Nema u Hrvatskoj ministra ni ministrice obrazovanja koji u posljednje četiri godine u reformi obrazovanja nisu zapeli na istome – voditelju ERS-a. Na tome koraku zastane baš sve, a sada drugi put Hrvatska dobiva trećeg voditelja kojeg se imenuje izravno – Radovana Fuchsa.
I neće, niti može njegovo imenovanje zaustaviti tijek obećanih promjena u obrazovanju, ali s njim ministrica Divjak dobiva znatno jačeg konkurenta koji dobro poznaje rad u Ministarstvu, ali i Strategiju obrazovanja, krovnog dokumenta obrazovnih promjena.
S njim ministrica ima osobu svjesnu nužnosti promjena u obrazovanju, ali i osobu koja se neće impresionirati činjenicom da se na eksperimentalnu provedbu reformskog procesa prijavilo tek sedamdesetak škola. Jer, budimo realni, to je na ukupan broj školskih ustanova u Hrvatskoj malo, gotovo nedovoljno za relevantan uzorak eksperimentalne provedbe.
S njim ministrica prava na žalbe više nema jer ishod eksperimentalnog tijeka reforme samo je njezina odgovornost. Kao što je samo njezina odgovornost osigurati da u pet mjeseci učitelji, nastavnici i profesori dobiju potrebnu edukaciju, shvate kako će i što ocjenjivati, po kojim će sadržajima podučavati i naučiti kritički misliti da bi isto znanje mogli primijeniti u učionicama. Jer baš svima je u sustavu dozlogrdilo slušati da se djecu mora naučiti kritički misliti – a kada treba odgovoriti, na primjerima, kako će to izgledati u učionicama, svi naglo zašute.
Je li pet mjeseci doista dovoljno da nastavnike, od kojih većina cijeli svoj radni vijek predaje na jednaki način, educiramo za nov način podučavanja – ministrica jamči da jest. No nijedna najavljena promjena u moru otvorenih područja koja se planiraju mijenjati ne dotiče korjenite promjene na Učiteljskom fakultetu. Upravo je taj fakultet trebao prvi doživjeti temeljitu promjenu koja je trebala početi i s eksperimentalnom primjenom reforme.
Ovako ispada da ćemo buduće učitelje školovati kako bismo ih s diplomama ponovno podučavali kako podučavati!
U Hrvata kilo mozga 2 marke...najbolje tako da i ostane.Čemu ovce učiti da "kritički razmišljaju" kad su tu da bleje,daju meso, mlijeko i da ih se šiša....čemu praviti probleme crkvi!?