ŠIRI SE ČVOR DUGOPOLJE

Počeli radovi na novom ulazu u Split vrijedni više od 80 milijuna kuna: Kopat će se tunel dug 2,5 km

Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
Foto: Photo: Zvonimir Barisin/PIXSELL
Ministar Butković i župan Boban obišli radove na tunelu Kozjak
14.04.2023.
u 14:46
Vrijednost ugovora za radove iznosi 3,48 milijuna eura bez PDV-a, a rok za završetak radova je 12 mjeseci
Pogledaj originalni članak

Otvoreni su radovi na velikom projektu novoga ulaza u Split. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u petak je uveo u posao Euro-Asfalt iz Sarajeva, izvođača radova na prvoj fazi projekta, konkretno poddionice od čvora Vučevica do sjevernog portala tunela Kozjak, odnosno dijelu dionice od čvora Vučevica do tunela Kozjak. Vrijednost ugovora za radove iznosi 3,48 milijuna eura bez PDV-a, a rok za završetak radova je 12 mjeseci.

– Ovih 3,5 milijuna eura je za pristupnu cestu samom tunelu koja obuhvaća nadvožnjak ispod autoceste, jednim dijelom devijaciju autoceste i dalje do ulaza u portal tunela. Otvaramo radove. Dugo se o ovom projektu govori. Trebalo je izraditi projektnu dokumentaciju koja je već bila u prošlosti napravljena, ali trebalo je to sve skupa napraviti, ishoditi građevinske dozvole. Radovi će krenuti danas. Otvorene su ponude u Hrvatskim cestama za tunel u vrijednosti između 80 i 90 milijuna eura. To uključuje tunel dug 2,5 km i spoj na cestu D8. Sada smo u fazi evaluacije pristiglih ponuda. Kada odaberemo izvođača, slijedi ono što nas pomalo frustrira, očekujemo žalbe, kao u svakom projektu. Kada ih ne bi bilo, u jesen bismo bili spremni kopati tunel – rekao je ministar Oleg Butković i dodao kako se župan Blaženko Boban jako zalagao da ovaj projekt započne.

Potvrdio je kako je kineska ponuda opet najjeftinija, ali najbolja ponuda tek se treba odabrati. Rekao je kako je Split do sada bio zanemarivan što se tiče prometne infrastrukture i najavio u svibnju početak radova na dionici Mravinci TTTS.

Širi se čvor Dugopolje

Rekao je da ne očekuje povećane gužve zbog radova, ali napomenuo je da će ovoga ljeta promet biti veći zbog ulaska u Schengen, ali dodao je kako se HAC za to priprema. Između ostaloga, trenutačno se radi na proširenju čvora Dugopolje, što će također rasteretiti postojeći ulaz u Split s autoceste. Radovi su vrijedni 3,5 milijuna eura.

– Danas je uistinu važan dan za Splitsko-dalmatinsku županiju i grad Split. Više nitko ovaj projekt zaustaviti ne može. On je imao lokacijsku dozvolu još 2011. godine, ali tada nije bilo dovoljno razumijevanja. Zahvaljujući Vladi RH i HC-u pokrećemo ovaj projekt, a on će biti prekretnica u razvoju ovoga dijela Splitsko-dalmatinske županije. Bude li nekih problema, rješavat ćemo ih. Vidjeli ste svi što znači tunel Sveti Ilija za Imotsku krajinu. Ovaj kraj, zapadni dio Splitsko-dalmatinske županije, vapi za ovakvim projektom. Probijanjem tunela kroz Kozjak zasigurno će se ovdje mladi ljudi vraćati, zasigurno će turizam procvjetati i zasigurno će biti poduzetničkih inicijativa – rekao je splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.

 

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Stradun
Stradun
14:57 14.04.2023.

" nadvožnjak ispod autoceste". genijalno!