kritika

"Pregovori vezani uz brodogradnju odrađeni su neadekvatno i loše"

Foto: 'Dusko Marusic/PIXSELL'
"Pregovori vezani uz brodogradnju odrađeni su neadekvatno i loše"
30.09.2011.
u 14:37
Ocjena je predstavnika radnika riječkog škvera da je EU, nakon što je s Hrvatskom dogovorio uvjete za domaću brodogradnju, shvatio da je oko toga vodio pogrešnu politiku i već krenuo drugim putem.
Pogledaj originalni članak

Pregovori vezani uz brodogradnju odrađeni su neadekvatno i loše, cilj je bio ući u EU pod svaku cijenu. Neka ljudi koji su pregovarali izađu s time što su ispregovarali. Što ako privatizacija ne uspije, koje su tada opcije i mjere koje će poduzeti. Pozivamo političke opcije, osobito one najveće, HDZ i SDP, neka se izjasne o brodogradnji, neka stave programe na stol – kazao je danas u Rijeci Ronald Sušanj, predstavnik radnika u Nadzornom odboru brodogradilišta “3. maj”.

Ocjena je predstavnika radnika riječkog škvera da je EU, nakon što je s Hrvatskom dogovorila uvjete za domaću brodogradnju, shvatila da je oko toga vodila pogrešnu politiku i već krenula drugim putem. Predsjednica Radničkog vijeća Nada Jelinić Starčević upozorila je na službeni dokument EU “Mišljenje Europskog gospodarskog i socijalnog odbora o državnim potporama brodogradnji” (dodatno mišljenje), koje je 13. srpnja ove godine prihvaćeno u Briselu, a koje, rekla je N. Jelinić Starčević, nije u skladu s uvjetima koji su dogovoreni za hrvatsku brodogradnju.

“Dok je prosječna veličina europskih brodogradilišta ostala ista ili je neznatno smanjena u posljednjih deset godina, nakon zatvaranja brodogradilišta u Poljskoj, Hrvatskoj, Danskoj i Španjolskoj, Europa se sada treba pomiriti s masovnim povećanjem brodogradilišta u konkurentskim zemljama, posebice u Aziji”, jedna je od promjena koja se u dokumentu navodi. Ocijenivši da naši pregovarači nisu bili stručni te da nisu upozoravali na to da je hrvatska brodogradnja poslovala u izuzetno teškim, ratnim i poratnim okolnostima te da za preustroj nisu na vrijeme angažirani stručnjaci, N. Jelinić Starčević istakla je da se naša ministarstva nisu pobrinula da brodogradilišta odbiju povoljne kredite, nisu se kvalitetno borili za interese domaćih škverova. Da moramo ići u privatizaciju, stajalište je naših pregovarača, a ne EU, kazala je N. Jelinić Starčević.

Doznali smo da su o brodogradnji pregovarali Olgica Spevec, Ruđer Friganović, Ivica Rožić i Nada Braović, kazala je N. Jelinić Starčević kritizirajući njihovu “umješnost” u pregovaranju. 

– Ministar Popijač spašavao je Brodogradilište “Kraljevica” koje je ipak “šaptom palo”. Neka oni koji vjeruju da će mogući ulagači Danko Končar i Tomislav Debeljak spasiti brodogradilišta prvog imenuju za ministra, a drugog za premijera – kazala je N. Jelinić Starčević.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

DR
drug
08:07 01.10.2011.

Ne mogu da shvatim ekonomsku strategiju gdje se ugovor napravi za gradnju broda i na kraju se posluje sa gubitkom... Ako čitava Hrvatska treba plaćati tu vašu gradnju bolje prestanite sa tom i takvom gradnjom...

VI
Vito
08:14 01.10.2011.

te da za preustroj nisu na vrijeme angažirani stručnjaci, N. Jelinić Starčević istakla je da se naša ministarstva nisu pobrinula da brodogradilišta odbiju povoljne kredite, nisu se kvalitetno borili za interese domaćih škverova. brodogradilišta odbiju povoljne kredite Je li tu netko lud? Odbiti povoljni kredit?

VI
Vito
08:28 01.10.2011.

drug - pišeš gluposti, brodogradilišta posluju s gubitkom isključivo zbog države koja dopušta neplaćanje... Razmisli - kako je moguće izgraditi brod, zadnji je bio reklamiran od ove vlasti, a ne imati novaca za materijal? Kupac plati državi, a država zatim taj novac oduzima brodogradilištu i plaća stare dugove... Država daje samo onoliko koliko je potrebno da se rad održava, a ne onoliko koliko je stvarno potrebno... Da nema novaca nebi bilo niti struje niti vode za \"škerove\", a ovakvim načinom se namjerno uništava naša brodogradnja...