ŽELJKO MARUŠIĆ

Prometni stručnjak žestoko o električnim vozilima: 'Precijenjena su i zagađuju'

Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Željko Marušić, prometni stručnjak s Prometnog fakulteta
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Željko Marušić, prometni stručnjak s Prometnog fakulteta
Foto: Boris Scitar/PIXSELL
Zagreb: Željko Marušić, prometni stručnjak s Prometnog fakulteta
04.02.2024.
u 18:51
- Trebamo vidjeti odakle nam električna energija, kako ju distribuirati, kako ćemo riješiti punionice po gradu. Ta tranzicija će ići sporije, rekao je i naveo kako nije generalno protiv toga te da treba je prihvatiti onoliko koliko to odgovara našim nacionalnim interesima.
Pogledaj originalni članak

Prometni stručnjak Željko Marušić gostovao je u HRT-ovoj emisiji Nedjeljom u 2, gdje je za električne automobile rekao da su precijenjeni i da on sam ne savjetuje kupovinu takvih automobile za obitelj.

- Precjenjuje se ekološki benefit. Sama cijena energije, kilovatsat brzih punionica je 1,2 - 1,3 eura. Kad uspoređujete dizelski i električni automobil to je niža razina brzine. Ne govorimo o brzinama od 150-160, jer kada vozite električnim automobilom vozite 120 na sat. Tada dizelski automobil troši 5 litara, što iznosi 8-9 eura, dok električni automobil troši 15-18 kilovatsati električne energije koja se plaća po struji, što iznosi 20 eura. I to je preskupo. Isplativost električnog automobila nakon pet godina, koliko ćete ga moći prodati i kome, a da ne spominjem funkcionalnost - kazao je i dodao: - Kada putujete iz Splita u Zagreb, prvo se morate popeti na Sveti Rok, a onda gledati prvu stanicu, rekao je te istaknuo kako bih svima savjetovao da povuku ručnu kočnicu i dobro razmisle.

Marušić komentirajući argumente kako električni automobili manje zagađaju navodi kako je sve to upitno.

- Ekologija je pitanje premještanje zagađenja. Dokazano je da dizelski automobili zagađuju manje od električnog jer treba proizvesti litij, treba proizvesti bakar, pa i cijeli automobil.

Ustvrdio je kako je problem električnih automobila slojevit, te da su u pitanju interesi velikih.

- Trebamo vidjeti odakle nam električna energija, kako ju distribuirati, kako ćemo riješiti punionice po gradu. Ta tranzicija će ići sporije, rekao je i naveo kako nije generalno protiv toga te da treba je prihvatiti onoliko koliko to odgovara našim nacionalnim interesima.

Robotaksiji

Marušić je komentirao i na projekt robotaksija.

- Hrvatska je u velikom plusu s Rimcem jer je on velika promocija za Hrvatsku, ali projekt, kako je zamišljen, nije dobar jer je neostvariv u zatvorenim sustavima. To bi trebalo napraviti u posebnim zonama. Predlažem da napravimo jednu državu, dva sustava, da razdvojimo turističke zone gdje ćemo bitno povećati kvalitetu i cijenu i tu forsiramo električna vozila.

Smatra da bi se od Svete Nedelje do Samobora trebale napravitI posebna zona, super kompleks s tim vozilima i da to bude turistička atrakcija.

- Pustiti robotaksi po gradu to ne ide. Mora biti pametan auto u pametnom gradu, rekao je Marušić u emisiji Nedjeljom u 2.

VIDEO: Nevjerojatan slučaj kod Velike Gorice: Pijan k'o deva ukrao autobus, sletio u jarak, pa ga spašavali vatrogasci

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 105

Avatar LooneyToney
LooneyToney
19:02 04.02.2024.

U pravu je pto se tiče "ekologije" električnog automobila. Ništa tu ne čuva okoliiš, a osobito proizvodnja i odlaganje

V0
Vlaskoulicanec4.0
19:04 04.02.2024.

Čovjek govori istinu. Po mnoge neugodnu i zato od strane politike i medija nepoželjnu. Kao što se u javnosti u doba plandemije nisu smjeli pojaviti znanstvenici koji su tvrdili drugačije od politike, medija i poslušnih "znanstvenika", tako se danas ne smiju u javnosti niti slučajno iznositi tvrdnje suprotne od onoga što nam zeleni nacizam pokušava utuviti u glavu.

DU
Deleted user
21:17 04.02.2024.

nema ni rude na svijetu za tolku proizvodnju baterija