Investicija

Početak kraja plaćanja skupe cestarine na AZM-u

Foto: Projekcija
Početak kraja plaćanja skupe cestarine na AZM-u
27.01.2013.
u 12:36
Ukupno 13,5 kilometara ceste podijeljeno je na tri dionice, tako je moguće dobiti pojedinačne građevne i u konačnosti uporabne dozvole
Pogledaj originalni članak

Na izgradnju spojne ceste Krapina - Zabok, Zagorci čekaju još od kada je počela izgradnja autoceste Zagreb - Macelj. Od Gubaševa do Krapine trasa autoceste progutala je trasu stare zagorske magistrale, pa na tom djelu više nema odgovarajuće prometnice koji bi koristila stanovništvu ali i gospodarstvu.

 Dnevno 4072 vozila

 Postojeće ceste koje bi trebale preuzeti ovu ulogu imaju loše tehničke karakteristike i najvećim djelom prolaze centrima naselja. Prva dionica u Zaboku, od Regeneracije do benzinske crpke izgrađena je i kategorizirana kao državna cesta D 24. Za spornu spojnu cestu koju su obećavale sve političke opcije na vlasti u Zagorju lokacijska dozvola je izdana 2011. da bi se ta dozvola izmijenila i dopunila 2011. te je 13,5 kilometra buduće ceste podijeljeno na tri dionice. Kako doznajemo od Jurice Krleže, člana Uprave u Hrvatskim cestama svaka je dionica funkcionalno podijeljena na dvije faze, kojima se osim svih građevinskih radova predviđa i izmicanje instalacija. Tako je moguće ishoditi pojedinačne građevne dozvole i u konačnosti pojedinačne uporabne dozvole.

 U sklopu studije utjecaja na okoliš u siječnju 2007. napravljena je i prometna analiza prema kojoj se očekuje 4072 vozila na dan. To su podaci Hrvatskih cesta koje su i investitor te se očekuje skoro raspisivanje natječaja, a vrijednost radova te preslaganje instalacija za tu prvu fazu Zabok - Sveti Križ Začretje je 59,5 milijuna kuna.

 Ušli u koncesijski dio

 Na cijeloj trasi predviđena je izgradnja 14 raskrižja, a potrebno je izmjestiti veći broj električnih vodova. Potrebno je presložiti i magistralni i distributivni plinovod na deset postojećih lokacija te izraditi prijelaze na još dvije planirane lokacije plinovoda. Trasa ceste se u cijelosti nalazi u nasipu visine od 1,2 do 3,2 metra i prolazi područjem doline Krapinice omeđena s jedne strane autocestom, a s druge željezničkom prugom. Predviđena je izgradnja pet mostova preko Krapinice.

 Na lokaciji nadvožnjaka ‘Lepajci’ kod Krapine bilo je prijašnjom lokacijskom dozvolom predviđeno da trasa prođe u rasponu nadvožnjaka, no HAC i AZM naknadno su uvjetovali odmicanje trase van zemljišta koje je pod koncesijom.     

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

TO
tomy99
13:16 27.01.2013.

Kakve to ima veze kad se je autocesta osigurala. Ako ne prođe onolko vozila kolko su si oni zamislili država im mora platiti razliku. A tko je ovdje lud država gradi brzu cestu za Zabok-Krapina a po ugovoru ju je trebala napraviti upravo AZM jer je ona napravila autoput na bivšoj brzoj cesti. I opet ju neće graditi i evo lijepe svote koja će im ostati a država će ju graditi i još će plaćati AZM naknadu što se ljudi neće voziti po autoputu.

CR
crocro
10:41 28.01.2013.

Pozdrav svim poštovanim Zagorkama i Zagorcima. Veseli me gradnja ove ceste jer će Zagorcima poboljšati uvjete prometovanja, jer su do sada ionako previše zapostavljeni kao regija. Da slažem se da je načinjen nepovoljan ugovor s koncesionarom i to na štetu države. Taj ugovor je takav da ako se ne promijeni na obostranu korist, već ostane nepromijenjen u korist samo jedne strane i to koncesionara kojeg je naša država zaštitila a sebe oštetila, ta šteta za državu bila bi sve dok postoji ta autocesta. Neki navode da nisu čisti računi pri potpisivanju. Zato bi valjalo provjeriti stanje, da li je taj ugovor transparentno načinjen i da li su predstavnici s Hrvatske strane bili pri čistoj svijesti i razumu. Ako bi se ustanovilo revizijom da postoji obilježje nekakvog kaznenog djela, tada ugovor ne može biti važeći i treba ga na vrijeme stopirati ili poništiti kako država i dalje ne bi bila na gubitku. Dakle, slab promet na autocesti Hrvatska bi sanirala koncesionaru koji nema nikakvog rizika. Pa onda je i neki Hrvat mogao biti koncesionar jer nema nikakvog rizika. Ovo nije dobar posao za Hrvatsku a trebao bi biti obostaeno a ne samo jednostano dobar.