HŽ Cargo nema čime isplatiti plaće za čak 3300 svojih radnika. Iako je prošao 15. u mjesecu, a to je krajnji rok za isplatu plaća u toj državnoj tvrtki, one još nisu isplaćene za prosinac, a kad će biti, još je vrlo neizvjesno.
Kriva nelikvidnost
Iz uprave Carga poslali su obavijest šefovima i sindikatima u kojem navode da će unatoč svim njihovim naporima isplata plaća za prošli mjesec kasniti. Ne navode mogući datum isplate, a moraju skupiti ukupno 35,5 milijuna kuna.
– Kriza i teška gospodarska situacija te nelikvidnost poslovnih subjekata utječu i na poslovanje HŽ Carga i priljev novca s kojim rješavamo obaveze prema radnicima – glasio je odgovor koji smo dobili iz Carga na pitanje zašto još nisu platili svoje obveze radnicima.
Na pitanje kad će isplatiti plaće i iz kojih izvora, odgovaraju samo da su maksimalno angažirani u naplati potraživanja i da je u planu isplata plaća iz vlastitih izvora u što kraćem roku. A dok muku muči s plaćama, uprava Carga sastavlja novi Pravilnik o organizaciji kojim povećava broj administrativnog osoblja i šefovskih mjesta.
Tako je prema tom pravilniku, koji je predložila uprava, u direkciji Carga povećan broj radnih mjesta s dosadašnjih 236 na 248. U Cargu žele uvesti nova radna mjesta u uredu uprave i to radno mjesto ravnatelja uprave, zatim radno mjesto tajnika ureda uprave i nadzornog odbora, ali i radno mjesto poslovnog tajnika uprave. Predviđeno je još i radno mjesto savjetnika uprave.
U uredu uprave donošenjem novog pravilnika trebao bi raditi i referent za upravljanje voznim parkom, a što je, kažu naši sugovornici iz Hrvatskih željeznica, drugo ime za vozača, ali s većom plaćom.
HŽ Cargo će tako na ukupno 2595 zaposlenih imati gotovo deset posto administrativnog i šefovskog osoblja iako upućeni kažu da u direkciji ne treba raditi više od 150 ljudi.
I HŽ Putnički prijevoz, koji doduše isplaćuje plaće na vrijeme, ali zahvaljujući prije svega subvencijama iz državnog proračuna, novim Pravilnikom o organizaciji povećao je broj radnih mjesta u direkciji – s dosadašnjih 188 na čak 253 i to na ukupno 2044 zaposlenih.
Dio restrukturiranja
Taj pravilnik, koji je ovih dana stupio na snagu, stvorio je radna mjesta tajnika uprave pa čak i asistenta tajnika uprave, a tu su još i ravnatelj ureda uprave i poslovni tajnik ureda uprave. Ukupno je, tvrde u Sindikatu strojovođa, broj zaposlenih s koeficijentom, dakle šefovskom plaćom u HŽ PP povećan sa dosadašnjih 18 na 34.
U HŽ Cargu su na naša pitanja o pravilniku odgovorili da on nije još donesen i da ne mogu zato odgovoriti na pitanja o broju novih funkcija. U HŽ PP-u kažu da su novi pravilnik donijeli nakon što su uvažili primjedbe socijalnih partnera i da nastavljaju restrukturiranje.
Nemože vlast gubiti vrime sa podčinjenima jer je tranutak da se nešto ukrade.A to onima dolje je dobar znak da i oni kradu. Jeb. lud zbunjenog. I nezna glava šta rade ruke. Svak krade za sebe. Tko će više stvarat lovu.