GOSPODARSKI SAVJET

SDP: Željeznicom Hrvatska može zaraditi više nego turizmom

Foto: ARHIVA VL
SDP: Željeznicom Hrvatska može zaraditi više nego turizmom
23.03.2010.
u 14:48
Projekt željezničkog povezivanja jadranskih luka preko platoa u Ogulinu prema Zagrebu i dalje na istok odavno je napravljen, ali Vlada ga ne prepoznaje, a to je način da izađemo iz krize, tvrdi Mato Crkvenac.
Pogledaj originalni članak

Ova Vlada mora mijenjati način na koji upravlja zemljom, mora pokrenuti gospodarski rast i razvoj, a da se pritom dodatno ne zadužuje. Projekt željezničkog povezivanja jadranskih luka preko platoa u Ogulinu prema Zagrebu i dalje na istok odavno je napravljen, ali Vlada ga ne prepoznaje i ne želi ga realizirati, kazao je Mato Crkvenac, član Gospodarskog savjeta SDP-a i dodao da je to način da izađemo iz krize. Gradnja nizinske željezničke pruge koja bi trebala povezivati Rijeku, Zagreb i Botovo dio je toga projekta.

Gradnja u dijelovima

– Od gradnje cijele trase nizinske pruge odustalo se, bit će obnovljeni samo dijelovi postojeće pruge. No čitav projekt, s velikim kolodvorom u Ogulinu, omogućio bi nova zapošljavanja i razvoj toga kraja, ali i cijele županije, kao kada je zbog gradnje autoceste Rijeka-Zagreb Ogulin bio grad s najmanje nezaposlenih u zemlji – kazao je Ivan Vuković, predsjednik ŽO SDP-a i menadžer u HŽ-u. Rekao je da država mora uložiti u obnovu željezničke pruge, nabavu novih vlakova i modernizaciju sustava, ako želi ostati konkurentna u EU.

Cestovni lobi

– Od Rijeke do Zagreba putujemo četiri sata, vlakovi su spori, kasne, a sve to možemo promijeniti. To su prepoznali i radnici HŽ-a koji najavljuju štrajk u travnju, i to ne zbog svojih plaća, nego da bi upozorili na nedovoljna ulaganja u željeznicu – kazao je Ivan Vuković.
Marijan Drempetić, bivši predsjednik uprave HŽ-a, rekao je da je država trebala 16,3 milijarde kuna potrošiti za modernizaciju HŽ-a, ali se od toga odustalo.
– Prevladao je cestovni lobi, pa danas imamo moderne autoceste, ali nam je željeznička pruga iz vremena državnih cesta Karoline i Lujzijane, kojima se preko Karlovca na početku 20. stoljeća dolazilo do Jadrana – rekao je Marijan Drempetić. Zemlje EU modernizirale su svoje željeznice i na tom prijevozu dobro zarađuju. M. Drempetić tvrdi da Hrvatska može više nego na turizmu zaraditi prevozeći vlakovima ka Europi teret koji s istoka stiže u kontejnerima u Rijeku.

Ključne riječi
SDP
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

OB
-obrisani-
18:16 23.03.2010.

U HŽ-u se i do sada zarađivalo basnoslovno, pogotovo rod Barba Luke.

Avatar sebastian
sebastian
07:40 24.03.2010.

Vidim da mi je jedna budala dala minus, taj ne razumije nista, ali moram se ispraviti, investicije su se popele na 200 miliardi EURA, praviti trase i pruge za viskoke brzine kosta, a pogotovo mostovi podvoznjaci, a tek moderne komposicije vlakova....te bi moga raditi Koncar, samo treba bolje od tramvaja da napravi !!!

Avatar sebastian
sebastian
21:15 23.03.2010.

Da, super ideja, ali to je za bogate zemlje, to mi mogli realizirati za 100 godina ako uopce, vidite sami na slici da tu treba ili podvoznjak ili most, a to kosta miliarde, probao sam dva puta vlakom Zag-Rijeka ali odustao, htjeli su da presjednem na autobus, jer se pruga poprvalja, pa reko mogu odmah autobusom direktno, moram reci da je autobusom komotno, ali mozda malo duze traje !!! Treba Zagreb - Rijeka neovisne trase da mogu vlakovi u oba smjera i to najvecom brzinom od 250 km/h a to je bajka, treba za izgradu najmanje 100 miliardi EURA, a od kuda ?????