Potrebna sanacija

Šarke im otpadaju, a kvake ne funkcioniraju: Otkriveno zabrinjavajuće stanje na SOS vratima u tunelima

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Tunel Mala Kapela
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Ogulin: Tunel Mala Kapela
Foto: Emica Elvedji/PIXSELL
Tunel Mala Kapela
24.07.2023.
u 21:41
HAC planira zamijeniti 40 vrata u tunelima Mala Kapela, Brinje, Grič, Plasina, Sveti Rok i Brezik. Prijave za taj posao do 22. kolovoza, cijena 230 tisuća eura
Pogledaj originalni članak

Šarke im otpadaju, a kvake ne funkcioniraju. Svakako, najbolje to okolnosti nisu ni za kakva vrata, a kamoli ona koja spašavaju živote u tunelima, dogodi li se u njima požar ili bilo kakva druga veća nesreća. Da baš u najboljem stanju nisu izlazna vrata iz pješačkih prolaza, ona na SOS nišama te energetskim nišama, utvrdili su u Hrvatskim autocestama (HAC) pa kreću u njihovu sanaciju, a zamjenu planiraju u tunelima Mala Kapela, Brinje, Grič, Plasina, Sveti Rok i Brezik. Postavit će ukupno 40 novih vrata, a kako pojašnjavaju u dokumentaciji kojom traže izvođače radova, za pomalo katastrofalno stanje vrata koje bi trebale voditi u spas kriva je uglavnom sol u kombinaciji s vjetrom. Dovela je do korozije, a rješenje više nije ni ponovno premazivanje antikorozivnim slojem jer skidanje prethodnog naprosto dovodi do probijanja lima od kojeg su vrata napravljena.

– Vrata SOS niša, pješačkih prolaza i energetskih niša izrađena su od profiliranog lima bez cijevne konstrukcije pa u dovratniku dolazi do slabljenja vrata te otpadanje spojnica/šarki krila vrata, čime postaju nefunkcionalna. Ovaj problem posebno je izražen kod vrata s ugrađenim staklima (SOS niše i pješački prolazi), zbog velike težine samih vatrootpornih stakala – objasnili su u HAC-u, kojem se tvrtkama za posao zamjene vrata mogu javiti do 22. kolovoza. Imat će onda sto dana da “riješe” svih 40 vrata, a morat će organizirati i privremenu regulaciju prometa budući da će se u tunelima izvoditi radovi. Kako je trenutačno planirano, Mala Kapela, Brinje, Grič, Plasina, Sveti Rok i Brezik neće se u potpunosti zatvarati za promet, već će se on preusmjeravati u jedan trak na dijelovima na kojima će se sama vrata mijenjati. Sama cijena izmjene procijenjena je na nešto više od 230 tisuća eura, dok bi radovi trebali početi na jesen.

VEZANI ČLANCI:

Do tada, na autocestama se očekuje gužva jer turistička je sezona, a jučer su iz HAC-a izvijestili da su tijekom proteklog vikenda zabilježili promet te iznos naplaćene cestarine sedam posto veći u odnosu na isti vikend lani.

– Tijekom vikenda od 21. do 23. srpnja na svim autocestama u nadležnosti HAC-a zabilježen je promet 948.548 vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 6,71 milijun eura. U istom vikendu prošle godine zabilježen je promet od 883.022 vozila, a naplaćena cestarina u iznosu od 6,29 milijuna eura – kazali su u HAC-u, u kojem su iznose od cestarina podastrli bez uračunatog PDV-a. Podsjetimo, prije tri dana objavili su i da su autoceste u Hrvatskoj među najboljima u Europi, ali i svijetu. Svjetski ekonomski forum tako je zaključio, rekli su u HAC-u.

– U konkurenciji između 141 države, Hrvatska s prosječnom ocjenom 5,6, zajedno s Danskom i Tajvanom, dijeli 12. mjesto na svjetskoj ljestvici najboljih cestovnih infrastruktura – kažu u HAC-u.

VIDEO Kilometarske kolone pred naplatnom postajom Lučko

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 10

ZJ
Zjako
22:23 24.07.2023.

Zato naplata iđe super, već se dogovaraju desni stuići i di sam tu ja uz janjetinu.

BR
Brankko
00:09 25.07.2023.

Gotovo 6000 € po vratima... Cijena: tijelo vrata t€ dobava tijela vrata dtv€, kvaka k€, dobava kvake €, šarka 1 š€, dobava x šarki 2 puta dš€... -- Tako se formiraju "bandićev ske" cijene, pogledajte negdje koliko je koštao mali zahodić na Krešimirovu trgu u Zagrebu, koliko je tu odvojenih dobava bilo...

FR
FranjoTT
08:18 25.07.2023.

Bude se naručilo jedno trostruko farbanje tunela u jednom premazu i sve će se riješiti. Sve to mi plaćamo, we četke po 700 eura, inox table malih dimenzija po 1200 eura, tako se radi u HAC-u, to je naš tradicionalni način trgovanja, i onda se pitate zašto HAC svake godine mora dizati kredite i gdje im lova curi. Njima je svaki projekt prilika za pljačku, zar niste shvatili kako HDZ funkcionira!