DARUVAR ODSJEčEN

Rohlik: Vlaku ćemo odsvirati "Tišinu" i krenuti u borbu za prugu

Foto: Michel Palijan/VLM
Rohlik: Vlaku ćemo odsvirati "Tišinu" i krenuti u borbu za prugu
13.05.2010.
u 18:22
Kako neslužbeno doznajemo, HŽ je odlučio prekinuti željeznički promet na dionici Pčelić – Sirač u sredini koje se nalazi Daruvar sa 15.000 stanovnika, dio kojih se služio željeznicom.
Pogledaj originalni članak

Kada je gradonačelnik Daruvara Dalibor Rohlik s kolegama iz Pakraca i Lipika Davorom Huškom i Antunom Haramijom HŽ-u nedavno upućivao zajedničku zamolbu da ponovno uvede izravnu željezničku liniju, koja će ta tri grada putem Banove Jaruge povezati s hrvatskom metropolom, sigurno nije ni sanjao da će odgovor biti prava šaka u oko.

Naime, kako neslužbeno doznajemo HŽ je odlučio prekinuti željeznički promet na dionici Pčelić – Sirač u sredini koje se nalazi Daruvar s 15 000 stanovnika, dio kojih se služio željeznicom.

- Još nemam i službeni podatak, no ovo je surova istina - kaže Rohlik dodajući kako je najavljeno da će u nedjelju u 19.30 kroz Daruvar proći posljednji vlak, koji će do daljnjega zamjenjivati autobusi.

- Pripremit ćemo mu odbor za ispraćaj i odsvirati "Tišinu “- rekao je ironično Rohlik navodeći kako će alarmirati sve moguće adrese kako do toga ne bi došlo.

- Prema informacijama kojima raspolažem, riječ je o navodno privremenom zatvaranju zbog tehničke neispravnosti. No, nerijetko su se spominjali i problemi u poslovanju. Posebice zbog krutoga reda vožnje koji unatoč našim intervencijama nije bio prilagođen ni učenicima, ni radnicima pa su vagoni nerijetko zjapili prazni - kaže Rohlik.

Smatra kako pruga na pojedinim dionicima zaista treba biti rekonstruirana, jer je vlak mjestimično "milio" i do 30 kilometara na sat, no strahuje da privremeno zatvaranje zbog rekonstrukcije, a nije riječ o maloj investiciji, ne bi preraslo u potpuno ukidanje te dionice pruge, što bi za dobar dio Daruvarčana i stanovnika okolnih naselja i općina bio, smatra Rohlik, popriličan udarac.

Nova odluka o ukidanju dionice pruge, ističe daruvarski gradonačelnik, mogla bi se poprilično negativno odraziti i na posljednja nastojanja da se pojača daruvarski turizam, jer je u planovima za budućnost bilo ideja o uvođenju turističkoga vlaka.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

VI
Vito
15:29 14.05.2010.

141 kilometar između Zagreba i Daruvara vozi se 3:40, tri sata i četrdeset minuta s jednim presjedanje uz čekanje od 20 minuta. Računajući brzinu obnove pruge u Europskim državam ova dionica od 141 kilometra mogla bi biti pripremljena za brzine vožnje veće od 200km/h za 140 sati. Primjer je željeznička pruga između Livrepula i Londona na dionici od 70 kilometra koja je preuređena za velike brzine, sad voze po njoj brže od 250 km/h, između petka poslije podne i ponedjeljka ujutro, 73 sata. Zadnji vlak je odveo radnike u petak doma brzinom 60 - 100 km/h, a prvi u ponedjeljak ih je doveo na posao brzinom od 250 km/h. Daruvar - Lipovljani = 60 km, znači 60 sati, suborta, nedjelja Daruvar - Pakrac = 23 km, znači jedan dan, ili 23 sata I sve za brzine veće od 200 km/h. No, pitanje je želi li hrvatska vlast građanima omogućiti moderno putovanje ili prije toga želi prodati tračnice strancima pa da on vrlo jeftino dođe od bogatog prijevoznog sredstva. A da bi kupoprodaja bila što efikasnija vlast se trudi uništiti sve što može dok je još u mogućnosti vladati.

JA
jankoprekobrda
22:50 14.05.2010.

Vito, od Liverpoola do Londona i obrnuto je 200 Milja i Virgin train vlak vozi s savim stajanjima manje od dva sata (autom treba vise od 3 sata) dnevno vozi +/-16 vlakova u svakom smijeru povrtana karta ili karta u jendom smijeru kosta isto ilimjednako, ali razlicito za razlicito doba dana cijena za jutarnje vlakove prije 9 ujutro kosta izmadju 160 i 200GBP a u vrijeme kada je manji pritisak cijena padne na oko 60GBP. No valakovi su skoro cijelo vrijeme puni, recimo poslije 17 sati iz Londona je pretrpan i bez rezervacije se uglavnom stoji ili sijedi na podu. U svakom vlaku postoji pola vagona prvog razreda gdije je u cijeni karte i lagani obrok te topli napitci kava caj. ali za drugu klasu postoji \"kantina\" gdije se mogu kupiti sendvici grickalice topli i hladni napitci. Tijekom voznje nekoliko puta se skuplja otpad tako da us vlakovi relativno cisti i uredni. U drugom razredu vagoni imaju nekoliko sijedista sa stolicem i prikljuckom za strauju za male potrosace kao sto je punjac za telefon ili laptop, dakle to je neuporediv servis sa servisom kakv pruza HZ.

LO
lonili
11:22 14.05.2010.

Kome treba prazan vlak, koji još ktome vozi 2 i pol sata od VT do Daruvara, a da do ZG vozi i 5h..