skandal

Putnici su čekali jer je drugom strojovođi bilo zabranjeno voziti

Foto: Robert Anic/PIXSELL
Putnici su čekali jer je drugom strojovođi bilo zabranjeno voziti
Foto: Pixsell
Instagram
Autor
Marko Biočina
20.12.2012.
u 18:41
Ne zna se tko je i zašto donio odluku jer strojovođe nisu komunicirali putem službenog radiodispečerskog sustava pa komunikacija nije snimana
Pogledaj originalni članak

– Pogriješili smo. Žao nam je. Pošaljite nam zahtjev za povrat novca – tako se predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković ispričao putnicima vlaka 4059 koji su prošlog tjedna proveli sat i pol u zastoju kod Hrvatskog Leskovca nakon što je strojovođa, kojemu je istekla smjena, odbio nastaviti put prema Zagrebu. Iako je Ratković za incident okrivio djelatnike Hrvatskih željeznica zadužene za organizaciju prometa, Večernjaku su se javili djelatnici kompanije koji tvrde da se cijeli incident mogao izbjeći. Naime, strojovođa, inače zaposlenik HŽ Carga, počeo je svoju desetosatnu smjenu upravljajući lokomotivom namijenjenom vuči vlaka 4050 na ruti Zagreb – Ogulin.

Četiri sata čekanja

Doduše, prema dokumentima koje ima Večernji list, strojovođina smjena počela je u 2.52 toga dana, iako je vlak prema voznom redu u Ogulin trebao krenuti tek u 6.39 sati. Tako ispada da je prva četiri sata smjene strojovođa proveo čekajući vlak kojim treba upravljati.

Ipak, sa zakašnjenjem od 37 minuta vlak 4050 završio je vožnju u ogulinskom kolodvoru u 9.40 sati. Isti strojovođa s istom lokomotivom preuzeo je potom vlak 4059 na relaciji Ogulin – Zagreb.

U Ogulinu strojovođa koji je dovezao vlak 4050 istom lokomotivom preuzeo je vuču vlaka 4059 na relaciji Ogulin – Zagreb. Na taj vlak u Karlovcu spojena je neispravna električna lokomotiva HŽ Putničkog prijevoza, u čijoj je pratnji bio još jedan strojovođa.

Zbog dodavanja neispravne lokomotive, vlak 4059 zadržao se u Karlovcu dulje od predviđenog voznim redom. Ipak, zbog tih akumuliranih kašnjenja, vlak ne uspijeva za smjene strojovođe stići do Zagreba, već u 12.52 u Hrvatskom Leskovcu odbija dalje upravljati vlakom.

To je njegova zakonska obveza, no nejasno je zašto upravljanje vlakom nije preuzeo strojovođa koji je bio u pratnji pokvarene lokomotive preuzete u Karlovcu? Večernjakovi izvori iz HŽ-a tvrde kako je drugi strojovođa to i ponudio, ali njegova ponuda nije prihvaćena. Zašto i tko je tako odlučio?

Nažalost, to se ne može doznati, jer strojovođe nisu komunicirali putem službenog radiodispečerskog sustava pa komunikacija nije snimana.

Dakako, strojovođa je mogao i donijeti odluku kojom bi izbjegao 15-minutno stajanje u Karlovcu jer je već tada bilo jasno da neće stići do Zagreba prije isteka smjene. Ipak, nijedna od tih mogućnosti nije odabrana, nego je iz Zagreba angažirana treća lokomotiva s trećim strojovođom, dok je originalna lokomotiva koja je vukla vlak odspojena i ostavljena u Hrvatskom Leskovcu.

Sve će to HŽ platiti

– Koliki su to nepotrebni troškovi? Posebna lokomotiva, još jedan strojovođa, manevarski rad na skidanju postojeće lokomotive s vlaka. Sve će to na kraju platiti HŽ, a da bi stvar bila još gora, strojovođa kojem je istekla smjena u Zagreb se nije vratio vlakom, nego je po njega poslan kombi iz Zagreba – priča naš sugovornik. Uistinu, treba li bolji dokaz organizacijskog i upravljačkog kaosa koji vlada u Hrvatski željeznicama.

>> Vlak kasnio 90 minuta zato što je strojovođa izašao na pola puta

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

SE
sesede
14:57 21.12.2012.

Pa i novinar je pod stresom zasto toliko cudjenje kada nesto pogrijesi. Na zeljeznici rade i drugi radnici koji su i te kako pod stresom pa se im ne daje nikakva paznja a kamoli mediska.

RS
rasta sev
18:21 20.12.2012.

Uz sve to uklopio se i pisac ovog članka - prosim lijepo pročitajte zadnju rečenicu i recite nije li totalno bezvezna. Ima li vremena pisac teksta provjeriti što je stvarno napisao ili to uopće nije bitno.

ME
merdevina
18:59 20.12.2012.

Za sve je to kriv kalmeta i franz josef a hajdaš-dončić nije nego je lijep, pametan i sposoban. To što su za njegova "mandata" počeli i proizvoljni sudari vlakova samo je slučajnost! Kao što je slučajnost i novih 50.000 nezaposlenih, krah kreditnog rejtinga, nenormalno povećanje poreza i ostale crvene katastrofe.