionari. Gradit će se po cijeloj Hrvatskoj, a najviše na njenom krajnjem jugu.
Najvrjedni je pri tome projekt gradnje pelješkog mosta s pristupnim cestama – 380 milijuna eura, a očekuje se da će se on financirati iz fondova EU sa 85 posto potrebnih sredstava. Hrvatske ceste bi natječaj za izvođače radova, nakon što se pošalje aplikacija Europskoj komisiji za sufinanciranje, trebale raspisati polovicom ove godine, a radovi bi mogli krenuti u jesen ili krajem ove godine.
Najzreliji za realizaciju je pak projekt gradnje drugog i rekonstrukcije postojećeg kolosijeka pruge Dugo Selo – Križevci, vrijedan 200 milijuna eura. Sapunica oko tog natječaja mogla biti okončana ovih dana nakon što Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odluči o žalbi na odluku o odabiru izvođača radova koju je donijela HŽ Infrastruktura. Taj projekt se sa 85 posto iznosa sufinancira iz fondova EU.
Sva potrebna dokumentacija je spremna i za projekt dovršenja Istarskog ipsilona, od Pazina do tunela Učka, vrijedan 170 milijuna eura.
Koncesionar Bina Istra ima osigurana sredstva za tu investiciju, a po svemu sudeći će se dogovoriti s novom Vladom o produženju koncesije što je uvjet za realizaciju tog projekta. Ako se oko toga dogovore, radovi bi mogli početi u već sredinom godine.
Obnova i dogradnja Zračne luka Dubrovnik je već krenula, a u tijeku je natječaj za izvođače radova na za navrjedniji dio tog projekta - gradnje uzletišta, zletno-sletne staze i manevarske površine, a čija je vrijednost procijenjena na nešto više od 100 milijuna eura. Dubrovački aerodrom većinu potrebnih sredstava za to će povući iz fondova EU, a ostatak će osigurati kreditom.
Još jedan infrastrukturni projekt kreće u realizaciju ove godine u Dubrovniku, a to je izgradnja terminala za putnike na kružnim putovanjima, trgovački centar s garažom i međunarodni i lokalni autobusni kolodvor, te pružanje usluga ukrcaja i iskrcaja putnika na kružnim putovanjima. Francuski koncesionar u Luci Gruž, tvrtka Dubrovnik International Cruise Port Investment će u taj projekt uložiti 93 milijuna eura, a radovi počinju na jesen ove godine.
I Zračna luka Split ove godine kreće u s realizacijom projekta rekonstrukcije i dogradnje putničkog terminala, vrijednog 60 milijuna eura. Radovi bi mogli krenuti prije početka ovogodišnje turističke sezone, a financirat će sa 140 milijuna kuna novca zračnel uke, a ostatak će doći kreditom razvojnih banaka.
Ove godine bi trebala krenuti napokon i gradnja mosta Svilaj na Savi čiju gradnju zajednički financiraju Hrvatske autoceste i Ministarstvo prometa BiH. Vrijednost tog projekta je 26 milijuna eura, a odluka o izvođasču radova trebala bi biti donesena ovih dana.
>> Kakav Pelješki most, trebamo Podravsku magistralu
prava marksistička propaganda, kao u jutarnjem dok je sdp bio na vlasti. za projekt pelješkog mosta nema nikakve potvrde da će ga eu ikad prihvatiti, eu institucije nisu dobile ni dio podataka da bi uopće ozbiljno razmotrile taj projekt, a ovdje se podrška eu prikazuje kao gotova stvar. ostali projekti su suludi - hrvatska i sad ima previše infrastrukture, koja joj ne treba bez industrije. a industrije neće biti sve dok karamarx i ekipa ne počnu otpuštati voljene činovnike i drastično smanjivati poreze.