Na razini Hrvatske 143 matične osnovne škole, 231 područna te 72 srednje škole prijavile su se na javni poziv za izvođenje eksperimentalnoga programa kurikularne reforme “Škola za život” koji će početi ove jeseni i provoditi se u prvim i petim razredima osnovne škole u svim predmetima, a u sedmim razredima samo iz biologije, kemije i fizike. Takav odaziv škola zadovoljio je očekivanja čelništva Ministarstva obrazovanja koji su za eksperimentalnu provedbu planirali 50 osnovnih i 30 srednjih škola.
Eksperiment u 1. i 5. razrede
Najviše prijava stiglo je iz Osječko-baranjske županije, a najmanje iz Koprivničko-križevačke u kojoj su se prijavile dvije srednje i nijedna osnovna škola. U Karlovačkoj i Ličko-senjskoj županiji za eksperimentalnu provedbu nije se prijavila nijedna srednja škola, a mali broj prijava u kategoriji srednjih škola bio je i u Splitsko-dalmatinskoj županiji.
– U srednjim školama eksperimentalni program provodit će se u prvim razredima gimnazija u svim nastavnim predmetima, a u prvim razredima strukovnih škola s četverogodišnjim programima u općeobrazovnim predmetima. U eksperimentalnom programu sudjelovat će oko šest tisuća učenika, a prijavljeno ih je više od četiri puta više, odnosno ukupno 25.109 učenika osnovnih i srednjih škola. U svakoj županiji bit će barem jedna eksperimentalna škola i to je jedan od ključnih kriterija u odabiru škola – poručila je tako ministrica obrazovanja Blaženka Divjak.
Kako je istaknula, u eksperimentalnom programu najveća promjena odnosi se na način rada, te je poručila da će se morati mijenjati i način vrednovanja učenika. A da bi reforma bila uspješna, potrebna je intenzivna komunikacija s učiteljima pa će tako Ministarstvo osigurati savjetničke posjete školama, stručne skupove i edukacije te webinare i sustavnu komunikaciju. No još se ne zna kako će se, po kojim kriterijima, kojom metodom mjeriti učinci i eventualni nedostaci u školama koje će krenuti u eksperimentalnu provedbu, a čiji će komentari biti presudni u promjenama koje će se onda nagodinu odnositi i na sve ostale školske ustanove u Hrvatskoj. Taj podatak ne znaju ni nastavnici ni profesori koji su se odlučili za eksperimentalno provođenje “Škole za život”.
Krećemo, ali ne znamo čime, u što, kako, gdje, tko će to platiti... Jedino je sigurno da će bogato biti nagrađeni edukatori! I što ako eksperiment ne uspije, hoće li netko odgovarati, ili će biti po našoj staroj "pojeo vuk magare"?