Najveći na svijetu

Spektakl za tunel Gotthard

Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
Foto: Reuters/PIXSELL
Gotthard
01.06.2016.
u 21:55
Tunel je prokopan 2300 metara ispod Alpi i povezuje gradove sjevera i juga Europe
Pogledaj originalni članak

Kako je bilo i najavljeno, danas je službeno otvoren tunel Gotthard, najveći svjetski željeznički tunel. Gotthard je prokopan ispod švicarskih Alpa, a na jednom mjestu iznad njega je 2300 metara stijena. Željezničkom rutom AlpTransit, koja prolazi kroza nj i koja je njegova okosnica, povezuje sjevernu i južnu Europu, odnosno, primjerice, luku Rotterdam s lukama u Jadranskom moru. Cilj je da ta nova ruta kroz Alpe velikim brzinama poveže Rotterdam i Genovu.

S otvaranjem tunela Monte Ceneri put između Milana i Züricha skratit će se za nešto manje od sata. Gotthard je najdublji tunel na svijetu, no bitnije je od toga istaknuti da je sa svojih 57,1 km i najduži željeznički tunel, čime je pretekao japanski Seikan, koji je dug 53,9 km. U nekoj daljoj budućnosti s njime će se gotovo izjednačiti tunel ispod planine Mont d’Ambin, koji će povezivati Lyon i Torino. Trebao bi se dovršiti oko 2030. godine.

Gotthard je otvoren velikom svečanošću za koju je švicarska vlada utrošila 12 milijuna franaka. Kroz cijevi tunela prošli su prvi vlakovi prevozeći sretnike koji su pravo na prvu vožnju osvojili u nagradnoj igri te posebne goste. No, na komercijalnu će se upotrebu pričekati još šest mjeseci, toliko će trajati testiranje, slučaju se ne želi prepustiti ništa. Naime, u gradnju je utrošeno dvanaest milijardi eura, izvađena su 28,2 milijuna tona stijene, za što su korištene megabušilice dužine četiriju nogometnih igrališta njemačke tvrtke Herrneknecht, koje su probijale trideset metara tunela dnevno. Bušilo se kroz sedamdeset i tri različite vrste stijena.

U gradnji je iskorišteno četiri milijuna tona betona, što bi bilo dovoljno za izgradnju osamdeset i četiri tornja veličine Empire State Buildinga. Kapacitet tunela je od 260 teretnih i 65 putničkih dnevno s brzinama i do 250 kilometara na sat. Kroz Gotthardove cijevi prevozit će se četrdeset i pet milijuna tona tereta godišnje. Gradnja je tunela potvrđena na referendumu 1992. godine, a financira se iz dodatnih poreza i taksi te državnim zajmovima. Po svemu, Gotthard doista opravdava čestu sintagmu – gradnja stoljeća.     

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

UN
unbekant
05:50 03.06.2016.

Bravo za Svicarce,naj radisnija i naj pametnija nacija na svjetu.

Avatar Ironman0105
Ironman0105
23:41 01.06.2016.

Vitas, Empire State Building je celicna konstrukcija s panelima izmedju, dakle nije izgradjen od betona...i sto bi trebalo znaciti najveci tunel? Najdulji, najvisi, sto? I ti smatras da je Hrvatska drzava istocne Evrope????