Ugovor za gradnju mosta koji će spojiti kopno s Pelješcem potpisan je i uskoro se očekuje početak radova. Hrvatske ceste su pak krenule s novim projektom kako bi bolje povezale Korčulu s Pelješcem i ostalom Hrvatskom. Prvi korak u tome je izrada studije izvedivosti poboljšanja prometne povezanosti Korčule i Pelješca.
Pet ponuda za izradu te studije nakon provedenog javnog natječaja otvoreno je u ponedjeljak. Zajednica ponuđača koju čine Trafficon i Pro Urbe ponudila je izradu za 1,42 milijuna kuna, konzorcij Geoprojekta, Trenecona i Dvokut Ecroa studiju bi izradio za 1,24 milijuna kuna, a konzorcij PNZ-a, Eufondije i Građevinskog fakulteta Zagreb za 1,47 milijuna kuna.
Ponuda WYG-a i Rijekaprojekta 'teška' je 1,55 milijuna kuna, a IGH-ova 1,08 milijuna kuna. Hoće li Korčula i Pelješac biti povezani mostom, tunelom, boljim trajektnim vezama ili nekim drugim rješenjem znat će se nakon izrade studije. U HC-u kažu da ne mogu prejudicirati rezultate analize postojećeg i budućeg stanja, koje izrađivač studije tek treba izraditi, pa time ni rješenja koja će predložiti.
Za odabrano rješenje ispitat će se ekonomska isplativost.
Ekonomska isplativost? Nije bitno! Demografska isplativost je bitnija! Jer automatski za sobom vuče i ekonomsku isplativost. Život na otocima izumire. Gdje god su nastanjeni otoci udaljeni od kopna ili drugog otoka do pet kilometara trebalo bi ih dugoročno povezati. Tunelom! Jer nema ovisnosti o vremenskim prilikama.