Kada je gradonačelnik Daruvara Dalibor Rohlik s kolegama iz Pakraca i Lipika Davorom Huškom i Antunom Haramijom HŽ-u nedavno upućivao zajedničku zamolbu da ponovno uvede izravnu željezničku liniju, koja će ta tri grada putem Banove Jaruge povezati s hrvatskom metropolom, sigurno nije ni sanjao da će odgovor biti prava šaka u oko.
Naime, kako neslužbeno doznajemo HŽ je odlučio prekinuti željeznički promet na dionici Pčelić – Sirač u sredini koje se nalazi Daruvar s 15 000 stanovnika, dio kojih se služio željeznicom.
- Još nemam i službeni podatak, no ovo je surova istina - kaže Rohlik dodajući kako je najavljeno da će u nedjelju u 19.30 kroz Daruvar proći posljednji vlak, koji će do daljnjega zamjenjivati autobusi.
- Pripremit ćemo mu odbor za ispraćaj i odsvirati "Tišinu “- rekao je ironično Rohlik navodeći kako će alarmirati sve moguće adrese kako do toga ne bi došlo.
- Prema informacijama kojima raspolažem, riječ je o navodno privremenom zatvaranju zbog tehničke neispravnosti. No, nerijetko su se spominjali i problemi u poslovanju. Posebice zbog krutoga reda vožnje koji unatoč našim intervencijama nije bio prilagođen ni učenicima, ni radnicima pa su vagoni nerijetko zjapili prazni - kaže Rohlik.
Smatra kako pruga na pojedinim dionicima zaista treba biti rekonstruirana, jer je vlak mjestimično "milio" i do 30 kilometara na sat, no strahuje da privremeno zatvaranje zbog rekonstrukcije, a nije riječ o maloj investiciji, ne bi preraslo u potpuno ukidanje te dionice pruge, što bi za dobar dio Daruvarčana i stanovnika okolnih naselja i općina bio, smatra Rohlik, popriličan udarac.
Nova odluka o ukidanju dionice pruge, ističe daruvarski gradonačelnik, mogla bi se poprilično negativno odraziti i na posljednja nastojanja da se pojača daruvarski turizam, jer je u planovima za budućnost bilo ideja o uvođenju turističkoga vlaka.
141 kilometar između Zagreba i Daruvara vozi se 3:40, tri sata i četrdeset minuta s jednim presjedanje uz čekanje od 20 minuta. Računajući brzinu obnove pruge u Europskim državam ova dionica od 141 kilometra mogla bi biti pripremljena za brzine vožnje veće od 200km/h za 140 sati. Primjer je željeznička pruga između Livrepula i Londona na dionici od 70 kilometra koja je preuređena za velike brzine, sad voze po njoj brže od 250 km/h, između petka poslije podne i ponedjeljka ujutro, 73 sata. Zadnji vlak je odveo radnike u petak doma brzinom 60 - 100 km/h, a prvi u ponedjeljak ih je doveo na posao brzinom od 250 km/h. Daruvar - Lipovljani = 60 km, znači 60 sati, suborta, nedjelja Daruvar - Pakrac = 23 km, znači jedan dan, ili 23 sata I sve za brzine veće od 200 km/h. No, pitanje je želi li hrvatska vlast građanima omogućiti moderno putovanje ili prije toga želi prodati tračnice strancima pa da on vrlo jeftino dođe od bogatog prijevoznog sredstva. A da bi kupoprodaja bila što efikasnija vlast se trudi uništiti sve što može dok je još u mogućnosti vladati.