Zdanje koji spaja Hrvatsku za njih je sitnica

Spojili su Peking i Šangaj mostom dugim 165 kilometara, unaprijedili i osmo svjetsko čudo - cestu Karakorum

Foto: Zvonimir Barišin/Pixsell
Spojili su Peking i Šangaj mostom dugim 165 kilometara, unaprijedili i osmo svjetsko čudo - cestu Karakorum
12.07.2022.
u 14:58
Specijal Pelješki most pronađite uz Večernji u nedjelju 17. srpnja samo 17kn!
Pogledaj originalni članak

China Road and Bridge Corporation (CRBC) jedna je od četiri velike kineske državne tvrtke koje su prve ušle na međunarodno tržište. CRBC ima podružnice i urede u gotovo 60 zemalja i regija u Aziji, Africi, Europi i Americi. Glavna je to prekomorska poslovna platforma matične tvrtke China Communications Construction Company (CCCC), tvrtke koja se nalazi na listi Fortune Global 500, godišnjoj ocjeni top 500 korporacija u svijetu mjereno u prihodima. Kompanija je to koja je gradila autocestu koja povezuje Tadžikistan i Uzbekistan, poboljšala autocestu Karakorum u Pakistanu, rekonstruirala Luku prijateljstva u Nouakchottu, radila na projektu željeznice standardnog kolosijeka (SGR) Mombasa – Nairobi, željeznici koja povezuje Mađarsku i Srbiju, a radili su i na novoj luci Pointe Noire u Kongu. Načelo im je “Gradite ceste i mostove, dajte doprinos društvu”.

Tvrtka je osnovana 1958., a do 1979. djelovala je kao Ured za vanjsku pomoć Ministarstva komunikacija Kine. Kompanija je od svog osnutka pa do te 1979. radila na inozemnim projektima koje je potpomagala i financirala kineska vlada, pružali su pomoć u gradnji više od 80 projekata u Jemenu, Mauretaniji, Ruandi, Ekvatorijalnoj Gvineji, Nepalu i Sudanu.... Kažu da je implementacija ovih projekata ojačala prijateljske odnose između Kine i zemalja primatelja te odigrala važnu ulogu u konsolidaciji zemalja u razvoju na političkom, diplomatskom i gospodarskom području. Od 1979. do 1997. tvrtka prolazi kroz transformaciju.

Pelješki most, dug 2,4 kilometra, prava je pak sitnica u odnosu na megaprojekte koje je dosad CRBC radio u Kini i svijetu. Tako je izgradio, primjerice, most na autocesti Jiangsu Runyang iznad rijeke Yangtze koji je dug 35,66 kilometara i po tome je najduži most u Kini i treći u svijetu u području viseće mostogradnje. CRBC je izgradio i most za prijelaz preko mora u zaljevu Hangzhou dug 36 kilometara, i to je najduži most za prijelaz preko mora na svijetu. Među svojim referencama CRCB ima i treći most na rijeci Yangtze, dug 15,6 kilometara. CRCB se može pohvaliti i da je sagradio najduži vijadukt, odnosno most na svijetu. Radi se o Velikom mostu Danyang-Kunshan koji je dug čak 164,8 kilometara, a sagrađen je u sklopu superbrze željezničke pruge između Pekinga i Šangaja. Gradnja tog mosta koštala je vrtoglavih 8,5 milijardi dolara.

Specijal Pelješki most pronađite uz Večernji u nedjelju 17. srpnja samo 17kn!

Na 132 stranice čitajte- kako je Hrvatska ostala bez Neuma i nastanak ideje o povezivanju mostom, zašto su propali prijašnji pokušaji gradnje, protivljenje BIH i doprinos Europske unije, kako se odvijala gradnja.

Komentari ključnih ljudi - Oleg Butković, Luka Bebić, Siniša Hajdaš Dončić, projektant Marjan Pipenbaher i mnogih drugih.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DU
dugi
18:35 12.07.2022.

Ma dajte ljudi, kaj je 165Km most prema nasem /Kineskom mostu. Ako citate izvjestaje nasih nazovimo ih reportera, nas je most nesto nevidjeno, cak je i brod prosao ispod njega i to sa hrv. kapetanom. Pise mi prijatelj iz Kalifornije i pita pa zar nitko nije vidio most u San Francisku? Pa tamo brodovi non-stop idu ispod njega. ( u obadva pravca:))