ISTRAŽIVANJE

Pogledajte koliko će većina Hrvata izdvojit za uskršnji ručak i koje namirnice su obavezne na stolu

Foto: Pexel
Foto: Pexel
Foto: Pexel
22.03.2024.
u 14:22
Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16%, za kupnju namirnica izdvojiti od 50-70 eura, dok je to lani bilo ipak nešto većih 20%
Pogledaj originalni članak

Čak tri od pet hrvatskih građana štedjet će na kupnji uskrsnih namirnica za predstojeće blagdane, pokazalo je istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac. Njih 60%, naime, izjasnilo se da će štedjeti, a lani je to bilo 59%. Ipak, čak 93% građana na svom uskrsnom stolu imat će kuhana jaja (lani 97%), a slijede mladi luk s 83% (-1%) i kuhana šunka s 80% (-4%), pokazalo je istraživanje agencije Hendal i magazina Ja Trgovac. Hren će biti na stolu 56% građana, rotkvica 45%, pinca ili sirnica 34%, orehnjača 29%, pečena svinjetina 24%, pogača i pečena janjetina 18%, šunka u kruhu 16%, purica s mlincima 15%, a sarma 13%.

U usporedbi s prošlom godinom tek je nešto manje onih koji planiraju raditi tradicionalni uskrsni doručak ili ručak. Naime, sada to planira 78% građana, dok ih je lani bilo 80%, pokazalo je istraživanje. Najveći dio anketiranih u nabavu namirnica za Uskrs će u hipermarkete i velike trgovine – dvije trećine njih (66%), što je za 6% više nego lani. Iz domaće, vlastite proizvodnje opskrbit će se 17% građana, jednako kao i prošle godine, dok supermarketi i male prodavaonice bilježe lagani pad. Tamo će kupovati 8% građana ili 2% manje nego lani, a jednako toliko ih planira opskrbu obaviti na tržnici, samo što je ovdje riječ o značajnijih 4% pada (lani je na tržnici kupovalo 12% građana).

Pritom će ususret Uskrsu najveći broj građana, njih 16%, za kupnju namirnica izdvojiti od 50-70 eura, dok je to lani bilo ipak nešto većih 20%. Za razliku od toga, za nemalih 5% porastao je i broj građana koji planiraju izdvojiti znatno veći iznos, od 80-130 eura, kojih je ove godine također 16%. Potom slijede iznosi od 30-40 eura i 40-50 eura koje će izdvojiti po 14% građana, a njih 11% planira potrošiti nešto više od toga, odnosno od 70-80 eura.

VEZANI ČLANCI:

Istraživanje su tijekom veljače 2024. godine proveli Ja TRGOVAC magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

VIDEO: Marin Lončar iz Koprivnice brine se o bebi ljami bez majke

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

JA
Jatiser
15:11 22.03.2024.

Da li još ima Hrvata u državi vidjeti ćemo na izborima. Jer ovo je ultra kriminal što radi vlada i institucije