Kolumna

Idemo u reformu, ali odgovora na ključna pitanja nema

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Idemo u reformu, ali odgovora na ključna pitanja nema
22.03.2018.
u 16:00
Kako će se provoditi, kako vrednovati znanje...šest mjeseci uoči reforme ne znaju ni đaci ni učitelji
Pogledaj originalni članak

Reforma obrazovanja, neovisno o tome zvala li se ona Cjelovita kurikularna ili pak Škola za život, nužna je Hrvatskoj. Činjenica je da odnekud u toj reformi moramo krenuti, ali to odnekud ne može niti smije biti shvaćeno olako.

Još manje reformski proces smije biti podloga za reklamu i promociju njezinih provoditelja. No to je, čini se, u Hrvatskoj gradivo koje teško probavljaju svi dosadašnji ministri obrazovanja i vladajućih stranaka. Žalosno, jer su naši učenici osnovnih i srednjih škola već odavno napustili tu osnovnu, već i primitivnu razinu na kojoj naši političari, ali i članovi raznih stručnih skupina formiranih da bi formirali novi obrazovni tijek (apsurda li) “lome zube”.

Zato učenici kao pripadnici napredne grupe stagniraju, dok političari ne savladaju osnove. Ni krivi ni dužni žive u međuprostoru, bombardirani činjenicama, uvršteni u eksperimentalne programe koji nemaju nimalo jasnu naznaku kako će se provoditi, kako će se vrednovati znanje u novoj školi, koliko će kao eksperimentalna generacija izgubiti ili dobiti. Te odgovore šest mjeseci prije uvođenja prvih promjena u školama ne znaju ni njihovi nastavnici, učitelji ni profesori.

Webinarima dobivaju mrvice koje odgovorni definiraju kao informacije, ili pak konkretne odgovore traže na Facebook stranicama političara i raznih pomoćnika. Ne dobiju ih ni pribjegavajući tim metodama. Ne bi to ni bio takav problem, bome ni poniženje, da im se u kontekstu reforme obrazovanja svakodnevno ne servira ista mantra: “Nastavnici se moraju izboriti za svoje mjesto.” Kako? Pitanje je bez odgovora, a na koje se nadograđuje još jedna uputa odgovornih autora reformirane škole: “Učenike moramo naučiti kritički misliti!” A kritički nismo sagledali da u reformu idemo radeći velike razlike između gimnazijalaca i strukovnjaka. No kritiku je i iluzorno očekivati od onih koji su se, teoretizirajući o reformi, zadržali na gradivu Snjeguljice pa, gledajući se u ogledalo, ponavljaju: Ogledalce, ogledalce, kaži, tko je najljepši u čitavoj zemlji? 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DH
dalibor.hren
13:14 23.03.2018.

Mislim da je u naslovu rečeno sve!!!