Brodovi ili Europa

S EU moguć dogovor za jamstva još nekim brodogradilištima

Foto: Goran Kovačić/Pixsell
\'14.11.2008., Rijeka - Obitelj Smaila zaposlena je u rijeckom 3. Maju. Ciscenje navoza nakon porinuca brioda, posutog ruzinim laticama. Photo: Goran Kovacic/Vecernji list\'
Foto: VL
brodogradnja (1)
Foto: Goran Kovačić/VLM
brodogradilište
03.11.2010.
u 14:06
Jamstva za riječko brodogradilište presedan je koji se ne bi smio ponoviti, upozorava Olgica Spevec
Pogledaj originalni članak

Jamstva za brodogradilište 3. maj koja je odobrila Vlada, a na čijem je izdavanju uime Grada Rijeke inzistirao riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, dovela su do političkog obračuna Vlade i opozicije, a s pitanja opstanka brodogradilišta proširila su se na potrebni nastavak ili zaustavljanje pregovora za ulazak zemlje u EU.

Hitna privatizacija

Bez prihvaćenih planova restrukturiranja, Vlada ne smije davati jamstva brodogradilištima, no to istodobno znači da je, ako se ne privatiziraju, upitno daljnje poslovanje. Kako je to pitanje uzbunilo političku scenu, navodno se, kako neslužbeno doznajemo, već traži neko rješenje u Bruxellesu. Iako je to teško izvedivo, ipak je dogovor moguć za jamstva još nekim brodogradilištima koja su također, poput 3. maja, dogovorila gradnju brodova prije otvaranja poglavlja 8. No, Olgica Spevec, predsjednica Vijeća AZTN-a, kaže da je slučaj 3. maj bio presedan koji se ne bi smio ponoviti.

– Za brodogradilišta rješenje treba što prije naći privatizacijom – poručuje Spevec.

Za Kraljevicu je raspisan novi natječaj, ali interesent za 3. maj, austrijski koncern A-tec, navodno je u stečaju. Osim toga, Vlada još čeka objašnjenje EK o odobrenom jamstvu. Vlada je, naime, prije desetak dana poslala plan preustroja 3. maja, no kako je upozorila glasnogovornica EK Angela Filote, učinila je to prije no što je plan odobrila hrvatska Agencija za zaštitu tržišnoga natjecanja, što je obvezan prethodni korak. Neovisno o tome, četiri su broda ugovorena dan prije no što su pregovori o Tržišnome natjecanju otvoreni, pa se rečena obveza na njih ne odnosi i odluka o pružanju jamstava za njihovu gradnju na toj je razini “čista”.

“Guraju ih u prosvjede”

No postoji i druga razina o zabrani državnih potpora čeličnome sektoru od 2006. godine prema kojemu su jamstva nezakonita.

Prepucavanja na političkoj razini krenula su od izjave Obersnela da će Grad izdati jamstva 3. maju, a nastavilo se odlukom Vlade o izdavanju jamstava, o čemu se navodno još i prije Obersnelove najave razgovaralo s EK. No kako pitanje opstanka brodogradilišta ostaje otvoren problem, Obersnel je iznio stajalište da bi trebalo usporiti ulazak u EU.

– Ono što govori SDP-ov gradonačelnik štetno je i neprihvatljivo. Guranje radnika 3. maja najprije u prosvjede protiv Vlade, zatim izjave kako treba zaustaviti pregovore o ulasku Hrvatske u EU, a onda reći da je davanje naših jamstava zločin, to pokazuje da je u tzv. Kukuriku koaliciji došlo do potpune konfuzije – poručila je jučer premijerka Jadranka Kosor.

Nadovezala se time i na jučerašnju izjavu Vesne Pusić da je Vlada odgovorna ?za stanje u brodogradilištima te da smo s ovakvim činom Vlade došli u opasnost da nastrada i globalni projekt – kraj pregovora i ulazak u EU.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 17

AS
as55
07:46 04.11.2010.

Jeb** i admina i njegovo brisanje

OB
-obrisani-
10:42 04.11.2010.

Ako ste protiv dolaska Tadica u Vukovar...zasto DANAS niste u Vukovaru?! Predaleko Vam je??? Niste ni u Hrvatskoj....

OB
-obrisani-
06:33 04.11.2010.

S EU moguć dogovor za jamstva još nekim brodogradilištima, za jamstvo za nestao novac iz Fina Media i jamstvo za ugodan i nautični završetak arbitraže o granici i plovidbe nekih koji se tako veselimo po svome vanka prema otvorenom..