Članstvo u EU

Plaćaju 20 milijuna eura da razbiju strah od Hrvata

Foto: 'Andy Rain/PA Photos/Pixsell'
Plaćaju 20 milijuna eura da razbiju strah od Hrvata
24.12.2012.
u 17:40
Bruxelles je, doznaje se, izabrao konzorcij agencija pred kojim je zadatak da ulazak Hrvatske u EU prođe glatko, bez otpora javnosti
Pogledaj originalni članak

Ne priprema se samo Hrvatska za ulazak u Europsku uniju. I EU priprema države članice za Hrvatsku i za to plaća 20 milijuna eura. Nakon nešto više od pola godine od najavljenog članstva, Bruxelles je, doznaje se, izabrao konzorcij agencija za javnu komunikaciju pred kojim je zadatak da osigura da pridruženje Hrvatske, u vrijeme ekonomske krize i otpora javnosti prema proširenju, prođe glatko.

Skeptične članice

Kako se doznaje, londonska tvrtka Grayling, dio konzorcija bruxelleske agencije ESN, bit će zadužena za odnose s javnošću. U samoj tvrtki, koja u portfoliju ima klijente poput Coca Cole, British Airwaysa te bankarske korporacije JP Morgan Chase, suzdržali su se od komentara novog angažmana.

Prema natječaju Opće uprave za proširenje, EK bi angažirala čak tri konzorcija koji će se u sljedeće četiri godine nadmetati za pojedinačne projekte. Prioritet je “razbiti mitove i predrasude o proširenju”, posebice prije ulaska Hrvatske u EU.

Ne treba spominjati da je, nakon objave Izvješća o monitoringu, dio njemačkih političara doveo u pitanje spremnost Hrvatske za priključenje. Primjeri Bugarske i Rumunjske, država za koje smatraju da su preko reda i nedovoljno pripremljene ušle u EU te, ne treba zaboraviti, s radnom snagom koja odlazi u stare članice tražiti posao, negativno su se odrazili među građanima i političarima. Prema podacima Eurobarometra iz najnovijeg istraživanja javnog mijenja podrška proširenju na razini Unije pala je na samo 38 posto.

Briga zbog nezaposlenosti

Najskeptičniji su građani Njemačke, gdje samo 21 posto ispitanika podržava širenje, potom građani Austrije (23 posto) te Francuske (27 posto). Veću Uniju najviše podržavaju Baltičke zemlje (oko 60 posto) te Bugarska i Rumunjska (58 posto). Kad se tome doda kako je glavna briga u EU nezaposlenost, posao PR agencija bit će informacijama ukloniti strahove od širenja koje se povezuje s navalom radne snage ili pak financijske pomoći novim državama. PR agencije stoga će biti zadužene za savjetovanje, bavit će se medijima te društvenim mrežama kako se proširenje ne bi doživjelo kao ugroza nego kao “obogaćivanje Unije”.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 20

PE
peugeot
18:07 24.12.2012.

Hrvatskoj od sveg srca zelim da glatko i bez problema udje u EU! Prije svega radi njenih mladih ljudi i njihove bolje buducnosti!

Avatar Matija22
Matija22
18:25 24.12.2012.

ukoliko se EU raspadne biti će novi rat u Evropi.....Europa se ujedinjuje ,a mi spadamo u Evropu i treba da smo u EU

OB
-obrisani-
18:03 24.12.2012.

Banke su zakon sve drugo su ZABLUDE,ehheheheh