Radnja se odvija u bliskoj budućnosti, na otoku u vlasništvu kompanije koja upravlja zatvorima. Oni su s vremenom postali prenapučeni, a briga za zatvorenike postala je preskupa pa ih je zbog toga kompanija odlučila poslati na otok te ih prepustiti na milost i nemilost prirodi i međusobnim sukobima. S obzirom na to da je u budućnosti tehnologija napredovala, svaki zatvorenik u glavi ima čip koji mu onemogućava bijeg, odnosno programiran je da eksplodira ako osoba napusti otok.
Također, kompanija je na zatvorenicima odlučila zaraditi pa se događanja na otoku snimaju i emitiraju u obliku reality showa za bogate građane. Zatvorenici se zovu “SCUM”, odnosno u prijevodu s engleskog jezika “otpad”, a tako su nazvani kako se ljudi koji prate show ne bi nad njima sažalili. Upravo je SCUM naziv i računalne igre preživljavanja koja prati ovu zanimljivu radnju, a nastala je u hrvatskom Gamepires studiju te je u tjednu kada je puštena na tržište postala – najprodavanija igra na svijetu!
Nešto sasvim novo
Priča koja stiže sa zagrebačkih Oranica oduševila je prošlog mjeseca cijelu Hrvatsku, ali i svijet te je doslovno pokorila inozemno tržište i postala najuspješnija hrvatska igra svih vremena. Puštena je u prodaju 29. kolovoza na online platformi Steam na kojoj ju je u prva 24 sata kupilo 250 tisuća igraća. Nakon šest dana broj je skočio na 660 tisuća, a za manje od tri tjedna probijena je granica od čak milijun prodanih primjeraka čime je SCUM stao uz bok poznatim naslovima poput “Grand Theft Auto: San Andreas” ili Nintendova “Mario Karta”.
– Cilj nam je bio prvih dana doseći 100 tisuća primjeraka što se smatra “granicom uspješnosti“. No brojevi su počeli strašno rasti. I mi smo u čudu gledali i nismo vjerovali – objasnio je Andrej Levenski, jedan od suvlasnika i osnivača Gamepiresa.
SCUM je multiplayer igra u kojoj likovi preživljavaju na otoku koji je inspiriran hrvatskim krajolicima, poput Brača, Biokova, Zagorja... Da bi preživio, igrač se bori protiv drugih zatvorenika, životinja, zombija... No jako je važno paziti i na vlastito tijelo.
To sanjaju i velike kompanije
Zbog čipa u glavi moguće je pratiti sve parametre, a SCUM se u moru igra izdvaja dosad najkompleksnijim i samim time najrealnijim sustavom preživljavanja ikad viđenim u igrama. Puno je realnije prikazan metabolizam čovjeka, a kreatori su se držali svih pravila biologije.
– Shvatili smo da taj dio nitko do sada nije istražio. U drugim igricama svi jednako trče, skaču, pucaju... Ali ovdje o fizičkoj spremi ovisi kako netko drži oružje, koliko udaraca može primiti… – kažu te dodaju da jako realno funkcionira i balistika, ali i tučnjave.
– Imamo još puno mogućnosti za razvoj. Planiramo ubaciti automobile na otok, organizirati borbe u arenama, poticati stvaranje klanova, a možda će postati i aktualno pitanje je li bijeg s otoka uistinu toliko nemoguć – ističu u Gamepiresu koji je očito pogodio što današnji igrači traže od igara.
– Jako se teško istaknuti u svijetu računalnih igara jer svaki dan niče apsurdna šuma naslova i baš je zato naš uspjeh nevjerojatan. To sanjaju i neke velike kompanije, a kamoli mali studio iz relativno nepoznate zemlje s oskudnim budžetom – kaže Andrej Levenski te dodaje kako je igračima važna originalnost i kvaliteta igre, a malo će tko dati novac iz “solidarnosti“ s malim studijima. Igračima nije bitno u kakvim uvjetima igra nastaje te je stoga još impresivnije čuti da Gamepires ima svega 16 zaposlenih koji su cijelu igru napravili praktički sami. Tek su ponekad angažirani vanjski suradnici, a u pomoć je tu i tamo priskočio i Croteam, također poznati hrvatski proizvođač videoigara.
svaka cast