Razočarani smo postupcima nekih nastavnika. Njihov odnos prema učenicima je katastrofalan. I djeca su djelomična kriva, ali ne možemo vjerovati da gotovo polovica razreda mora ponavljati godinu, a 90 posto ih ide na popravni. Odgovornost za to sigurno snose i zaposlenici škole – ogorčeni su roditelji dijela učenika prvog razreda Trgovačko- ugostiteljske škole u Karlovcu.
Prilike za popravni
Najviše pritužbi imaju zbog biologije, ali i matematike. Roditelji su ogorčeni i zamjeraju nastavnicima što učenicima nisu dali priliku da poprave loše ocjene. Međutim, iz škole poručuju da je situacije posve drugačija. Ovaj slučaj čini se kao jedan u nizu pritisaka i nezadovoljstva koji se pojavljuju svakog ljeta na završetku školske godine u svim obrazovnim ustanovama.
– Od 27 učenika tog razreda osam ih ima negativnu ocjenu. Od toga će četiri na popravni, dok ostali imaju od pet do osam jedinica. Reći ću vam primjer samo jednog slučaja u kojem dijete ima negativnu ocjenu iz matematike, povijesti, tjelesnog odgoja, prvog i drugog stranog jezika, gospodarstva, biologije, poznavanja robe. Dakle, biologija uopće nije bila presudna. Ali, kada smo već kod tog predmeta, učenici su itekako imali priliku da poprave ocjene. Do zadnjeg ih se dana ispitivalo, a prije ispita su još dobili i pitanja. Primjedbe dijela roditelja uopće ne stoje – napominje ravnateljica Trgovačko-ugostiteljske škole Ljiljana Šegavić.
Tri puta isti zadaci
Kako doznajemo, bilo je i situacija da su profesori tri puta dali iste zadatke i pitanja, samo da bi olakšali učenicima. No, nakon svega jedan od učenika pitao je da zašto se i treći puta ponavljaju pitanja kada ih nisu znali niti prva dva puta!
Ovaj slučaj pokazao je još jednom i da se odluka o nezaključivanju ocjena na polugodištu pokazala potpuno pogrešnom. Učenici su se opustili, a rezultat svega je puno više jedinica i popravaka.
– Ukoliko je netko time želio olakšati učenicima na polugodištu, sada im je na kraju godine priuštio još veći stres i probleme – zaključuje Šegavić.