Tragedija u Vukovaru

8 godina nakon pada vojnog helikoptera pilot pod istragom DORH-a

Foto: Krunoslav Petrić/Pixsell
vojni helikopter
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
helikopter
Foto: Krunoslav Petric/PIXSELL
helikopter
22.10.2015.
u 12:26
Tvrde da nije postupio po propisima, zbog čega su poginule tri osobe
Pogledaj originalni članak

Osam godina nakon pada vojnog helikoptera Mi-8 u krugu vukovarske vojarne, kada su tri osobe poginule, a sedam ih je ozlijeđeno, Državno odvjetništvo pokrenulo je istragu protiv pilota Roberta Garića.

Pogreška iz nehaja

Sumnjiči se da je počinio kazneno djelo protiv opće sigurnosti ljudi i imovine te sigurnosti prometa. Kako tvrde, iz nehaja nije postupio po propisima i tehničkim pravilima o zaštitnim mjerama, što je rezultiralo smrću troje ljudi i dovođenjem u životnu opasnost ostalih putnika i članova posade.

U obrazloženju se navodi da se istraga protiv njega pokreće jer nije primijetio da je brzina okretaja nosećeg rotora ispod dopuštene granice. Pogreškom smatraju i to što nije propisno “zalebdio” na visini od 3-5 metara, već tek na visini od 20-30 centimetara. Također, tereti se da nije na vrijeme počeo spuštati helikopter zbog prisilnog slijetanja. Zbog toga je izgubio kontrolu nad helikopterom koji je u spiralnom okretanju repom udario u krov hangara, nakon čega je i pao na tlo.

Garić je u svojem iskazu 28. rujna ove godine kazao da je u trenutku kada je započeo polijetanje došlo do zapinjanja komandne palice. Kako je nije mogao pokrenuti, smanjio je broj okretaja rotora, nakon čega se helikopter počeo okretati. Pokušao je izbjeći hangar, ali nije uspio. U obrani je naveo i da je s istim helikopterom tijekom leta i prije imao problema, kao i drugi piloti koji su se žalili na to. Tijekom 2007. godine odvezao je helikopter u Zrakoplovno-tehnički zavod (ZTZ) u Veliku Goricu na popravak.

Djelatnici ZTZ-a Stipe Ivanda, Roman Babić, Krešimir Vrhovski i Ivica Žgela pet su se godina smatrali krivcima za pad helikoptera zbog te neovlaštene ugradnje spužve.

Vraćali se sa sprovoda

Da je uzrok pada spužva koja se zbog visoke temperature odlijepila i blokirala komande helikoptera, u svom je izvješću 2008. tvrdio inspektor zrakoplovnih nesreća Dinko Vodanović. Međutim, njegove su nalaze pobila dvojica sudskih vještaka za zrakoplovstvo i zrakoplovne nesreće, Milan Lelas i Miljenko Čop. U njihovim nalazima stoji kako je uzrok pada pogreška pilota Garića prilikom uzlijetanja.

Kobnog 9. srpnja 2007. helikopter sa sedmero ljudi pao je s 50 metara visine. Teškim ozljedama tada su podlegli aviomehaničar i stožerni narednik Juraj Ruškač, desetnica Ljubica Perišić i skupnik Vjekoslav Ljubo. Dio vojnog stožera vraćao se sa sprovoda branitelja Marka Babića.     

>> Helikopter u Vukovaru pao zbog pogrešne procjene pilota?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

DU
Deleted user
18:37 22.10.2015.

Sto, pilot je d.bil pa nije htio povuci kolektiv palicu? Naravno, uvijek je pilot kriv, sto je dokazano u 100% slucajeva kada je pilot istovremeno i mrtav. 'Ajde, nabili tonu spuzve da bi guzonje mogli normalno pricati mobitelom...pljuc.

DU
Deleted user
13:55 22.10.2015.

Bitno je za tekst da inspektor Vodanović nije dobio otkaz zbog neopravdanog terećenja četvorice ljudi iz ZTZ-a, već tek kad su se međusobno počupali oko fotelja u toj smiješnoj agenciji, pa su ga nadjačali i šutnuli van. Toliko o profesionalizmu.

DU
Deleted user
14:47 22.10.2015.

uz brzinu helića tu je uzorita I brzina suđenja I mijenjanja teorija........