SPLIT – U Brodogradilištu specijalnih objekata porinut je istraživački
brod koji je dobio ime Bios dva, a kumovao mu je Dragan Primorac,
ministar znanosti, obrazovanja i sporta.
Bios dva namijenjen je znanstvenim, oceanografskim i ribarskim
istraživanjima mora (akvatorij Jadrana i Jonskog mora, a po potrebi i
drugih dijelova Sredozemlja). Njegovu gradnju ugovorili su Institut za
oceanografiju i ribarstvo i Brodogradilište specijalnih objekata uz
supotpis Ministarstva znanosti.
Brod, dugačak 36,60 metara, vrijedan je 22 milijuna kuna, od čega je Ministarstvo znanosti osiguralo 12 milijuna kuna.
– Otvaramo novo poglavlje u hrvatskoj znanosti, nakon punih 56 godina
Institut je dobio novi istraživački brod – istaknula je za porinuća
Ivona Marasović, ravnateljica Instituta za oceanografiju i ribarstvo.
Direktor BSO-a Damir Arapović naglasio je pak da je riječ o potpuno hrvatskom proizvodu.
Bios bio jedini
– Gdje god dođemo, svjedočimo da Hrvatska počiva na znanju. Ovaj brod
čekali su naši znanstvenici istraživači, koji su dosad, zato što nismo
posjedovali odgovarajuće plovilo, sudjelovali kao gosti na inozemnima.
Hrvatska će ubuduće ravnopravno sudjelovati u istraživanjima, radit
ćemo ono što dosad nismo mogli, ovaj brod omogućava istraživanja do
dubine od tisuću metara – kazao je ministar Primorac te dodao da na
Biosu dva istovremeno može istraživati 17 znanstvenika.
Valja podsjetiti da je prije II. svjetskog rata, pa čak i u poratnom
razdoblju, Hrvatska, kao zemlja Sredozemlja, imala znatnog udjela u
istraživanju mora. Tridesetih godina prošlog stoljeća sagrađen je i
opremljen Institut za oceanografiju i ribarstvo, koji je tada imao
jedan brod za ribarstvena istraživanja, a 1952. nabavljen je Bios, koji
je do danas ostao najveći i jedini brod opremljen za
oceanografsko-ribarstvena istraživanja mora. Od početka osamdesetih
godina sve se manje novca ulagalo u istraživanje mora u nas, dok su
sredozemne zemlje investirale sve više.
Tako je Hrvatska izgubila jedno od vodećih mjesta, koje je u prvoj
polovici 20. stoljeća imala u istraživanju Jadrana. S postojećim
istraživačkim brodovima nije mogla sudjelovati u skupim i sve
zahtjevnijim projektima, a naši znanstvenici, zahvaljujući međunarodnoj
suradnji, nastojali su sudjelovati u istraživačkim krstarenjima u
Jadranu i Sredozemlju kao članovi međunarodnih ekspedicija.
Južni Jadran i Otrant
Danas Jadranom, koji je iznimno zanimljiv, krstari veći broj modernih
istraživačkih plovila. Posebno im je atraktivan duboki južni Jadran i
Otrant, još uvijek nedovoljno poznati prostor značajan za
funkcioniranje čitavog jadranskog, ali i sredozemnog ekosustava
(izmjena vodenih masa između srednjeg i južnog Jadrana te južnog
Jadrana i Jonskog mora).
S novim brodom, koji ima vrhunsku opremu, Hrvatska će se ravnopravno
uključiti u sve velike međunarodne projekte koji se provode na području
Jadrana i Sredozemlja.
Plovilo Bios dva otvorit će novu etapu za našu znanost
VIDEO Ukrajinci tvrde da su Rusi lansirali interkontinetalnu raketu: Ovo je trenutak tog napada
Smatra se da je korištenje ICBM-ova odgovor Rusije na odluku SAD-a da dopusti Ukrajini korištenje ATACMS-a u dubini ruskog teritorija
FBI otkriva koji su horoskopski znakovi najskloniji kriminalu: 'Jedan je vrlo opasan'
Nova davanja: Po staroj cijeni samo s lagera. Ovi auti u Hrvatskoj poskupljuju i 20 posto
Dodatne carine, pa tako i poskupljenje, odnose se samo na električne aute, a stope carine nisu jednake za sve proizvođače. Tako je 38,1 posto najviša stopa novih carina koje će se povrh postojećih primjenjivati na električne aute iz Kine
Je li moguće okončati vezu bez skandala ili su zreli rastanci samo lijepo upakirana iluzija? Evo što kaže poznati sociolog
U vremenu kad drama puni naslovnice, neki tvrde da rastanak može biti bez teških riječi, bez gorčine… ili nas samo pokušavaju uvjeriti.
Najpoznatije stablo u Hrvatskoj i poslastica, koja nadilazi granice gastro užitka, samo su neke od stvari koje će vas oduševiti ako posjetite Zagorje
Zagorje kroz sva osjetila: Što vidjeti, okusiti, osjetiti i doživjeti u srcu Hrvatske