Poražavajući podaci

Prijevoz jednog djeteta u školu može dnevno koštati i 800 kuna

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Prijevoz jednog djeteta u školu može dnevno koštati i 800 kuna
04.08.2014.
u 15:08
Na novoj mreži škola u ovoj se godini ne može uštedjeti ni kunu. Ako se zatvore male škole, bez posla će ostati 1000-2000 nastavnika
Pogledaj originalni članak

Iako je ministar obrazovanja Vedran Mornar, govoreći o mogućim uštedama u svom resoru, spomenuo i novu mrežu škola, sigurno je da u ovoj godini na tome ne može uštedjeti ni kunu, a da će to moći u idućoj godini teško je povjerovati. Donošenje nove mreže škola, prema mišljenju naših sugovornika, vrlo je težak posao.

Ispravljanje grešaka

– To je dramatičan proces i dugo traje. Mrežu škola predlažu županije, vlada prihvaća a Sabor donosi. Ako status matičnih škola budu gubile one s manje od sto učenika, zanima me, primjerice, koja će škola na otoku Visu zadržati ili izgubiti taj status? Hoće li matična ostati ona u Komiži gdje je na vlasti SDP ili ona u Visu gdje vlast ima HDZ. Jer, koliko god željeli pobjeći od politikantstva, ne možemo – kaže Zdravko Omrčen, pročelnik za prosvjetu Splitsko-dalmatinske županije. Omrčen tvrdi da je na novoj mreži škola nemoguće uštedjeti tridesetak milijuna kuna jer, ako se male škole ukidaju, dramatično se povećavaju troškovi prijevoza učenika.

– Ministar Mornar će, na žalost, vrijeme do isteka mandata morati potrošiti na ispravljanje grešaka koje je učinio njegov prethodnik Jovanović tako da se ukidanjem malih škola neće stići baviti. Osim toga, mreža novih škola ne donosi se pred kraj mandata – ističe Omrčen pitajući se, budu li se zatvarale male škole s manje od pet ili deset učenika, zašto se onda u njih intenzivno ulagalo.

– Mala mjesta i sela ne smiju imati samo župne urede i groblja, moraju im ostati i škole kao središta društvenog i kulturnog života. Tamo se moraju otvarati radna mjesta kako bi se zadržao život, a ako se ugase škole, automatski je to područje osuđeno na izumiranje – upozorava Omrčen. Slobodan Butir ravnatelj je OŠ Primorski Dolac koja ima sedamdesetak učenika i u novoj mreži škola vjerojatno će izgubiti status matične.

Na nekoliko kilometara od nje četiri su područne škole, ali one pripadaju drugoj matičnoj školi, udaljenoj dvadeset i više kilometara. Da pripadaju njoj, OŠ Primorski Dolac imala bi dvjestotinjak učenika i ne bi joj prijetila opasnost od gubitka statusa.

Patuljaste općine

– Ako se zatvara škola, stvara se novi trošak prijevoza. Ima slučajeva gdje prijevoz djeteta u školu po danu državu košta 800 kuna – kaže Butir. Protiv zatvaranja škola je i predsjednik Sindikata “Preporod” Željko Stipić.

– Ako se budu zatvarale škole s manje od deset učenika, a takve su 324, između tisuću i dvije tisuće nastavnika ostat će bez posla. Male škole ne treba zatvarati, nego ih umrežiti s matičnim školama, i to po kriteriju udaljenosti i prometne povezanosti, a ne županijskih granica. Uostalom, to je dobar razlog za ukidanje županija i malih općina. Dok god postoje patuljaste općine, borit ću se za opstanak i malih škola – poručuje Stipić.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

L0
luena 01
15:36 04.08.2014.

Prijevoz jednog djeteta moze kostati i do 800Kn-a. dnevno?! ma dajte nemojta zezeat,prevozita djete helikopterom do skole ili avionom... zato se kod nas uvijek sve komplicira i zakomplicira i to posebice na onima koji nemaju... Pa sta hocete da vam djeca ne dolaze u skole jer jednostavno novac fali .... Kako druge zemlje mogu naci rjesenje ,mi nikad,ali kad su manjine u pitanju e tu se ne trazi dugo odmah se pomaze..Prijevozne karte u njem.za dijecu su jeftinije,sredstva se traze i nadju da bi se konacna cijena financirala... Karta sa A na B=AB kosta 28,50€ mjesecno.... godisnja karta AB265,00€.... povlastena karta 15,00€ .... geschwister karte god.145,00€ samo kod nas je pretjerano skupo... Zasto ?

Avatar prof.baltazar
prof.baltazar
15:43 04.08.2014.

Postoji jedna sjajna reklama u kojoj je na kraju slogan glasio: "Inteligentna rješenja iz Švedske". Kod nas ta inteligentna rješenja liče na malu rupu koja nakon zahvata postane još veća, dakle, idemo uštediti milijun kuna, a na kraju procesa sve nas košta još i dodatnih 3 milijuna kuna. U ovom slučaju djeca u velikim gradovima mogu do škole pješice jer im je blizu dok mali nesretnici iz manjim mjestima neka se potucaju po autobusima od prvog razreda osnovne škola. I da, to još više i košta državu.

TA
tamanitelj
16:26 04.08.2014.

Ovaj počeo kao Jovanović ,baljezgati 800 kuna pa ne voze se avionom