Uče đake toleranciji i zajedništvu

Pravoslavni i katolički učitelj u Vukovaru 'zamijenili' razrede

Foto: JOSIP MATEZOVIĆ I VUKAŠIN CVETOJEVIĆ
Pravoslavni i katolički učitelj u Vukovaru 'zamijenili' razrede
11.06.2021.
u 22:19
"Želimo s povjerenim nam dušama graditi zajedništvo u dobru. I biti im primjer da ime, nacionalnost, visina i težina, razlika u poimanju Trojstva... nisu razlozi zbog kojih ćemo unaprijed prekrižiti osobu"
Pogledaj originalni članak

Tijekom proteklih godina Vukovar je u više navrata punio stranice novina u Hrvatskoj po raznim incidentima, tučnjavama, stranačkim prepucavanjima i sličnim događajima, koji su na neki način specifičnost grada na Dunavu. U isto vrijeme u Vukovaru se događa i niz lijepih stvari u kojima surađuju i sudjeluju svi građani bez obzira na nacionalnost.

Odlične reakcije učenika

Jedan od takvih primjera su i dvojica vjeroučitelja koja rade u Osnovnoj školi Dragutina Tadijanovića u Vukovaru. Riječ je o Josipu Matezoviću, vjeroučitelju katoličkog vjeronauka, i Vukašinu Cvetojeviću, vjeroučitelju pravoslavnog vjeronauka. Njih dvojica prije nekoliko su dana, u sklopu programa rada, “zamijenili razrede” pa je tako Matezović učenicima srpske nacionalnosti govorio o Katoličkoj crkvi, dok je u isto vrijeme Cvetojević učenicima hrvatske nacionalnosti govorio o Srpskoj pravoslavnoj crkvi. Govoreći o ovome iskustvu, Matezović je za Cvetojevića rekao da je on njegov brat u Kristu, svećenik, paroh, neponovljivi Vukašin.

– Kad pogledate slike, vidjet ćete dva grešnika i hodočasnika na putu života. Providnost nas je spojila da radimo u istoj školi, u dvije smjene ili smene. Znamo se manje od godinu dana. I više nego dovoljno za korelaciju i gostovanje na satima. Upravo pod nastavnom temom “Kršćani na drugi način” – rekao je Matezović.

Dodaje i da su reakcije učenika bile fenomenalne, a da su im predavanja bila zanimljiva potvrđuje i niz pitanja učenika koji su željeli slušati o drugoj Crkvi. Bilo je tu pitanja zašto ne idu u iste razrede, kada će opet doći i slično. Kaže i da će na ovaj način biti te da se trude biti primjer novim i starim generacijama kršćana, ali i onima koji to nisu, da budu ljudi koji ne lijepe etikete, ne dijele epitete, smrknute poglede, šake i uvrede jer je onaj/ona drukčiji/drukčija od mene i “mojih”.

Pri tome nikoga ni na što ne prisiljavaju, nego samo svjedoče da možemo. Dodaje i da pri tome “nismo izgubili i nećemo izgubiti ništa od sebe i onoga što jesmo. A prvo smo Božja djeca. I to je tako lijepo i istinito. Neopterećeno. Čisto i iskreno. A sam Gospodin Isus molio je za nas još prije 2000 godina – da svi budemo jedno. I bit ćemo. Ako ne prije, onda u Nebu”.

– Možda ne možemo utjecati na patrijarhe, episkope, papu, kardinale i biskupe, na učiteljstva i svete sabore. Ali možemo jedan s drugim. I želimo jedan s drugim. Želimo s povjerenim nam dušama graditi zajedništvo u dobru. I biti im primjer da nam ime, nacionalnost, visina i težina, razlika u poimanju Trojstva ili nešto treće nisu razlozi zbog kojih ćemo unaprijed prekrižiti osobu ne želeći uopće imati posla s njom. Otvaramo nove putove na kojima ćemo zajedno graditi, stvarati – ma živjeti, a ne životariti ili se samo koliko treba podnositi – rekao je Matezović.

Različitost obogaćuje

I Vukašin Cvetojević rekao je kako na sve što je izrekao Josip Matezović može samo reći “amen” te da potpisuje svaku njegovu riječ. Kaže da je i on svjedočio sjajnoj atmosferi te da je i za njega to bilo sjajno iskustvo, a ističe da nema boljeg propovijedanja Kristova nauka od onoga koje pokazujemo djelima.

– U tih 3 x 40 minuta sata vjerojatno je rečeno premalo o jednoj ili drugoj Crkvi, ali svakako je puno posvjedočeno i puno toga doživljeno. Prije svega ljubav koju Bog ima prema nama, a i koju i mi trebamo imati među sobom, jer po tome se poznaje da smo njegovi učenici – rekao je Cvetojević.

Kaže i da su zajedno trčali polumaraton, jeli kebab i da je suština cijele priče da su se u svemu tome lijepo zabavili i razgovarali neopterećeno i bez predrasuda.

– Možemo se složiti da se oko nečega razilazimo u mišljenjima i složit ćemo se da se ne slažemo, ali to što smo u nečemu različiti nas malo obogaćuje i čini da uzrastamo i shvatimo da smo u Kristu ipak svi djeca Oca Nebeskoga, a to je ono što se računa, što vrijedi i što je najvažnije. Zato, neka ovo bude samo jedan u nizu koraka koji pokazuju da se može (neću reći mora) – zaključio je Cvetojević.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 16

Avatar Tombstone
Tombstone
22:52 11.06.2021.

Djeca ciji su ocevi, majke, braca i sestre, djedovi i bake pobijeni od pravoslavaca zato jer su bili katolici sa zanimanjem i odusevljenjem slusala pravoslavnog popa? To nemre bit ni u Disneyevoj bajci

BH
Bunjevac=Hrvat
21:59 12.06.2021.

teološke razlike između pravoslavlja i katolicizma su minimalne,ali su ekleziološke ogromne.Iz eklezioloških razlika proizilazi sasvim oprečno poimanje homo politicusa te je tu dijalog nemoguć,ali ne na teološkoj nego ekleziološko političkoj razini.Crkveni raskol 1054.godine je najveća tragedija u povijesti,kao da se tisuću godina nakon Krista utjelovio Sotona i to tako da čovjek to nije kadar nadići upravo stoga što je on po definiciji zoon politikon.Ideološka podjela Europe nakon II svj.rata je trajala pola stoljeća i dječja je igra spram ove podjele Istoka i Zapada koja će izgleda trajati vječno.

Avatar Vlad korbač
Vlad korbač
06:53 12.06.2021.

Hrvati i Srbi i zajedništvo?!?!? Hahahahahahaha,,,,,, i opet ha. Uz izuzetak dvije, ali samo dvije stvari u kojima Hrvate i Srbe veže neko zajednišvo. 1. Hrvate najviše uznemiravaju Srbi svojim postojanjem, a Srbe mi svojim postojanjem. 2. I Hrvati i Srbi su krojački narodi. Konstantno krpaju kraj s krajem, i to jedva. U svemu ostalom zajedništvo je za Hrvate i Srbe, misaona imenica koja se može naci samo u literaturi i na internetu. Nema, niti je bilo zajedništva ni među samim Hrvatima kao što nema niti je bilo među Srbima, a kako bi onda bilo moguće da bude zajedništva Hrvata sa Srbima (i obratno)????? Prije će se na prostore na kojima jedni i drugi obitavaju vratiti Panonsko More. A do tada, zajedništvo Hrvata i Srba, a i ostalih naroda na Balkanu, bit će samo kratak, neprirodni i umjetno izazvan vremenski period između dva normalna ratna stanja na Balkanu.