Manje proizvoda, ali češće se kupuje u Kozumu, a kad su veliki i povremeni šopinzi posrijedi, u Lidlu i Kauflandu, pokazalo je istraživanje Online panela MSA Adria od 9. do 11. svibnja o potrošačkim navikama hrvatskih građana u trgovačkim lancima.
Čak 26% kupaca Konzuma izjavljuje kako tamo kupuju svaki ili gotovo svaki dan, u Lidlu i Kauflandu 10%. Jednom do dva puta mjesečno u Lidlu zato naveliko kupuje 35% kupaca, a u Kauflandu 22%.
Svježe meso u trgovačkim lancima kupuje 70% građana, ribu i morske plodove 50%, a tzv. zdravu hranu 60% građana. Velik broj njih kupuje i igračke (oko 52%), kozmetiku (53%) te posuđe i kuhinjski pribor (65%).
Prednost hrvatskim proizvodima pri kupnji daje 55% ispitanika, a toliko njih stavlja i kvalitetu ispred cijene. S druge strane, za 35% ih je cijena odlučujuća pri kupnji.
Više od 50% kupaca prije odlaska u trgovinu radi popis stvari koje planira kupiti, a oko 30% njih kupuje i ono što nisu planirali.
>>Svaki sedmi kruh i pecivo smrznuti stižu iz uvoza, trgovački lanci samo ih dopeku
Još jedna u nizu prevara na tipično hrvatski način. Statistikom, koja je točan broj netočnih podataka, nastoji se stvoriti slika kako sitnobezubi hrvatski puk konzumira ( I to baš i najviše u Konzumu ) zdravu domaću hranu. Slika je ipak malo drukčija, da ne kažem posve drukčija, i da većina pojma nema što zapravo jede. Uglavnom je sve iz uvoza pa tako i u Konzumu. Lažno reklamiraju da prodaju domaće i u to sam se osobno uvjerio u nekoliko navrata. Zamislite samo onu kauflandovu floskulu "SVE IZ LJUBAVI PREMA HRVATSKOJ". Tko normalan može povjerovati u takvu bezočnu i bezobraznu laž ? Pa to je još i uvreda za zdrav razum. Trgovačkom lobiju i, općenito trgovcima, profit je zlatno tele kojem se jedino klanjaju a šuplje priće o kvaliteti i domaćem proizvodu koje plasiraju širokim narodnim masama su tek špreha za one najnaivnije. Blago onima koji vjeruju.