Ova Vlada mora mijenjati način na koji upravlja zemljom, mora pokrenuti gospodarski rast i razvoj, a da se pritom dodatno ne zadužuje. Projekt željezničkog povezivanja jadranskih luka preko platoa u Ogulinu prema Zagrebu i dalje na istok odavno je napravljen, ali Vlada ga ne prepoznaje i ne želi ga realizirati, kazao je Mato Crkvenac, član Gospodarskog savjeta SDP-a i dodao da je to način da izađemo iz krize. Gradnja nizinske željezničke pruge koja bi trebala povezivati Rijeku, Zagreb i Botovo dio je toga projekta.
Gradnja u dijelovima
– Od gradnje cijele trase nizinske pruge odustalo se, bit će obnovljeni samo dijelovi postojeće pruge. No čitav projekt, s velikim kolodvorom u Ogulinu, omogućio bi nova zapošljavanja i razvoj toga kraja, ali i cijele županije, kao kada je zbog gradnje autoceste Rijeka-Zagreb Ogulin bio grad s najmanje nezaposlenih u zemlji – kazao je Ivan Vuković, predsjednik ŽO SDP-a i menadžer u HŽ-u. Rekao je da država mora uložiti u obnovu željezničke pruge, nabavu novih vlakova i modernizaciju sustava, ako želi ostati konkurentna u EU.
Cestovni lobi
– Od Rijeke do Zagreba putujemo četiri sata, vlakovi su spori, kasne, a sve to možemo promijeniti. To su prepoznali i radnici HŽ-a koji najavljuju štrajk u travnju, i to ne zbog svojih plaća, nego da bi upozorili na nedovoljna ulaganja u željeznicu – kazao je Ivan Vuković.
Marijan Drempetić, bivši predsjednik uprave HŽ-a, rekao je da je država trebala 16,3 milijarde kuna potrošiti za modernizaciju HŽ-a, ali se od toga odustalo.
– Prevladao je cestovni lobi, pa danas imamo moderne autoceste, ali nam je željeznička pruga iz vremena državnih cesta Karoline i Lujzijane, kojima se preko Karlovca na početku 20. stoljeća dolazilo do Jadrana – rekao je Marijan Drempetić. Zemlje EU modernizirale su svoje željeznice i na tom prijevozu dobro zarađuju. M. Drempetić tvrdi da Hrvatska može više nego na turizmu zaraditi prevozeći vlakovima ka Europi teret koji s istoka stiže u kontejnerima u Rijeku.
U HŽ-u se i do sada zarađivalo basnoslovno, pogotovo rod Barba Luke.