ISTRAŽIVANJE

Škola opterećuje gotovo polovicu 13-godišnjaka

Foto: Hrvoje Jelavic/Pixsell
Foto: Hrvoje Jelavic/Pixsell
12.08.2019.
u 20:44
Dio naših rezultata poprilično je ispod svjetskog prosjeka
Pogledaj originalni članak

Većina učenika u Hrvatskoj ne voli školu, 42 posto 13-godišnjaka školu osjeća kao opterećenje, tek nešto više od polovice učenica u dobi od 15 godina smatra da ih njihovi profesori prihvaćaju, dio je podataka međunarodnog istraživanja o zdravstvenom ponašanju učenika (Health Behaviour in School-aged Children, HBSC) koje se provodi u više od 40 zemalja svijeta pod kapom Svjetske zdravstvene organizacije.

Zabrinjavajući porast

Budući da je tema ovogodišnjeg Međunarodnog dana mladih, koji se obilježava 12. kolovoza, transformiranje obrazovanja, takva su i pitanja ankete u kojoj je sudjelovao 5741 učenik i učenica iz Hrvatske u dobi od 11, 13 i 15 godina.

– Udio učenika koji se osjeća opterećen školom (dosta ili mnogo) raste od 22,7 posto u dobi od 11 godina, preko 41,8 posto u dobi od 13 godina do 33 posto u dobi od 15 godina. Učenice u dobi od 13 i 15 godina više su opterećene od učenika, dok su one u dobi od 11 godina manje opterećene od svojih vršnjaka.

Tako su u dobi od 11 godina školske obaveze veliko opterećenje za 21,7 posto učenica, a u dobi od 13 godina za njih 43 posto – stoji u rezultatima istraživanja provedenog među hrvatskim učenicima koji su ukupno ispod prosjeka anketiranih zemalja po opterećenosti školom kada je riječ o učenicima u dobi od 11 i 15 godina, dok se 13-godišnjaci u Hrvatskoj osjećaju opterećeniji školom od prosjeka drugih ispitivanih zemalja.

Kako stoji u opisu rezultata istraživanja, opterećenost školom sve je raširenija među 15-godišnjacima kontinuirano još od 2002. godine, pri čemu je ustanovljen “zabrinjavajući porast opterećenja školom kod učenica 2018. godine, tj. za gotovo 10 posto više nego 2014. godine.”

Povjerenje u profesore pada

Što se tiče odnosa među samim učenicima, tu su hrvatski rezultati iznad prosjeka drugih zemalja; osam od deset učenika u RH smatra da ih kolege iz razreda odnosno drugi učenici prihvaćaju. Taj osjećaj prihvaćenosti nije pravilo kada je riječ o prihvaćenosti od profesora. Kako su učenici stariji, sve više pada broj onih koji su izjavili da se osjećaju prihvaćeni od profesora te smo po tom pitanju ispod prosjeka. S godinama učenika pada i osjećaj da profesori o njima vode računa, kao i njihovo povjerenje u profesore.

– U našoj zemlji povjerenje učenika u profesore u svim dobnim skupinama, kod oba spola, ispod je prosjeka zemalja prema istraživanju, osim kod učenika u dobi od 11 godina, gdje je postotak isti kao i prosjek međunarodnog istraživanja o zdravstvenom ponašanju učenika (76,3 posto). Ovaj zaključak prvi put je ustanovljen u prošlom valu istraživanja, 2014. godine.

Posljednje četiri godine veći udio učenika izjavljuje da ima povjerenje u svoje profesore (49,4 posto 2014. godine, 46,9 posto 2018. godine), dok je kod ženskog spola udio manji od 39,3 posto u 2014. godini, a 29,4 posto ima povjerenja u 2018. godini – opisali su rezultat u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo koji je u Hrvatskoj nositelj ovog istraživanja. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DD
dr dragon
05:43 13.08.2019.

uče se napamet bezvezarije,inteligencija i logika potpuno zapostavljena. Eto neinteligentni profesori zašto iz hr škola izlaze djeca puna ništkoristi znanja