Dobit od 31,2 milijuna eura

Snažan rast Atlantic Grupe, Tedeschi: 'Ulažemo u inovacije, digitalnu i zelenu transformaciju'

Foto: BORIS SCITAR/PIXSELL
Zagreb. Panel rasprava "Korporativno upravljanje - iskustva hrvatskih poduzetnika" i predstavljanje programa EY Poduzetnik godine 2023.
Foto: BORIS SCITAR/PIXSELL
Zagreb. Panel rasprava "Korporativno upravljanje - iskustva hrvatskih poduzetnika" i predstavljanje programa EY Poduzetnik godine 2023.
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Konferencija Consumer Rules Summit 2023.
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Konferencija Consumer Rules Summit 2023.
28.02.2024.
u 08:40
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 62 posto, ljekarničko poslovanje 9 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 29 posto prihoda od prodaje. Udio kave u prihodu od prodaje je 20,5 posto.
Pogledaj originalni članak

U prošloj godini Atlantic Grupa zabilježila je prihod od prodaje u iznosu od 973,9 milijuna eura, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja rast od 15,1 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 13,3 posto u odnosu na 2022. godinu i iznosi 86,6 milijuna eura, dok je neto dobit porasla 20,0 posto i iznosi 31,2 milijuna eura.

Rast prodaje slanog i slatkog

”U još uvijek nestabilnom i izazovnom okruženju Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim segmentima te na svim važnijim tržištima. Odlični prodajni rezultati omogućili su i snažan rast profitabilnosti, unatoč i dalje visokim troškovima sirovina i pakirnog materijala, logističkih i drugih usluga, ali i značajnom ulaganju u zaposlene.

Također, nastavili smo s ulaganjima u razvoj poslovanja, uključujući inovacije u proizvodnom portfelju, modernizaciju proizvodnih kapaciteta te zelenu i digitalnu transformaciju Atlantic Grupe, kao i s nastojanjima za rast kroz akvizicije. Posebno sam zahvalan našim zaposlenicima na predanosti, kao i našim kupcima i partnerima na dugogodišnjoj podršci. Iako očekujemo da će geopolitičko i makroekonomsko okruženje i dalje biti izazovno, ostajemo uvjereni da ćemo nastaviti s uspješnim poslovanjem i održivim rastom”, istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

VEZANI ČLANCI: 

Najveći rast ostvarila su strateška poslovna područja (SPP) slatko i slano (26,3 posto) te pića (18,6 posto), koja su uz vrijednosni ostvarila i značajan količinski rast prodaje. Dvoznamenkasti rast bilježe i poslovno područje (PP) Donat s 12,5 posto te ljekarničko poslovanje s 12,2 posto rasta. U distribuciji prednjače strateško distribucijsko područje (SDP) Sjeverna Makedonija s rastom od 19,3 posto, slijedi SDP Hrvatska s rastom od 19,0 posto te Srbija s rastom od 16,2 posto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe vlastiti brendovi čine 62 posto, ljekarničko poslovanje 9 posto, dok principalski brendovi sudjeluju s 29 posto prihoda od prodaje. Kava se sa 199,9 milijuna eura, tj. udjelom od 20,5 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

Tijekom 2023. Atlantic Grupa je uspješno pokrenula rad dviju solarnih elektrana, na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb i na proizvodnoj lokaciji u Rogaškoj Slatini. Indeks održivosti Atlantic Grupe, koji predstavlja interno definirano mjerilo za procjenu i izvještavanje o postizanju ciljeva održivog poslovanja i društvene odgovornosti, u 2023. premašio je ciljanu vrijednost.

VEZANI ČLANCI:

osnaživanje plasmana obiju kompanija

Podravka i Atlantic se udružili u jačanju izvoza hrvatskih brendova na austrijsko i američko tržište

"Ostvarivanje sinergije između Podravke i Atlantica na tržištu Austrije i SAD-a je važan iskorak u praksi poslovanja hrvatskih kompanija u inozemstvu. Iznimno sam zadovoljna ovim korakom, jer na ovaj način dvije snažne hrvatske kompanije udružuju snage kako bi još više izvozile i jačale prisutnost vlastitih brendova i na europskom i na američkom tržištu", poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.

Indeks održivosti Atlantic Grupe čini pet ključnih prioriteta: smanjenje emisija stakleničkih plinova, odgovorno upravljanje vodnim resursima, briga o zaposlenima, upotreba recikliranih i reciklabilnih materijala te specifične održive inovacije u proizvodima. U listopadu je sa Strauss Grupom potpisan kupoprodajni ugovor za preuzimanje kompanije Strauss Adriatic, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji.

U području distribucije s Grupom Podravka dogovorena je suradnja koja podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu te Podravkinu distribuciju Atlanticova asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren iskorak na području distribucije suradnjom s novim principalom Haleon, dok je u Skoplju zaključena 12 milijuna eura vrijedna investicija u novi logističko-distribucijski centar.

Kodeks upravljanja

Atlantic Grupa četvrtu je godinu zaredom dobitnica prve nagrade za odnose s investitorima, koja se dodjeljuje u suradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke burze (ZSE), a treću godinu dobitnica nagrade za najbolju usklađenost s Kodeksom korporativnog upravljanja u kategoriji Vodećeg tržišta ZSE koju dodjeljuje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga. 

VIDEO: Tomašević otvorio oporabilište građevinskog otpada u Resniku, nezadovoljni stanovnici prosvjedovali

 

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PL
plotto
14:22 28.02.2024.

Jesu ti pajde iz WEF-a javili što će biti najprofitabilnije ? A možda da nazoveš Bill Gatesa pa da zajedno napravite tvornicu za proizvodnju sintetskog mesa iz laboratorija ili sušaru za kukce.To ti je sad kurentno pa neka ti organizacija pomogne oko toga,.Tko će kome ako ne svoj svome.