GLAMUR Kako je Uljanikov 54-metarski brod uređen u luksuznu jahtu

Retro raskoš duga 54 metra

Foto: import
Retro raskoš duga 54 metra
06.04.2006.
u 18:50
Pogledaj originalni članak

Nekadašnji je Uljanikov brod “Vladimir Nazor”, dug 54 metra, koji je prevozio čak 650 putnika, dalmatinski poduzetnik Juroslav Buljubašić dao preurediti u luksuznu vlasničku jahtu nazvanu Seagull I (Galeb). Nakon dvije godine rada na njemu upravo je dovršen u trogirskom brodogradilištu, a obnovu je osmislio i nadgledao Ivo Miličić, naval arhitekt, i vlasnik tvrtke Water Line.

- Ideja je bila napraviti jahtu u retro stilu s početka 20. stoljeća s detaljima od bronce i mesinga, priča nam Miličić. Naime, na brodu se nigdje ne vidi inox, a i tikovina na palubama podsjeća na stare putničke brodove. Vlasnika je najviše zanimao izgled broda, tehnički detalji ga nisu interesirali, pa smo na različite načine morali skrivati opremu, kako bi retro brod funkcionirao kao brod za 21. stoljeće, prisjeća se Miličić toga zahtjevnog posla.

U šibenskom su Remontnom brodogradilištu najprije zamijenjeni loši limovi i sagrađeno još jedno nadgrađe u kojem je danas veliki bar. Od staroga je broda ostao samo trup, sve ostalo je novo. Interijere je u trešnjinu drvetu izradila talijanska tvrtka Spencer Contracti. Na stropovima je alcantara, a podove prekrivaju unikatni sagovi s motivima galeba. Dva su velika jacuzzija na toj golemoj jahti, jedan uz vlasnički apartman a drugi na sunčalištu.

U kupaonicama je na podu lakirana tikovina, na ormarićima i umivaonicima mramor, a u vlasnikovoj je kupaonici egzotično drvo doussie. Rukohvati i ograda na palubama izrađeni su od vrlo otpornog drva irok. Putna je brzina ove velike jahte, koja ne može proći nezapaženo, 14 čvorova, a brod je tako dobro izoliran da se kad plovi uopće ne čuju dva Caterpillar motora od 750 KS te veliki generator.

U svoj toj raskoši i pogledu s palube umjesto 540 osoba odsad će uživati samo obitelj i poslovni partneri Juroslava Buljubašića.


12 putnika i 9 članova posade

Ivo Miličić kaže da je prije nego što je Buljubašić kupio brod on bio u vlasništvu “Pegaz Toursa”, koji je njime prevozio putnike na splitskom području. – Bilo je potrebno mnogo kompromisa da bi se uskladili zahtjevi vlasnika sa stvarnim mogućnostima. Danas brod ima šest prostranih apartmana, glavni salon, bar, galeriju, četiri kabine za posadu, kapetanovu kabinu i salon za posadu. Prima 12 putnika i 9 članova posade. (M. B.)

SIGURNOST GRAĐEVINA

Hrvatski građevinski inženjer: Zgrade izgrađene u ovom razdoblju su najkritičnije. Gradile su se bez adekvatnih projektnih obrada

"Zabrinjavajuće je da do ovog urušavanja nije došlo uslijed elementarne nepogode kao što smo imali potrese u Zagrebu i Petrinji niti obilnih oborina kao što je bio slučaj u Valenciji, Jablanici u BiH ili u Bologni. Nije bilo niti velikih oborina, snijega, niti jakog utjecaja vjetra ili temperature, a nadstrešnica se ipak urušila i izazvala veliku tragediju."

Pogledajte na vecernji.hr