Split

Potonula jedrilica u uvali Kašuni, vlasniku utvrđeno 0,18 promila alkohola u krvi

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
Potonula jedrilica u uvali Kašuni, vlasniku utvrđeno 0,18 promila alkohola u krvi
25.06.2014.
u 11:32
U trenutku potapanja u tanku jedrilice ostalo je oko 30 litara dieselskoga pogonskog goriva koje nije počelo istjecati i nije utvrđeno onečišćenje mora, stoga je vlasniku jedrilice izdan pisani nalog što prije organizirati komercijalni izron i tegalj havarirane jedrilice.
Pogledaj originalni članak

Nacionalna središnjica za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) u utorak navečer zaprimila je dojavu građana o plovilu u opasnosti od potapanja u blizini Grada Splita.

Djelatnici Lučke kapetanije Split pola sata po zaprimljenoj dojavi, u 21.40 sati, doplovili su na navedenu pozcijiu u splitskoj uvali Kašuni gdje su zatekli jedrilicu dužine 9,9 metara opremljenu pogonskim strojem snage 46kw, luke upisa Split, sa ukupno četiri člana posade, od toga dvoje britanskih državljana, A.C. (rođen 1974. Godine) i F.W. (rođena 1975. Godine), te J.R. (rođena 1982. godine) hrvatska državljanka i vlasnik, ujedno i voditelj jedrilice S.K. (rođen 1968. godine), također hrvatski državljanin.

Svih četvero hrvatskih brodolomaca odmah su prekrcani na službeno plovilo, nakon čega su pregledom utvrđena oštećenja trupa jedrilice koju je plovilo Kapetanije uzelo u tegalj, no nedugo potom došlo je do jačega prodora mora u potpalublje jedrilice, zbog čega su djelatnici Kapetanije morali jedrilicu otpustiti iz teglja, te je potonula nedaleko od početne pozicije nesreće, u uvali Kašuni.

Četvero brodolomaca prevezeno je u Split, a djelatnici LK Split započeli su očevidne radnje o uzrocima ove pomorske nesreće.

Prema zasad prikupljenim podacima utvrđeno je kako je jedrilica oštećena uslijed udara u obalu tijekom plovidbe uvalom Kašuni, zbog čega je došlo do prodora mora u potpalublje, dok je vlasnik jedrilice kojemu je alkotestiranjem utrvđeno 0,18 g/kg alkohola, izjavio kako je do udara u obalu došlo zbog zapetljaja jedara i nemogućnosti manevriranja jedrilicom, što će biti razjašnjeno okončanjem očevida. U trenutku potapanja u tanku jedrilice ostalo je oko 30 litara dieselskoga pogonskog goriva koje nije počelo istjecati i nije utvđeno onečišćenje mora, stoga je vlasniku jedrilice izdan pisani nalog što prije organizirati komercijalni izron i tegalj havarirane jedrilice.

>> Zapalila se austrijska jedrilica, nema ozlijeđenih

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

IZ
Intruder_ZD
14:47 25.06.2014.

0,18?? I što sad čovik pijan? Triba ga oderati do gole kože?? To je možda mala piva ili gemišt posli večere ako je i toliko popio!!!

NB
Navrnuti Bracanin
13:22 25.06.2014.

Za autora članka koji se potpisuje kao "Večernji list". Nisu na lice mjesta došli pripadnici Lučke kapetanije već prema slici policije. Ako je slika arhivski snimak onda to trena i napisati. Za policiju. Spašavanje je broda nije u vašoj ingerenciji. Za to postoje specijalizirane firme kao što je Sea Help. Prije tegljenja je trebalo napravit procjenu štete, privremeno sanirati propuštanja i tek tada započeti sa tegljenjem. Ovako da sam ja na mjestu vlasnika tužio bi vas za štetu uzrokovanu potonućem.

Avatar feudalac
feudalac
15:58 25.06.2014.

...licemjerni venecijanski komentari, da je plovilo bilo u vlasnistvu nekog kontinentalca, ne daj boze iz Zagreba, onda bi pisali o pijanim "vikend kapetanima", nepoznavanju plovidbe, nepostivanju mora i ostale gluposti.