NOVA PRAVILA

Sniženja triput godišnje, jeftinije mora biti 20% robe

Foto: Davor Javorović/Pixsell
08.01.2014., Osijek - Gradjani
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
sniženje
04.01.2015.
u 12:04
Niskim cijenama i bogatom ponudom možemo postati šoping-destinacija
Pogledaj originalni članak

Marketinški trikovi u izlozima trgovaca o sniženjima i do 70%, dok se u dućanu takva roba ne može naći ni povećalom, od početka su godine, barem zakonski, prošlost. Iako su još "stidljiva", sniženja su, naime, već uvelike počela. No, zavaravajućoj poslovnoj praksi nekih trgovaca, koji su potkraj godine dizali cijene da bi ih već za koji dan naglo "snizili", doskočio je Zakon o zaštiti potrošača s predviđenim kaznama i do 100.000 kuna, kojim se od 1. siječnja jasno reguliraju prava i obveze potrošača i trgovaca tijekom akcijskih prodaja, sniženja i rasprodaja.

Akcije najviše 30 dana

Prvi bi trebali biti zadovoljniji, a drugi konkurentniji, tvrde u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Sezonska sniženja tolerirat će se, naime, najviše tri puta godišnje – do 60 dana – a počinjat će u razdoblju između 27. prosinca i 10. siječnja, 1. i 15. travnja te 10. i 25. kolovoza.

Hvali li se trgovac sniženjem i do 70%, najmanje petina robe u dućanu mora biti toliko snižena, s vidljivo i čitljivo označenom cijenom prije i nakon sniženja. U slučaju da nije uspio rasprodati sve zalihe, trgovac ih može nastaviti prodavati po sniženoj cijeni, ali to ne može oglašavati kao sezonsko sniženje, dok je rasprodaja opravdana samo u slučaju prestanka poslovanja ili prestanka prodaje određenog proizvoda. Proizvodi na sniženjima i rasprodaji moraju biti i fizički odvojeni od ostalih u dućanu, a oni kojima istječe rok i s jasno, vidljivo i čitljivo istaknutim najkraćim ili krajnjim rokom uporabe.

Nužna dalja ulaganja

Isto se odnosi i na robu s greškom koje je trgovac dužan fizički odvojiti od ostalih proizvoda i jasno, vidljivo i čitljivo na njoj označiti o čemu je riječ ili s greškom upoznati potrošača na prodajnom mjestu. Akcije smiju trajati najviše 30 dana kako bi se spriječilo zavaravanje potrošača da je neki proizvod povoljniji unedogled.

– Osnovno značenje Zakona o zaštiti potrošača ogleda se u konkurentnosti trgovine, odnosno Hrvatske u odnosu na zemlje u okruženju, a u konačnici i u konkurentnosti njezinih gospodarskih subjekata. Ako su termini sezonskih sniženja dobro odabrani u odnosu na zemlje u okruženju, Hrvatska ima priliku postati i šoping-destinacija, ne samo za domaće potrošače, koji sada u hrvatska sniženja nemaju povjerenja, nego i za strane – kaže Sanela Vrkljan, direktorica Sektora za trgovinu HGK.

Cijene u trgovinama, naime, moraju biti konkurentne, a ponuda bogata i kvalitetna, što dosad u Hrvatskoj, nažalost, nije bio slučaj. Potrebno je, dodaje ona, i ulaganje u popratnu i nužnu infrastrukturu poput hrane i pića.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
09:14 05.01.2015.

Država kod nas im pretenzije upetljat se u sva moguća područja ljudskog postojanja i djelovanja. Pa tako ovim najnovijim uratkom vlada uređuje i pitanja što, na koji način, kako i koliko će trgovci spuštati cijene!?? Sigurno u ovoj izmišljotini postoje procedure u kojima se podnosi nekakav zahtjev na kojeg treba zalijepiti biljeg na kojeg se onda izdaje rješenje na koje se ima pravo žalbe. Bogomdano za bujanje državne administracije. Kontrola zakona je kao obično prepuštena slučaju i dnevnim potrebama za samoreklamiranjem pojedinih ministara (npr. Vrdoljak). U početku će se propis još i primjenjivat, a onda će past u zaborav jer tko će dat toliko inspektora da sve to stvarno i stalno kontroliraju.