U Državnu komisiju za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) jučer je stigla žalba talijansko-turskog konzorcija Astaldi-Ictas na odluku Hrvatskih cesta da gradnju Pelješkog mosta povjeri kineskom konzorciju predvođenom tvrtkom China Road and Bridge Corporation (CRBC).
Žalba je podnesena odnosno poslana poštom u predviđenom roku od deset dana od dana donošenja odluke o odabiru, a koji je istekao u ponedjeljak. Hrvatske ceste ponudu Astaldija i Ictasa nisu ni uzele u obzir kod odlučivanja koga će odabrati za graditelja mosta jer su njihovu ponudu odbili zbog jamstva za ozbiljnost ponude koje nije bilo sukladno odredbama iz natječajne dokumentacije. Talijani i Turci su za gradnju Pelješkog mosta ponudili 2,5 milijarde kuna, CRBC-ova ponuda teška je 2,08 milijardi kuna, dok je Strabag, koji se također žalio, ponudio da će most sagraditi za 2,6 milijardi kuna. Astaldi je već nakratko pokušao graditi u Hrvatskoj i to autocestu Zagreb – Goričan krajem 90-ih prošlog stoljeća.
Talijani su s hrvatskom državom sklopili ugovor o koncesiji na toj autocesti, no vrlo brzo je došlo do raskida suradnje. Astaldi i Republika Hrvatska osnovali su zajedničko poduzeća Transeuropska autocesta Zagreb – Goričan, a spor je nastao oko zatvaranja financijske konstrukcije za taj projekt od 830 milijuna tadašnjih njemačkih maraka. Astaldi je raskinuo ugovor, a Hrvatska mu je odmah na temelju jamstva isplatila 900 milijuna kuna. Talijani su tužili Hrvatsku arbitražnom sudu zbog izgubljene dobiti, a taj je spor završen nagodbom i isplatom 44 milijuna eura Astaldiju iz hrvatskog državnog proračuna.
Kolike smo mi pare izgubili zbog nesposobnih političara, pa to je za udarat glavom u zid od muke.!