Kako je izjavilo američko ministarstvo prometa, među dosad su zaprimljenim potrošačkim pritužbama na tvorničke greške na toyoti i 34 slučaja nesreća sa smrtnim ishodom. Od 27. siječnja je u bazu podataka National Highway Traffic Safety Administrationa (nacionalne uprave za sigurnost cestovnog prometa) uneseno još devet nesreća koje su bile uzrok trinaest smrtnih slučajeva.
- Normalno je da NHTSA primi povećan broj potrošačkih pritužbi nakon što se objavi povlačenje nekog modela i javnost dozna za greške koje utječu na sigurnost. Agencija ubrzano prikuplja više podataka o dodatnim pritužbama da bismo pomogli pri usmjeravanju istrage o naglim ubrzanjima, sustavu kočnica na priusu i drugim sigurnosnim pitanjima – izjavila je glasnogovornica ministarstva Olivia Alair.
NHTSA je nakon 124 pritužbe na priusove kočnice istragu pokrenula 3. veljače, a do danas je broj pritužbi narastao na 1120.
- Mi sve pritužbe mušterija shvaćamo ozbiljno. Zato poduzimamo uvodimo strožu kontrolu kvalitete, agresivnije istrage nakon potrošačkih pritužbi, otvaramo kanale komunikacije s agencijama za sigurnost i brže reagiramo na sigurnosne probleme koje uočimo – izjavila je glasnogovornica Toyote Martha Voss.
Američki su mediji napomenuli da je zbog loše strukture i neorganiziranosti NHTSA-e velik broj pritužbi na nedostatke na toyotama još od 2003. zapinjao u raznim ladicama i bivao zametan i zaboravljan, a dugogodišnje zanemarivanje te agencije u Bushovoj administraciji nastavljeno je i pod Obamom, koji skoro godinu dana nije imenovao novog šefa NHTSA-e, ostavljajući to mjesto praznim. Da se pravodobno reagiralo, Toyota bi možda prije stigla ispraviti nedostatke i kriza bi bila mnogo manja. Većinu dijelova zbog kojih su se pojavili problemi, poput papučice gasa koja se zaglavljuje, za Toyotu su proizvodili američki kooperanti.
Kod nas nema frke; gas je uvik \'do daske\'.