U utorak je održan novi sastanak uprave grada Zagreba i osnovne škole s roditeljima i predstavnicima Ministarstva obrazovanja i Centra za socijalni rad na zahtjev roditelja zabrinutih ponašanjem učenika koji pohađa školu s njihovom djecom nakon što se zbog njegovog ponašanja u drugoj školi ispisao gotovo cijeli razred. Traži se uvođenje mjera koje će spriječiti problematičnog dječaka u ometanju i zlostavljanju razrednih kolega. Iako je masovni bojkot završio, u klupe se još nisu vratili učenici četvrtog razreda u koji je upisan novi učenik.
U emisiji Otvoreno HRT-a o slučaju su govorili Momir Karin, ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih; Alma Rovis Brandić, viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje te Klaudio Čurin, odvjetnik grupe roditelja. Karin je kazao da su roditelji dobili odgovore na sva pitanja koja su postavili o sigurnosti svoje djece, no usprkos tome su odbili prijedloge rješenja.
"Ja i sad izražavam i molim sve one roditelje da razmisle, još jednom prođu sve ono što su čuli, što su vidjeli, da gledaju isključivo interes svog djeteta, svaki roditelj i da donese najbolju odluku za njega. Ja osobno razumijem roditelje, poštujem svaku njihovu odluku, ali se duboko ne slažem s nekim stvarima" poručio je izaslanik Ministarstva. Pitanja koja roditelji postavljaju ocijenio je kao "hipotetska". Ako roditelji, kako su najavili, ne puste djecu u školu, "uprava škole će sigurno postupiti" naglasio je.
Klaudio Čurin izrazio je žaljenje što odvjetnicima nije bilo dozvoljeno nazočiti sastanku, jer smatra da bi tako "bila možda olakšana komunikacija". On je istaknuo i da je svakom učeniku sporne škole na raspolaganju stručna služba koja broji pet osoba, a problematični učenik uz sebe stalno ima pomoćnika u nastavi koji je po struci diplomirani socijalni radnik. Odvjetnik je postavio dva pitanja koja muče roditelje: zašto je dječak, uz gotovo cijeli razred, ispisan iz prošle škole, te "zbog čega priprema te integracije u razred nije odrađena prije nego što je dijete uključeno u nastavu".
POVEZANI ČLANCI:
Momir Karin pojasnio je da učenik nije prebačen iz prošle škole već da su ga roditelji upisali u školu u mjestu gdje imaju prebivalište. "Prebacivanje učenika znači da bi učeniku trebala biti izrečena disciplinska mjera preseljenja, koja nije izrečena, tako da nije bilo preseljenja" kazao je. Priznao je da je došlo do propusta u sustavu jer problem nije smio "doći do ove razine" da se njime mora baviti ministarstvo. "Roditelj će uvijek imati pravo pogriješiti, ali mi kao profesionalci to ne smijemo i dužni smo upozoravati roditelje na dobrobit njihova djeteta" smatra Karin.
Viša savjetnica za socijalne pedagoge i preventivne programe u Agenciji za odgoj i obrazovanje Alma Rovis Brandić naglašava da je "svako ponašanje djeteta signal vapaja u pomoć" te da bi bilo dobro da socijalni pedagozi reagiraju "na one muke koje iz djeteta izviru, a vidimo ih kroz neprihvatljiva ponašanja". Napominje da razumije zabrinutost roditelja, no moli ih za razumijevanje i strpljenje kako bi se situacija povoljno riješila. Ona je također rekla da je Agencija uključena "od prvog dana", puno prije no što su se roditelji angažirali, no da njihova uloga nije suradnja s roditeljima. "Svi smo zakazali kao društvo" zaključila je.
VIDEO Potraga za nestalima u BiH
Sada će dvoje zaposlenih sjediti pored malog psihopate da ga sprijece da ne bi nekoga ozbiljno ozlijedio. Super rješenje.